Auteur Topic: NZ opvoeren  (gelezen 166255 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #75 Gepost op: di, 04 jan 2011, 00:52:18 »
zo even een schop!

Ik heb inmiddels liggen:
NZ kop, compleet (nokkenas is er al uit, net zoals de klepstoters)
NZ Inlaatspruitstuk met injectierail en drukpotje
NZ Gaskleppenhuis
NZ ontsteking
NZ ECU

een ABD nokkenas is nog op komst, die moet ik nog binnen krijgen.
NZ kabelboom moet ik nog op wachten.

De kop wordt zowiezo iets gevlakt zodat deze recht is.
Kleppen worden verder volledig schoongemaakt, en enkel opnieuw ingeslepen als blijkt dat ze niet goed sluiten.

Afgezien van een spagettie uitlaat (das latere zorg) Wat is verstandig om nog aan te schaffen om het allemaal een beetje op orde te krijgen en wat meer pktjes eruit te halen?
Verstelbaar nokkenastandwiel? (geen idee of dat echt nodig is)
Verstelbare brandstofdrukregelaar?
Andere chip?
Ander kristal? (voor zover ik lees veranderd dit alleen de hoogte van de toerenbegrenzer) Wat geeft dit verder voor effect, behalve dat je wat langer door kan trekken?

Iemand een idee wat ik er dan ongeveer aan pk/nm eruit zal krijgen?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NZ opvoeren
« Reactie #76 Gepost op: di, 04 jan 2011, 10:57:05 »
Kleppen gewoon wel slijpen, goed voor je ervaring en weet je vervolgens zeker dat ze goed sluiten.  -klus-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #77 Gepost op: di, 04 jan 2011, 16:52:17 »
pktje of 70 is zo wel haalbaar zonder spruitstuk.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #78 Gepost op: di, 04 jan 2011, 18:08:37 »
Maar dan wel met hogere brandstofdruk/kristal (='chip'). Kan me niet voorstellen dat je met een ABD nokkenas 15pk vermogenswinst hebt.

Je doet in principe weinig extra's ten opzichte van de originele NZ setup.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: NZ opvoeren
« Reactie #79 Gepost op: wo, 05 jan 2011, 09:57:20 »
spaghetti en een abu nok heel bekkie meer lift
de lmm regelt ook wat in de ecu meer lift meer lucht inname meer benzine
moet lukken 70 a 75 pk
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #80 Gepost op: zo, 09 jan 2011, 21:30:15 »
Om een NZ op te voeren schijnt een regelbare brandstofdrukregelaar ook handig te zijn.
Hoe vervang je de originele? gewoon de leidingkjes over zetten?
Heeft dit al nut op een standaard NZ blok? of pas nadat je alle aanpassingen heb gemaakt zoals andere nokkenstok, chip en andere NZ spulletjes?

Zoiets geschikt? http://www.multistrobe.nl/?menu=article&categoryID=195823&articleID=1961680

Ben me een beetje aan t orienteren aan de volgorde van de onderdelen die vervangen moeten worden / geupgrade.
En vergeleken met een spaghettiestuk en nokkenas kost de bovenstaande BDR niet zoveel, dus ik dacht kan ik daarmee beginnen -dunno-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: NZ opvoeren
« Reactie #81 Gepost op: zo, 09 jan 2011, 21:58:27 »
Copy / Paste van de site van Knobloch Motorsport:

TUNING - KIT EINSPRITZER

Der beliebteste Bausatz. Meistverkauft bei uns!

Motorkennbuchstabe NZ
Basis 40 kW (55 PS)

Leistungssteigerung auf 60 k\A/ (80 PS) bei 5900 U/min. Ein Tuning-Kit, der auch Sie begeistern wird. Der Tuning-Kit besteht aus einer speziell für diesen Kit entwickelten Nockenwelle in Verbindung mit einem Luftfilterelement.

Tuning - Kit NZ kompletter Bausatz mit Gutachten 395,--

Nockenwelle 268 Grad Super Drehmoment für Serien-Ventilfedern 300,--

Filtereinsatz 85,--

Simmering 15,--



Aanpassen van je benzinedruk is dus niet nodig.
« Laatst bewerkt op: zo, 09 jan 2011, 22:00:02 door Michiel »
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #82 Gepost op: zo, 09 jan 2011, 22:07:33 »
nassy = alle ingredienten zijn samen lekker , enkel rijst,prei,ui,zout,peper,sambal,ketjap,kipof kerrie is nie wat .
 je moet dingen doen die samen hangen . je kunt een koe wel meer water geven ,maar dat verhoogt nog niet de melkproduktie .
meerlucht is meer benzine ,tot een bepaalde marge kan de ecu dit bijregelen . chippen van de ecu of kristal vervangen is bedoeld om je rev limit te verhogen . hiermee verandert ook de kloksnelheid en dus depulsduur van je injectoren ,dit verhelp je dus door meer benzinedruk . (wie kent piga nog ).
 nz heeft nog net geen deegroller alsnokkenas ,dus maakt niet uit welke nok er in komt alles is beter (maar je gaat natuurlijk voor de max )

