Auteur Topic: 1.3aav start soms niet  (gelezen 2061 keer)

Offline richgo10

  • Non-Register lid
  • Berichten: 32
1.3aav start soms niet
« Gepost op: ma, 19 jan 2015, 22:39:47 »
Hallo allemaal ik zit met een probleem mijn polo start soms niet en valt soms uit en alls die uitvalt kan ik hem ook niet gelijk meer starten maar moet er dus iemand in mijn auto gaan zitten en de auto proberen te starten terwijl hij dan start moet ik de stekker van de halgever loshalen en er weer opdrukken soms start die dan naar 1 keer en soms naar 10 keer nou zou je denken de stekker van de halgever stuk of de halgever zelf nou ik heb de stekker bekeken en die was nog goed dus ik had een nieuwe halgever gehaald en die erin gezet en hij starte een beetje moeilijk maar hij liep dus ik een blokje omgereden en deed hem weer uit met een goed gevoel maar toen starte ik hem weer en hij sloeg maar niet aan ook niet met het loshalen van de stekker en erweer opdrukken dus ik die oude erweer opgezet en toen starte die wel weer nu is dus mijn vraag weten jullie miss waar het nogmeer aan kan liggen voordat ik weer ergens in men 1tje sta te klooien mvg Richard

Ps het is een polo coupe 1.3aav

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: 1.3aav start soms niet
« Reactie #1 Gepost op: ma, 19 jan 2015, 23:48:57 »
P.S. Nieuwe Hallgever gehaald? -dunno-

Contactblokje zou ook kunnen, maar er zou natuurlijk meer kunnen (brandstofpomp en/of relais, bobine, accu, startmotor)...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline richgo10

  • Non-Register lid
  • Berichten: 32
Re: 1.3aav start soms niet
« Reactie #2 Gepost op: di, 20 jan 2015, 12:09:23 »
Alles doet het brandstofpomp draait relais klikt en de halgever dat is dat kleine sensortje achter de ontstekingshuis (rotor en verdelerkap) en het is tog raar dat als ik de stekker van men ontstekingshuis erafhaal en er weer opdruk dat die dan start

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: 1.3aav start soms niet
« Reactie #3 Gepost op: vr, 23 jan 2015, 16:51:57 »
Contactblokje kapot heeft soortgelijke kenmerken. Soms wel, soms niet of slecht starten. Het gevalletje stekker hallgever eraf en dan ineens wel starten kan een toevalstreffer zijn. Diagnose contactblokje stuk kan je stellen door een draad te trekken van de bobine naar de accu en zo het contactslot te omzeilen

Offline richgo10

  • Non-Register lid
  • Berichten: 32
Re: 1.3aav start soms niet
« Reactie #4 Gepost op: vr, 23 jan 2015, 17:31:41 »
Iedereen bedankt voor al u antwoorden -naughty-
Heb weer een nieuwe halgever gehaald en het is klaar blijkbaar zat er iets niet goed binnenin ofzo maarja het is klaar