Auteur Topic: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90  (gelezen 20745 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #150 Gepost op: za, 30 mei 2015, 22:53:05 »
Fuckadoodle, Freek-Willem... Sorry van mijn minder empathische PTG'tje op RR dan.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #151 Gepost op: za, 30 mei 2015, 22:57:31 »
 :)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #152 Gepost op: ma, 01 jun 2015, 21:24:05 »
Drijfstang lager tegengekomen met een paar diepe krassen erin, krukas en drijfstang zelf lijken het te hebben overleefd.

Net MaxRPM weer een paar lagers, pakkingen en gummybären op laten sturen.  -naughty-
Als het weer stuk gaat haal ik wel een kant en klaar g40 onderblok, ben dit blok een beetje zat inmiddels  :)

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #153 Gepost op: ma, 01 jun 2015, 21:49:50 »
Succes ermee jonge.
Altijd klote zulke dingen.
Olie en kvs eruit laten lopen.
Echt het laatste wat je wil.
Project SteilHeck

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #154 Gepost op: ma, 01 jun 2015, 22:09:41 »
Oorzaak van de diepe krassen?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #155 Gepost op: ma, 01 jun 2015, 22:55:05 »
Niet echt een duidelijke reden kunnen vinden. Alles maar gewoon goed schoonmaken en nog een keer proberen  -dunno-

Gekste is nog dat de ene lagerhelft die krasjes heeft en die aan de andere kant van de drijfstang niet.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #156 Gepost op: ma, 01 jun 2015, 23:14:56 »
trial and error method. zo kom je wel door de blokjes heen -nana-
wel apart.. oliekanalen goed spoelen

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #157 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 20:02:18 »
Nog wachtende op een paar motordelen nog een spontane ingeving gekregen een zogenaamde duckbill/ducktail spoiler te maken  :)




Vind het wel geslaagd.
Wil het nog een beetje strakker maken en dan als mal gebruiken voor een poliester versie  :)

Heb nog een andere leuke body mod in petto, alleen daarvoor zal de auto toch een andere kleur moeten krijgen.
Aan de ene kant zonde maar deze carosserie is eigenlijk best slecht.


Ik denk er sterk overna om na dit seizoen alles over te bouwen in een helemaal standaard Polo 2 Steilheck.
A, omdat ik nog nooit echt een ''sleeper'' heb gehad  :)
B, omdat ik bij auto's zoals deze er gewoon niet vanaf kan blijven, teveel ideeën, kost te veel geld en tijd.

Het ideaal is om een auto te hebben die geen tot weinig aandacht nodig heeft, maar wel op zondag een paar nietsvermoedende tjoeners hun ego in kan deuken.

Er is hier namelijk nog ergens een 1:1 schaal bouwpakket die inmiddels wel een keer inelkaar gelijmd mag worden -naughty-


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #158 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 20:08:57 »
Ingeving a.k.a. inspiratie was een Lancia Delta HF Integrale?
Proud to fout...all the way :D

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #159 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 20:50:59 »
geweldig idee een steilheck sleeper! maar zou wel zonde zijn voor deze mooie polo.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #160 Gepost op: di, 09 jun 2015, 00:07:02 »
Geweldig idee om het in een steilheck te bouwen.
Super auto's  -thumbsup-
Project SteilHeck

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #161 Gepost op: vr, 19 jun 2015, 19:34:36 »
Traploos instelbare luchtdrukschakelaar in het gasklephuis pasgemaakt, moet het nog solderen maar mijn Lidl/Aldi merk soldeertang word niet heet genoeg meer. Word tijd voor een nieuwe  :)
Was wel behoorlijk krap, maar het past


Ook nog een setje wellemsblokken overgenomen van JBM  -thumbsup-


En de motor hangt er alweer in, koeling, kabelboom en vacuum enzo moet allemaal nog.
De Motivatie hiervoor is minimaal eigenlijk

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #162 Gepost op: vr, 19 jun 2015, 20:39:27 »
Wat gaat die Traploos instelbare luchtdrukschakelaar doen?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #163 Gepost op: vr, 19 jun 2015, 22:19:33 »
Gaat de volgas schakelaar (simpel maak/breek contact die de ecu bij 95%-100% gas het sein geeft dat je... ''Trommelgeroffel''. vol gas geeft  :)) vervangen.
Het idee hierachter is dat een Glader bij vol gas meteen al boost draait, omdat een supercharger niet op hoeft te spoelen en het klepje van de retour dan dicht gaat.
Een turbo zal eerst op moet spoelen, dus op lage toeren volgas resulteede in een overschot aan benzine en stotteren

De ECU krijgt nu met de luchtdrukschakelaar pas het ''volgas'' sein zodra de turbo overdruk begint te maken. Dit zou teoretisch zorgen voor een veel soepeler toerenverloop.
Het is niet ideaal, omdat je eigenlijk je ECU voor de gek probeert te houden.
Maar de enige goede oplossing voor dit probleem zou een remap op maat zijn in de originele computer, of een vrij programmeerbare computer.
Maar dat ligt voor nu nog even buiten budget.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [YV-42-LB] Polo 2F GT '90
« Reactie #164 Gepost op: za, 20 jun 2015, 15:18:24 »
Duidelijk  -thumbsup-