Auteur Topic: Project [ HL-HT-47 ] Polo 2F Coupé  (gelezen 28791 keer)

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #75 Gepost op: wo, 13 mei 2015, 15:00:47 »
Ah, aap is uit de mouw => massieve schijf proberen te combineren met VWII remklauw wil dus niet.

Als je van plan bent zeer binnenkort wel over te stappen naar VWII klauwen met geventileerde schijven,
is 't slim om nu wel alvast de dunnere G40 (VWII) remblokken te nemen.
(nieuwe 'normale' VWI remblokjes zijn net te dik icm met VWII remmerij)

Bedankt voor de tip Sjon! Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen want met massieve schijven past het allemaal net met vw1 blokken. (Als je en nieuwe schijven en nieuwe remblokken monteert)
-------------
Update.

De VW1 remklauwen met VW1 zadels zitten er weer onder en de auto remt weer als een baksteen. Wel jammer van de VW2 klauwen maargoed weer wat geleerd.
Nogmaals dank allen voor de hulp en snelle reacties  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 14 mei 2015, 06:51:53 door Twouters »
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #76 Gepost op: di, 22 sep 2015, 07:59:49 »
Na een lange tijd inactief op het forum te zijn geweest (heb wel veel gelezen niet gereageerd of betaald, shame on me!) gaat vandaag de auto voor de APK.

De punten waarvan ik zelf denk die waarschijnlijk aan de orde zijn:
- Draagarmrubbers
- Stabilisatorstang
- Wiellagers voor
- Remleidingen voor
- Handremkabel of remschoenen achter

Zal vanmiddag horen wat er daadwerkelijk mis mee is.

- Toen ik van de week onder de auto bezig was met de uitlaat zag ik dat het rubber waar de schakelstang in zit helemaal versleten is (direct onder de poke zeg maar) en ook enorme speling op zit. Daarom heb ik ook een trillende poke in de vrij en vrijwel alle versnellingen een beetje. Is dit normaal dat er speling op dat rubber zit? Zo ja, moet ik dan verder richting de bak gaan zoeken zoals motorsteunen van de bak versleten? Heb ook een kleine lekkage opgemerkt bij de bak.

Misschien moet die er gewoon binnenkort een keer af, nieuwe koppeling der gelijk inzetten en een lekkend druklager (denk ik dat de boosdoener is) vervangen, de baksteunen zijn dit hetzelfde als de motorsteunen? We praten hier over een Polo 1.4 1W 5 bak. Bakcode weet ik zo niet.
« Laatst bewerkt op: di, 22 sep 2015, 08:02:34 door Twouters »
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #77 Gepost op: di, 22 sep 2015, 10:41:11 »
Nog geen Polo diesel meegemaakt waarbij de pook niet trilt... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #78 Gepost op: di, 22 sep 2015, 11:14:52 »
Apk afkeur maar het valt mee! Koplampen staan te hoog, wielbakken achter zijn kapot de binnenkant en remmen lopen iets aan. Wss droge rubbers.
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #79 Gepost op: di, 22 sep 2015, 11:49:07 »
Waar is je wielkast kapot?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #80 Gepost op: di, 22 sep 2015, 12:20:16 »
Nou de vorige eigenaar heeft er te brede banden op gehad. Daarom is de binnenste gedeelte van de wielbak kapot gebroken zodat ze eronder paste. Zodoende is ook de buitenkant gaan roesten van binnen uit natuurlijk. Ik vroeg me zelf eigenlijk al af waarom dat gebeurde.

Waar is je wielkast kapot?

De garage heeft me aangeraden om er een reparatiegedeelte in te lassen maar helaas kan ik dat niet zelf  -boehoe-
Dus LA en RA moet gedaan worden. Waarschijnlijk de complete binnenste wielbak.

Verbeter me als ik het fout heb maar volgens mij moeten deze 2 erin?

Rechts Achter
Links Achter

Als dit de onderdelen zijn, kunstof kan je toch niet lassen?
« Laatst bewerkt op: di, 22 sep 2015, 12:27:55 door Twouters »
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #81 Gepost op: di, 22 sep 2015, 13:36:45 »
Zo te lezen te laat voor de aftermarket plastic modderkappen.
Rotte wielkasten: beroerde lasklus...... -boehoe-

Lekkage bak: keerring schakelstang is altijd eerste verdachte.

Lekkend druklager: euh....say what? Slecht koppelen? => mogelijk kapot druklager ja, maar lekken nee

3 motorsteunen, 2 ervan zitten aan de bak => 2 baksteunen.

