Auteur Topic: 2e auto erbij..huidige afmelden  (gelezen 4006 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
2e auto erbij..huidige afmelden
« Gepost op: zo, 11 jan 2004, 21:46:31 »
Ben van plan om een 2e polo erbij te kopen... Deze wil ik tijdelijk gebruiken voor mijn stage...
Aangezien mijn huidige polo APK heeft tot begin februari wou ik er tot die tijd mee gaan rijden en dan even voor een maand of 6-7 afmelden (geen belasting geen verzekering geen APK)
Kan dit zomaar? zitten hier extra kosten aan verbonden?
De auto gaat dus niet in de verkoop!!! wordt alleen een half jaar niet mee gereden.
Hoe werkt dit bij het postkantoor als ik de auto wil afmelden maar wel in bezit wil houden?
En kan ik na een half jaar de andere polo zo weer aanmelden? of moet ik eerst zorgen voor een geldige APK?

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #1 Gepost op: zo, 11 jan 2004, 22:14:54 »
Schorsen heet dat. Je kan er gewoon voor naar het postkantoor. Prijs hangt af van de leeftijd van je auto. Maar de auto mag niet meer op de openbare weg komen of staan dan. Meer info op www.rdw.nl

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #2 Gepost op: zo, 11 jan 2004, 22:18:27 »
afmelden kan zo 1 - 2 - 3

je gaat met de kentekenpapieren naar het postkantoor, en schorst de auto voor 1 jaar.

kosten moet je ff op rdw.nl kijken.

ouder dan 15 jaar is in iedergeval 3 keer goedkoper.

daarna: wegenbelasting betaal je automatisch niet meer, verzekering: ff overzetten naar die andere auto, of opschorten, apk verplichting vervalt. Auto mag niet meer op eigen wielen op de openbare weg komen!! (dus ook geen parkeerplaats of op de stoep, zelfs niet duwen!)

aanmelden: idem op postkantoor. verzekering weer aanmelden etc. APK: zelfde dag of in iedergeval heeeeel snel na het aanmelden apk laten keuren.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #3 Gepost op: zo, 11 jan 2004, 22:54:52 »
Auto ouder dan 15 jaar kost je 22,70 euri.
Bij verlengen van de schorsing ( altijd 1 jaar ) moet je hetzelfde bedrag betalen.

Bij 15 jaar of jonger is dit dan 68,10 euri ( denk ik, heb geen polo jonger dan 15 jaar   :D ).
Schorsing 1 jaar verlengen kost dan maar 22,70 euri.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #4 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 00:11:46 »
- opschorten schorsing kost niets
- om niet alsnog verzekering en belasting te moeten betalen moet je de auto minimaal 3 maanden geschorst houden, maar je hebt het over 6 maanden; geen probleem dus.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #5 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 13:24:17 »
Oke bedankt allemaal voor jullie reacties...

Nu nog even een andere vraag die hier direct aan gerelateerd is:
De geschorste polo wil ik in ieder geval 6 maand, misschien ietsje langer stil laten staan in een schuur. Moet er technisch/motorisch of wat betreft carroserie nog iets aan gedaan worden of kan ik em zo stil laten staan? Ik bedoel nog iets aan het blok doen ofzo (olie)?

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #6 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 14:13:36 »
ga je de zwarte coupe schorsen?

Ik zou in ieder geval de banden op 5 bar zetten, anders kun je na 6 maanden nieuwe banden gaan monteren.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #7 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 15:31:43 »
ga je de zwarte coupe schorsen?

Ja, is helaas nog geen 15 jaar oud, maar 13 jaar..
Geen korting dus....

Ga ik weer een half jaartje classic rijden

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #8 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 20:10:02 »
Classic: verlagen of niet achteruit rijden.

5 bar: zou ik toch maar niet doen! word t straks weer warm (qua weer) en zeggen de bandjes KLAP (zo snel gebeurd dat niet hoor).  Goed op spanning (2,5 bar ofzo) kan geen kwaad, nog beter is af en toe ver-rollen, maar nodig?

Een halfjaartje is nix. Accu los gooien, en that's it.
't is nu winter, straks zomer, dus t word alleen maar beter qua vocht, misschien ff een vochtvreter erin (voor nu), maar dan ab-so-luut niet vergeten dat ding eruit te halen voor je straks weer gaat rijden (zouten!, zo'n bakje moet je niet om laten vallen!)


