Auteur Topic: verzekering  (gelezen 1929 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
verzekering
« Gepost op: wo, 18 jun 2003, 09:43:01 »
*tromgeroffel*....... Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een 1100 derby LS uit 1978!!! Eindelijk na veel wikken en wegen is daar dan eindelijk de 2e auto. Nu heb ik wel een vraag ivm verzekering. Ik heb al een polo coupe uit '91 maar die staat op naam van mijn pa. De wagen is all-risk verzekerd met een 40% korting op de premie ivm bonus/malus (ofzo).
De derby wil hij echter niet op naam hebben en ben dus genoodzaakt die op mijn eigen te doen. Wie weet dus een goedkope verzekering voor een persoon van 21 jaar (risicofactor dus) en loont het ook om de polo op eigen naam te zetten zodat ik de derby als old-timer kan verzekeren? (of is dat niet mogelijk met 21 jarige leeftijd?)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
verzekering
« Reactie #1 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 10:53:55 »
ik denk wel dat het kan.
het zijn beide geen auto's die op de zogenaamde zwarte lijst staan.
lees:gti,gsi en anders snelspul.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
verzekering
« Reactie #2 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 11:14:42 »
Heb zojuist wat verzekeringsmaatschappijen gecontacteerd...
Jonger dan 24 jaar (sommige zelfs 25) en oldtimerverzekering gaat niet samen, ze weigeren je de verzekering... :( Dit zou betekenen dat als de derby de enige wagen op naam zou zijn dat ik dan meer dan 500!!! pleuro aan een simpel WA verzekeringetje kwijt ben excl. belasting! Het is niet fijn om nog jong te zijn.. :( Iemand nog andere suggesties (nee, ik wil niet onverzekerd rondrijden  ;) )

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
verzekering
« Reactie #3 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 11:50:16 »
Sterpolis wil hem niet eens normaal verzekeren, het het opgegeven gewicht zou duiden op een zeer snelle auto.....*zucht*  :(

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
verzekering
« Reactie #4 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 18:35:19 »
Voor een oldtimer verzekering moet je meestal nog een (dagelijkse) auto op naam hebben. Kijk eens bij www.bcverburg.nl die snappen de mensen nog. Als je lid bent van onze (polo club holland) krijg je er nog extra korting.

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
verzekering
« Reactie #5 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 18:57:24 »
Sterpolis wil hem niet eens normaal verzekeren, het het opgegeven gewicht zou duiden op een zeer snelle auto.....*zucht*  :(

die lui bij sterpolis zijn erg achterlijk.
het hoge gewicht zou duiden op een snelle auto :)
wat is dan bij hun dan geen snelle auto?
een suzuki salto?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
verzekering
« Reactie #6 Gepost op: wo, 18 jun 2003, 23:11:43 »
Heb zojuist wat verzekeringsmaatschappijen gecontacteerd...
Jonger dan 24 jaar (sommige zelfs 25) en oldtimerverzekering gaat niet samen, ze weigeren je de verzekering... :( Dit zou betekenen dat als de derby de enige wagen op naam zou zijn dat ik dan meer dan 500!!! pleuro aan een simpel WA verzekeringetje kwijt ben excl. belasting! Het is niet fijn om nog jong te zijn.. :( Iemand nog andere suggesties (nee, ik wil niet onverzekerd rondrijden  ;) )

beter in belgië komen wonen dan :) mijn derby '77 is op mijn naam verzekerd als enige auto voor 94 euro per jaar  -cool-

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
verzekering
« Reactie #7 Gepost op: do, 19 jun 2003, 09:15:51 »
beter in belgië komen wonen dan :) mijn derby '77 is op mijn naam verzekerd als enige auto voor 94 euro per jaar  -cool-

Bij welke maatschappij zit je dan?

Ik heb zelf ook al wat rondgekeken voor mijn Polo I maar weet niet zo direct welke te nemen.

Was aan deze aan het denken.

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
verzekering
« Reactie #8 Gepost op: do, 19 jun 2003, 10:18:09 »
ik zit bij de Omob

Die Erard had ik ook al gevonde voor verzekeringen, maar is nogal ver rijden hč  ??

