Auteur Topic: 268 as loopt nog verSCHRICKelijk  (gelezen 2828 keer)

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: 268 as loopt nog verSCHRICKelijk
« Reactie #15 Gepost op: wo, 25 mrt 2015, 21:47:01 »
zou ook eens rekening houden met sjon zijn opmerking voor je van as verwisselt ...

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 268 as loopt nog verSCHRICKelijk
« Reactie #16 Gepost op: do, 26 mrt 2015, 07:20:07 »
Omdat ik weet dat het meer is dan alleen ff afstellen.
ik ben hetzelfde probleem als wat ik heb, al eens tegengekomen in een project topic.
het heeft iets te maken met dat het ding ook in een 6n past en er dan iets met je ontsteking niet klopt.
maar vanmiddag gaat het 3f asje erin, van die as weet ik iig zeker, dat hij beter loopt en wss beter af fe stellen is.
die 268 loopt niet weg.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 268 as loopt nog verSCHRICKelijk
« Reactie #17 Gepost op: wo, 28 sep 2016, 20:17:55 »
Ondanks dat dit een oud topic is ....
 

Het basis goed zetten van een 8v polo motor met symmetrische nokkenas.

De nokkenas zit er nog niet in  .... stoters  leegdrukken in een bakje met thinner zijn ze gelijk gereinigd.

Bougies uit kop .
Schijn met een lampje bij cylinder 1 in het bougie gat en draai de zuiger omhoog .zodra je op het oog de zuiger ziet, steek je een schroevendraaier in het bougiegat en draai je tot je de zuiger omlaag voelt gaan . Zet nu een merk met lakstift op je krukaspouly in de v. Herhaal dit ook de andere kant op. Exact in het midden is bdp..
De nokkenas plaats je nu met de lobben bij cylinder 4 omlaag . . Doe dit natuurlijk met wat olie.
Even een kanttekening . Met verstelbare pouly de stelbouten  lossen. Nu pak je de schuifmaat en ga je op de klepstoters van cylinder 4 de stoters op exaxt gelijke hoogte zetten . Meten van stoter naar kop. Op exact dezelfde plek .
Nu leg je de riem eromheen en span je de waterpomp. Riem op spanning . Daarna de stelbouten van de pouly aandraaien.

Nu zit er in je ontsteki gshuis een kerfje wat overeenkomt met cylinder 1 op de bougie kabel . Dus plaats je rotor.
Plaats je ontsteki gshuis en verdraaid de kerf tot deze hart rotor staat .

Nu is je motor in de basis afgesteld .
Nu eerst met de hand twee slagen ronddraaien .

Nu zijn er grofweg twee ontstekingstijdstippen . De meest standaard is met onderdrukvervroeging  op 6 graden voor bdp bij 900rpm .
Bij meervoudige carbs en geen onderdruk is dit 14 graden voor bdp bij 900 rpm .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: 268 as loopt nog verSCHRICKelijk
« Reactie #18 Gepost op: wo, 28 sep 2016, 22:09:59 »
Nuttige info serge  -thumbsup-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 268 as loopt nog verSCHRICKelijk
« Reactie #19 Gepost op: do, 29 sep 2016, 01:39:07 »
Zeer nuttige info inderdaad.
Momenteel doet deze polo niks meer, zal morgen even wat foto's plaatsen.
Ik kan je alleen zeggen dat een boom sterker en harder is dan een polo uit 94.
Waar ik overigens ook nog gewoon aan zat te denken: kan het niet mede komen door de monopisser van een AAV?
Stel dat je de multipoint van bv een NZ of 3F erin zou hebben, zou dat verschil maken?
Kan me zo voorstellen dat de std monopoint injectie gewoon te weinig inspuit voor een 268 as?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 268 as loopt nog verSCHRICKelijk
« Reactie #20 Gepost op: do, 29 sep 2016, 06:39:15 »
De monopisserspuit  levert genoeg . Vaak is het probleem  dat je  basis afstelling niet goed is en je er een tandje naast zit .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .