Auteur Topic: NZ opvoeren  (gelezen 166234 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #255 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 11:13:34 »


 :)

ahah, de AAV wordt op termijn een NZ'tje  -thumbsup-
Maar goed dat ie geen kanaaltunnel hoef te boren. :)
Maar volgens mij gaan we weer te veel offtopic hier.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #256 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 11:19:14 »
Ik heb ook nog een iets meer MHZ cristal voor mn NZ ECU binnengekregen :)
Kan alleen ni solderen, althans t risico dat ik mn ECU verneuk is vrij groot denk ik...
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #257 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 11:19:26 »
open filter op een nz ,neuh haalt het never nooit niet bij carbs  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #258 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 11:20:26 »
open filter op een nz ,neuh haalt het never nooit niet bij carbs  :)
Nope..een geil verslavend geluidje die carbs. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NZ opvoeren
« Reactie #259 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 22:08:47 »
-ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: NZ opvoeren
« Reactie #260 Gepost op: vr, 29 apr 2011, 21:49:10 »
heb een twee week terug maar eens een rond slingerende AAV nok in de nz gelegd.
moet zeggen, dat is idd geinig voor weinig  -thumbsup-

geen moster veranderingen ofzo, maar trekt veel beter door in het midden/boven gebied. -sturen-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #261 Gepost op: vr, 29 apr 2011, 22:08:14 »
ik heb nog steeds een AAV nokker in me blok hangen nog uit de NZ tijdperk :)
en je merkt idd verschil.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: NZ opvoeren
« Reactie #262 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 11:25:28 »
Zit ff dit topic door te spitten maar doet een 3F computer op een NZ motor ook nog iets? aansluiting is gelijk
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #263 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 11:28:48 »
aansluiting is gelijk ,maar je gaat wel de mist in ,het gene waar het fout gaat is bij kje gasklep (3f heeft potentie meter tov nz met een schakelaar)

ontsteking van 3f is met kenvelden  dus samen met een mechanische ontsteking zal er iets fout gaan (lees een cylinder te vroeg ontsteken )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: NZ opvoeren
« Reactie #264 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 11:54:46 »
Met alleen de computer verwisselen ben je er niet. Zoals Serge heeft gezegd is het gasklep positie signaal anders, dus gasklephuis, of misschien alleen dat blokje moet ook vervangen worden. Ontsteking is anders, bij NZ (Digijet) is de ontsteking apart van de injectie, mechanisch geregeld, bij 3F (Digifant) door de computer. Dus de ontsteking moet ook verwisselt worden. De bedrading is vanwege deze verschillen ook heel anders, dus die moet ook verwisselt worden.

Zelfs met deze dingen verandert zal er niets tot niet veel verandert zijn aan je motorvermogen. De 3F heeft grotere kanalen in het inlaatspruitstuk en in de cilinderkop. Er zit een veel "scherpere" nokkenas in en de compressie is hoger. Dat is waar het extra vermogen vandaan komt.

Ik verwacht dat Digijet niet veel onderdoet voor Digifant, beide zal je ongeveer evenveel vermogen uit kunnen halen, totdat je behoorlijk ver gaat, en dan is het nog niet gezegd dat Digijet het eerste daar tegenaan zal lopen.

Ik heb ergens online lange tijd geleden een vergelijking gezien van een getuned NZ blokje en een getuned 3F blokje, ze hadden dezelfde kopbewerking gekregen, dezelfde nokkenas en inlaatspruitstuk, alleen de compressie was nog verschillend. De 3F haalde 95pk, en de NZ 90pk.
Pimp my Polo

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: NZ opvoeren
« Reactie #265 Gepost op: do, 30 jun 2011, 19:54:00 »
swoh heb een kabelboomliggen voor nz , inlaat liggen voor nz en de rest van de reutemeteut ook . oja en heb een ecu voor 8000rpm liggen  -naughty-
goh wist niet dat jij dat had liggen  -nana-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: NZ opvoeren
« Reactie #266 Gepost op: vr, 27 jul 2012, 23:40:25 »
Even een vette kick hier. Ik heb het topic goed doorgelezen, want ik ben wel nieuwschierig in hoeverre er dingen aan te passen zijn aan een NZ. De NZ die ik heb heeft een bewerkte NZ inlaat en een ABD nokkenas. Nu heb ik wat dingetjes gelezen en ben ik wel benieuwd naar het vervangen van het kristal en het brandstofpotje indrukken. Het zal waarschijnlijk weinig effect hebben, maar alle kleine beetjes helpen inclusief dat ik zelf wil leren sleutelen/knooien. Raden jullie dit idee af of aan? :P

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #267 Gepost op: za, 28 jul 2012, 09:49:56 »
Owja, dat kristal heb ik hier ook nog liggen  -oops- Hele huis ligt blijkbaar vol met polo spullen :)

Heb het zelf nooit gedaan omdat ik het te risky vondt om de ecu open te maken en te gaan solderen.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: NZ opvoeren
« Reactie #268 Gepost op: za, 28 jul 2012, 10:14:41 »
Haha, Kristal kost 1,50 dus die pik ik dan zelf wel op ;)

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: NZ opvoeren
« Reactie #269 Gepost op: za, 28 jul 2012, 11:04:19 »
solderen is prima te doen  -thumbsup-
een kristalletjes had ik voor 12cent volgens mij  :)
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."