Auteur Topic: Project Polo 1 - 1976  (gelezen 9210 keer)

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: Project Polo 1 - 1976
« Reactie #30 Gepost op: ma, 20 jun 2016, 21:14:00 »
Leuke Polo en Derby. Veel succes met de restauratie. -thumbsup-

Offline vw-gj

  • L86C-0234
  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
  • Gertjan Willem
Re: Project Polo 1 - 1976
« Reactie #31 Gepost op: di, 21 mrt 2017, 13:30:40 »
Met deze week alweer een tegenslag ontdekt te hebben, het topic even updaten, met ook enkele vraagjes...
 
Wat er de afgelopen maanden gebeurt is: niet veel (buiten nog 2 auto's bij gekocht te hebben  -naughty-):
 
In september begonnen met een avond opleiding "automotoren" (elke maandag avond)
Ik was opzoek gegaan naar een 1.6 16v om tijdens de cursus op punt te zetten.
Met een tripje richting Amsterdam, had ik die gevonden (ARC)
 
Verenigd met haar nieuw hartje (had ik toen alle hoop in...)
 


De man waarvan ik de motor kocht zei me dat er iets mis was met één van de drijfstangen en dat hij geen zin meer had om de motor terug in orde te zitten.

Het begin:



Eenmaal dat ik de motor open had gedaan zag ik al vlug dat de krukas zwaar had afgezien.
 



 
Dus dan op zoek gegaan naar een nieuwe krukas.
Die had ik na enige tijd gevonden, toegeleverd vanuit Nederland naar België, maar wat bleek toen ik de doos open deed: de krukas had als code: 032105101M (AEE) terwijl ik duidelijk zocht naar een 036105101C voor ARC.
 
Dus dit is vraagje 1: lukt het ook met deze krukas, of moet ik die terug sturen en hopen dat ik m'n geld terug krijg?
 
Dan eenmaal verder gegaan met het opkuisen van het blok, dit ontdekt:
 

 
2 van de 4 zuigers zijn gebroken net boven de segmenten.
Iemand tips over:
- Waar
- welke
- wat de kostprijs is van nieuwe zuigers?

Alvast bedankt  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 21 mrt 2017, 13:32:44 door vw-gj »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project Polo 1 - 1976
« Reactie #32 Gepost op: di, 21 mrt 2017, 15:31:42 »
Slag en boring zijn hetzelfde, maar of 't past -dunno-
Aandrijving oliepomp wel hetzelfde? Uit m'n blote hoofd denk ik dat die van de AEE met ketting is.

Informeer eens naar de prijs voor 't slijpen van de krukas + overmaats drijfstanglager.
Dit heb ik ook es laten doen, exacte bedrag weet ik niet meer, maar wel nog dat 't reuze meeviel.
(moet ik er wel bij zeggen, dat ik bij dat revisiebedrijf tegelijkertijd bijna heel 't onderblok heb laten reviseren:
hierdoor was 't mogelijk slechts een klein meerprijsje op 't totaal ipv dat je alleen de krukas laat slijpen)

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: Project Polo 1 - 1976
« Reactie #33 Gepost op: wo, 22 mrt 2017, 10:16:30 »
Krukas terug sturen en doen wat Sjon zegt oude krukas laten slijpen en overmaatse lagerschalen plaatsen,wordt wel meer gedaan zo.