Ochja: handrem: los.

Als je weer gaat rijden: ff eraan denken dat de remmen een laagje roest zullen hebben. Doet ie ff wat minder goed remmen (en lawaai maken), maar dat rem je er zo weer vanaf.

't is een NZ dus een opgedroogde carburateur hoef je ook niet bang voor te zijn..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #9 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 20:12:18 »
nou heb ik daar ook iets intressants over te melden.
Ik heb gehoord dat je je verzekering gewoon moet door blijven betalen als je je auto schorst

Want in het verleden kwam het nogal vaak voor dat mensen hun auto gingen schorsen om er goedkoper ervan af te kunnen zijn en toch mee bleven rijden.
Ongeluk ermee maken en zo heb je de poppen aan het dansen.  -screw-

Nou weet ik het zelf ook niet meer hoe wat nou waar en niet waar is.
Ik wil mensen niet bang maken met dit bovenstaande maar als ik het echt zeker wil weten kijk ik wel op rdw.nl

Want in de toekomst wil ik mijn polo gaan restaureren, dus moet ik ook geschorst worden

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #10 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 20:20:33 »
Ik heb gehoord dat je je verzekering gewoon moet door blijven betalen als je je auto schorst

Je mag niet meer met de auto op de openbare weg komen, dus hoef je de auto ook niet verzekerd te hebben. De enige voorwaarde is dat je de auto minimaal 3 maanden geschorst moet houden, anders betaal je alsnog verz+bel.

...dus moet ik ook geschorst worden

Je bent iig ouder dan 15, heb je gelukkig het gereduceerde tarief :P

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #11 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 20:31:56 »
Classic: verlagen of niet achteruit rijden.

Want? anders leg je hem op de zijkant?  :)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #12 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 20:34:48 »
Je mag niet meer met de auto op de openbare weg komen, dus hoef je de auto ook niet verzekerd te hebben. De enige voorwaarde is dat je de auto minimaal 3 maanden geschorst moet houden, anders betaal je alsnog verz+bel.

yes minimaal 3 maanden schorsen anders betaal je belasting + verzekering gewoon door, aangezien de coupe een half jaar met vakantie gaat, gaat ie uit de verzekering

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #13 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 20:37:20 »
nou heb ik daar ook iets intressants over te melden.
- KNIP -

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar dat hele verhaal is al lang niet van toepassing..

Vroegah moest er nog een man met een rode vlag voor een auto uitrennen..


maar ff serieus:

Sinds de _WEGENBELASTING_ niet meer bestaat, en men _HOUDERSCHAPSBELASTING_ moet betalen, zijn er een aantal dingen veranderd...

Toen de Wegenbelasting nog bestond, kon je je auto schorsen voor de wegenbelasting, je verzekering schorsen en bestond er geen apk, en toen ie in 86 in gevoerd werd, kreeg je een sticker op je kentekenplaat achter, waarmee controle mogelijk was of ie apk gekeurd was..

Dat was vroegah..

NU, (al weer een jaar of tig), betaal je altijd houderschapsbelasting, ben je altijd apk-plichtig, en moet je altijd minimaal een WA verzekering hebben.

TENZIJ je de auto schorst. Dan vervallen alle plichten, (belasting, verzekering en apk), maar mag de auto dus ook onder geen beding op zijn eigen wielen op de openbare weg komen. (op een auto-ambulance of oprijwagen dus wel).

Is de auto NIET geschorst, dan komt de belastingdienst vanzelf met de aanslag voor de houderschapsbelasting. Sluit je geen verzekering af, krijg je vanzelf post van de RDW, en als de APK verlopen is, krijg je (steekproef-gewijs), vanzelf een bekeuring.

Wil ook JIJ het goed weten, op de site van de RDW staat het allemaal goed uitgelegd. steekwoord: schorsen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
2e auto erbij..huidige afmelden
« Reactie #14 Gepost op: ma, 12 jan 2004, 20:37:48 »
Classic: verlagen of niet achteruit rijden.

Want? anders leg je hem op de zijkant?  :)

Nee, op z'n dak
Mijn wagenpark Fix what ain't broken