Hoi,
Mijn naam is Niels Janssen ik ben 35 jaar oud en kom uit Deventer, na jaren actief lid te zijn geweest van de fiat cinquecento club vond ik het na 8 jaar genoeg en wou ik eens wat anders dan de zoveelste fiat pimpen. Na een tijdje zoeken op het internet viel mijn oog op de polo steilheck. Gewoon een super auto om te zien. Na een tijdje twijfelen heb ik mijn fiat cinquecento met punto motor gesloopt en verkocht in onderdelen.
Vandaag is het chassies opgehaald, en nu is de zoektocht naar een geschikte steilheck begonnen. Ik heb er een aantal op het oog, die binnen mijn budget passen, zodat ik ook genoeg geld over hou om de eerste dingen zoals een verlagingsset etc. gelijk aan te kunnen schaffen.. ik heb nog een setje 13" 7J mattig ssf velgen liggen die er hopelijk onder passen.
Kortom: waarschijnlijk zal mijn liefde voor de steilheck net zo groot worden als de liefde die ik had voor mijn kleine italiaantjes, maar ik denk gezien mijn enthousiasme dat er vast een boel zal gaan gebeuren.. eerst het uiterlijk een beetje pimpen en vervolgens eens kijken voor een 1.3 blok of zo, of op een andere manier wat extra pk's uit het blokje persen.
Bij mijn fiatjes was dat altijd redelijk simpel, daar perste je al snel een paar extra PK's uit een blok door een groter gasklephuis te plaatsen van een punto bijvoorbeeld, en een andere nokkenas, een 4-2-1 spruitstuk, katalysator weg, middendemper weg en je had al snel een "racemonster"
Toen het daarna allemaal nog niet snel genoeg ging, heb ik een 1.2 8v punto blok in mijn cinq gebouwd en nog veel meer rare dingen, zoals het spuiten van een cinquecento in de partytent in de tuin 3 dagen voor een roadtrip naar Polen met diezelfde cinquecento.
Maar goed, zoals ik al zei na een paar jaar cinquecento/seicento gaan we nu helemaal voor de steilheck. Zodra deze aangeschaft is, zal ik hier de plaatjes er van posten... Tot dan moeten jullie het even doen met plaatjes van mijn vorige bolide's....
Mijn oude seicento:
En m'n cinquecento
Voor:
En Na: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted: :thumbsup: :thumbsup:
Groeten Niels