1.4 diesel heeft zelfde bakcode als normale 1.3 55pk Polo => 8P (later opgevolgd door CEG)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #82 Gepost op: di, 22 sep 2015, 13:48:44 »
Je weet dat ik nog een stuk donorblik heb liggen he.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #83 Gepost op: di, 22 sep 2015, 15:02:30 »
Nee, dit zijn modderkappen. Waarschijnlijk zijn bij jou de binnenste wielkasten los (gesneden?) van de wielkastranden. Dit is APK-afkeur. Deze moeten inderdaad verbonden zijn, voor minstens 2/3 (maw: een paar puntlassen is ook niet voldoende).
De APK-boer adviseert je zo te lezen de hele binnenste wielkast te vervangen, en niet met wat reparatiewerk het symptoom te bestrijden.
Ik denk dus inderdaad dat een vorige eigenaar met de haakse slijper ruimte heeft gemaakt voor zijn brede banden...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #84 Gepost op: di, 22 sep 2015, 15:17:33 »
Je weet dat ik nog een stuk donorblik heb liggen he.

Ik dacht dat jij alleen van de buitenkant had?

Nee, dit zijn modderkappen. Waarschijnlijk zijn bij jou de binnenste wielkasten los (gesneden?) van de wielkastranden. Dit is APK-afkeur. Deze moeten inderdaad verbonden zijn, voor minstens 2/3 (maw: een paar puntlassen is ook niet voldoende).
De APK-boer adviseert je zo te lezen de hele binnenste wielkast te vervangen, en niet met wat reparatiewerk het symptoom te bestrijden.
Ik denk dus inderdaad dat een vorige eigenaar met de haakse slijper ruimte heeft gemaakt voor zijn brede banden...

Klopt Gerrit!
Zo te lezen te laat voor de aftermarket plastic modderkappen.
Rotte wielkasten: beroerde lasklus...... -boehoe-

Lekkage bak: keerring schakelstang is altijd eerste verdachte.

Lekkend druklager: euh....say what? Slecht koppelen? => mogelijk kapot druklager ja, maar lekken nee

3 motorsteunen, 2 ervan zitten aan de bak => 2 baksteunen.

1.4 diesel heeft zelfde bakcode als normale 1.3 55pk Polo => 8P (later opgevolgd door CEG)

Ik denk dat ik dat een kapotte druklager heb en een lekkende schakelstang kering
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #85 Gepost op: di, 22 sep 2015, 15:41:42 »
Net even de APK boer opgebeld voor wat meer duidelijkheid.

Wat er nou precies aan de hand is: In de wielbak zit een scheur, vanuit die scheur is het gaan roesten aan beide kanten linksachter en rechtsachter.
Wat is er nodig: Roest wegslijpen en dan vervolgens met 0.8mm plaatmetaal in de juiste vorm buigen en natuurlijk op maat maken. Vervolgens mag het met een streeplas vast gezet worden. Als dat gedaan is langs de APK boer om te laten keuren en als die voor de APK is goedgekeurd kan ik der mee doen en laten wat ik wil, dus in de tektiel.
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #86 Gepost op: di, 22 sep 2015, 15:45:07 »
Is dat de auto nog waard dan? Kun je niet alles gaan overbouwen naar een nette carrosserie? Kun je gelijk alles aanpakken. Bij de RDW zullen ze ook niet moeilijk doen omdat je alle originele papieren nog hebt.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #87 Gepost op: di, 22 sep 2015, 15:49:00 »
Is dat de auto nog waard dan? Kun je niet alles gaan overbouwen naar een nette carrosserie? Kun je gelijk alles aanpakken. Bij de RDW zullen ze ook niet moeilijk doen omdat je alle originele papieren nog hebt.

Ja ik denk dat het de auto nog wel waard is, hij ziet er vanaf de buitenkant niet uit maar alles ombouwen van een 2F benzine naar diesel gaat denk ik veel meer tijd in zitten.
Het enige papiertje wat ik nog van de auto heb is het kentekenbewijs en 3e deel natuurlijk.

Maar wel zonde van de APK investering.
« Laatst bewerkt op: di, 22 sep 2015, 15:54:44 door Twouters »
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #88 Gepost op: di, 22 sep 2015, 17:05:30 »
Je weet wel weer waar je aan toe bent met der APK investering.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project [17-XL-GG] Polo 2F Steilheck
« Reactie #89 Gepost op: di, 22 sep 2015, 18:40:45 »
Het lassen gaat geregeld worden en geheel met de portemonnee dicht. Kennis van me gaat het doen.
Lekker ouderwets ruilen  :)

Zoals eerder verteld door Gerrit:
Waarschijnlijk zijn bij jou de binnenste wielkasten los (gesneden?) van de wielkastranden. Dit is APK-afkeur. Deze moeten inderdaad verbonden zijn, voor minstens 2/3 (maw: een paar puntlassen is ook niet voldoende).

Plaatwerk gaat in de juiste vorm gebogen worden en dat erin lassen. De linkerkant is het ergste er aan toe daar zit helemaal niks meer in. De rechterkant wel maar is losgekomen van de buitenste wielkastrand.

Het erin lassen van reparatiedelen voor de wielkastranden is 10 minuten werk volgens hem.

Maandag is die der weer klaar voor de herkeuring!  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 22 sep 2015, 18:43:39 door Twouters »
If in doubt, go flat out - Colin McRae