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
verzekering
« Reactie #9 Gepost op: do, 19 jun 2003, 15:00:13 »
Heb zojuist wat verzekeringsmaatschappijen gecontacteerd...
Jonger dan 24 jaar (sommige zelfs 25) en oldtimerverzekering gaat niet samen, ze weigeren je de verzekering... :( Dit zou betekenen dat als de derby de enige wagen op naam zou zijn dat ik dan meer dan 500!!! pleuro aan een simpel WA verzekeringetje kwijt ben excl. belasting! Het is niet fijn om nog jong te zijn.. :( Iemand nog andere suggesties (nee, ik wil niet onverzekerd rondrijden  ;) )
beter in belgië komen wonen dan :) mijn derby '77 is op mijn naam verzekerd als enige auto voor 94 euro per jaar  -cool-
het blijven zakken vullers hier.
vond alleen het idee dat de derby te zwaar was en dan in de categorie snelle auto kwam.
zelfs met een suzuki salto kan je net zo gevaarlijk rijden.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
verzekering
« Reactie #10 Gepost op: do, 19 jun 2003, 17:20:35 »
hij is uit 78 wat betekent dat hij 25 is dus geen wegenbelasting .sluit anders de verzekering via de anwb .als je daar lid bent scheelt dat ook in kosten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
verzekering
« Reactie #11 Gepost op: do, 19 jun 2003, 19:08:43 »
hmm,.

Ben lid van de KNAC... 21 jaar is wel een beeeetje jong inderdaad, kweet niet of en door wie er daar moeilijk over gaat doen..

Laat ik t beter zo stellen: Een oldtimer verzekeringafsluiten voor mijn Polo 1 was lastig, heel lastig. Nuja: Dat leek zo. Er zijn best wel wat 'maatschappijen' op de markt die oldtimerverzekeringen 'doen'. Maar er zijn er maar een paar die echt verstand van zaken hebben

Dit stukje al eens gelezen??

Hoe of wat dan ook: je moet een 1e auto hebben (dagelijks gebruik) om uberhaupt een klassieker te kunnen verzekeren. Dat is namelijk 'altijd' een 2e auto.  Vraag eens rond wat een verzekering voor je 1e kost,...

Laat ze maar eens een offerte maken,.. gewoon bellen,. melden dat je twee auto's bezit, en over wilt stappen wegens ontevredenheid ofzo..

BTW: bij de KNAC werkt t ongeveer zoals bij de ANWB (je krijgt ook ANWB-wegenwachthulp enzo), maar ze hebben daar (naar mijn persoonlijke ervaring) net wat meer 'voeling' met het begrip klassieker..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
verzekering
« Reactie #12 Gepost op: do, 19 jun 2003, 20:23:36 »
het blijven zakken vullers hier.
vond alleen het idee dat de derby te zwaar was en dan in de categorie snelle auto kwam.
zelfs met een suzuki salto kan je net zo gevaarlijk rijden.

Vrees dat ze het juist andersom bedoelen, dat de derby 1 een lichte auto is, een 750 kg misschien en daarom snel zou zijn, met een 50pk 1100..
Maar het blijft evengoed een achterlijke vergelijking..

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
verzekering
« Reactie #13 Gepost op: do, 19 jun 2003, 21:52:56 »
Hmm, 21 das al wat jaartjes geleden....maar ik heb m'n 23 jaar oude 1F verzekerd als oldtimer (als 2e auto op MIJN naam) bij Unigarant voor 68 euro per jaar.
zie voor info :
http://www.unigarant.nl/auto/auto_oldtimer_info.asp
Polisvoorwaarden hebben ze daar ook online staan, zie :
http://www.unigarant.nl/polis/oldtimer.pdf
Maar als je maar 1 auto op naam hebt wordt het moeilijk ben ik bang  :(
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
verzekering
« Reactie #14 Gepost op: do, 19 jun 2003, 22:01:35 »
hmm,.

Ben lid van de KNAC... 21 jaar is wel een beeeetje jong inderdaad, kweet niet of en door wie er daar moeilijk over gaat doen..

Laat ik t beter zo stellen: Een oldtimer verzekeringafsluiten voor mijn Polo 1 was lastig, heel lastig. Nuja: Dat leek zo. Er zijn best wel wat 'maatschappijen' op de markt die oldtimerverzekeringen 'doen'. Maar er zijn er maar een paar die echt verstand van zaken hebben

Dit stukje al eens gelezen??

Hoe of wat dan ook: je moet een 1e auto hebben (dagelijks gebruik) om uberhaupt een klassieker te kunnen verzekeren. Dat is namelijk 'altijd' een 2e auto.  Vraag eens rond wat een verzekering voor je 1e kost,...

Laat ze maar eens een offerte maken,.. gewoon bellen,. melden dat je twee auto's bezit, en over wilt stappen wegens ontevredenheid ofzo..

BTW: bij de KNAC werkt t ongeveer zoals bij de ANWB (je krijgt ook ANWB-wegenwachthulp enzo), maar ze hebben daar (naar mijn persoonlijke ervaring) net wat meer 'voeling' met het begrip klassieker..

Bij de KNAC zeggen ze dat je wagen minimaal 25 moet zijn (dat is ie, geen probleem dus) Maar dat de eigenaar ook 25 moet zijn (dat ben ik niet). Ze kunnen hem wel WA verzekeren maar sturen mij liever door naar een ander dan. De meeste verzekerings maatschappijen hanteren de leeftijsgrens van 24 jaar of ouder. GRRR...  -angry-