Daarop heb ik de wartel van een inspuitleiding losgenomen met de verwachting dat hij bij het rondgaan van de pomp hier iig diesel zou uitbraken, maar niets is minder waar.
Als er daar geen diesel komt, vergeet die gloeispiralen dan maar: hij krijgt gewoon geen diesel.
Heb je het filter gevuld met diesel voor je m aansloot?
De pomp is 'zelf-ontluchtend', maar dat wil niet zeggen dat t zomaar werkt. Stuk voor stuk warteltjes los draaien van de inspuitleidingen ( aan de injector ) en doorstarten tot er brandstof komt, dan stuk voor stuk vast draaien.
In uiterste geval is het makkelijkste een sleepkabel, een sleepauto, een vriend/kennis en een stuk weg. Aanslepen met de versnellingsbak in 2 of 3, koppeling los; laat maar draaien. Kan zijn dat je m een kilometertje moet slepen. :-)
Overigens: je hebt het filter gewisseld, nadat de auto niet meer wilde starten. EERST nu zeker zijn dat de motor weer brandstof krijgt, dáárna kan je dus nog steeds tegen het defect aanlopen waardoor de auto in eerste instantie niet wilde starten; Immers je hebt geen zekerheid dat 't filter uberhaupt de oorzaak was. Nu, met lucht in de leidingen, is het nog iets lastiger om te testen of het wellicht de gloeispiralen zijn, of de compressie, of toch de brandstof...