tevens is een marathon lopen en moeten ademhalen door een rietje ook niet wat , dus geef je hem een closetrol.in de vorm van eventueel een kopbewrking samen met inlaat en gasklep .
je kunt de llm ook vervangen door die van een golf 2 ,wel de electronica overzetten van de nz llm .
hierop een abu stok . en je hebt de ecu geholpen en je bdr ook is goed voor een 75 pk en 104nm koppel(dat is al meer als een 3f)
zet je hierop een facherkrummer.met bijbehorende pijp ,kun je een 82pk halen .met een 268ribbeldildo een 86pk. als je alles goed doet is zelfs een 110 mogelijk,maar dan is je max uit een nz bereikt en is rijdbaarheid weg .86pk is wel een maximale wat ik uit een nz zou halen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #83 Gepost op: zo, 09 jan 2011, 22:13:37 »
lmm van een golf 2 is groter dan van nz, maar hoezo zou de electronica erin verschillen? gezien de ecu gelijk is?
ik vraag dit omdat ik een golf 2 lmm heb

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #84 Gepost op: zo, 09 jan 2011, 22:20:36 »
bedoelde dus van een golf 2 1.8 multipoint. is ook gelijk aan die van een bmw (type weet ik niet meer )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #85 Gepost op: zo, 09 jan 2011, 22:46:35 »
en de lmm van een golf 2 NZ, is qua electronica gelijk maar ook ruimer, toch?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #86 Gepost op: zo, 09 jan 2011, 22:55:15 »
nope nz is en blijft nz .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #87 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 00:03:22 »
nassy = alle ingredienten zijn samen lekker , enkel rijst,prei,ui,zout,peper,sambal,ketjap,kipof kerrie is nie wat .
 je moet dingen doen die samen hangen . je kunt een koe wel meer water geven ,maar dat verhoogt nog niet de melkproduktie .
meerlucht is meer benzine ,tot een bepaalde marge kan de ecu dit bijregelen . chippen van de ecu of kristal vervangen is bedoeld om je rev limit te verhogen . hiermee verandert ook de kloksnelheid en dus depulsduur van je injectoren ,dit verhelp je dus door meer benzinedruk . (wie kent piga nog ).
 nz heeft nog net geen deegroller alsnokkenas ,dus maakt niet uit welke nok er in komt alles is beter (maar je gaat natuurlijk voor de max )

tevens is een marathon lopen en moeten ademhalen door een rietje ook niet wat , dus geef je hem een closetrol.in de vorm van eventueel een kopbewrking samen met inlaat en gasklep .
je kunt de llm ook vervangen door die van een golf 2 ,wel de electronica overzetten van de nz llm .
hierop een abu stok . en je hebt de ecu geholpen en je bdr ook is goed voor een 75 pk en 104nm koppel(dat is al meer als een 3f)
zet je hierop een facherkrummer.met bijbehorende pijp ,kun je een 82pk halen .met een 268ribbeldildo een 86pk. als je alles goed doet is zelfs een 110 mogelijk,maar dan is je max uit een nz bereikt en is rijdbaarheid weg .86pk is wel een maximale wat ik uit een nz zou halen

Prachtig verhaal Serge, ik snap t volledig -thumbsup-
But still, in what order?
Ik begrijp nu dat het ene zonder het andere nog niet alles is.

Wat Michiel poste klinkt zeer interessant voor die prijs.
Maar ik wist niet dat je met enkel een andere nokkenstok en luchtfilter? aanpassing al 80pk kon verkrijgen uit een NZ..
Mijn duits is niet zo goed dat ik elk woord uit die tekst snap, maar goed het belangrijkste begrijp ik denk ik.

Zelf zat ik dus te denken aan:
Schrick/catcams nokkenstok
spaghetti stuk.
gasklep mod?

Ongeveer 80 pk lijkt me wel leuk om eruit te halen.
Maar Serge, jij bent de expert hoor ik zo, wat zou jij mij aanraden en in welke volgorde?
Aangezien ik er toch wel voor moet sparen en geen bijbaan heb -gert- :) en het dus wel goed wil doen.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #88 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 07:16:03 »
ik zou beginnen met de nokkenas ,gezien je financiele plaatje
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #89 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 09:40:10 »
ik zou beginnen met de nokkenas ,gezien je financiele plaatje

Schrick, Catcams, Dbilas?

Is het allemaal even goed, zitten er verschillen in waardoor de ene ''beter'' is ten opzichte van de andere?
Op de Catcams site zag ik al wel verschillende die geschikt waren voor de polo, verschil zat m allemaal in de graden en lift (duh), but withstupid dus ik weet niet of het handig om gelijk voor degene te gaan met de hoogste cijfers :)

Dus een beetje nokkenas advies zou wel fijn zijn, 3F stokjes zijn niet zo makkelijk te vinden namelijk en ook al redelijk prijzig dus als ik dan toch geld ga uitgeven, dan liever in 1x goed!
Polo-loos Audi A4 b5