Wellicht hebben jullie wel antwoord op deze vraag.
Mijn auto is van de ene op andere dag olie gaan verbruiken. Olie verbruik is echt niet normaal meer 1ltr op 50km en pluimt uit de uitlaat, daarom staat de auto nu ook stil. In eerste instantie ga je er dan vanuit dat er waarschijnlijk een keerring van de G-lader eruit ligt, maar dat was niet het geval. Toen ik de G-lader had gedemonteerd viel het me wel op dat er veel olie in het intercooler systeem zat. De intercooler incl. slangen heb ik verwijderd en schoongemaakt. Nadat ik dat gedaan had alles opnieuw ingebouwd, olie peil gecontroleerd en bijgevuld. Auto stationair laten draaien en stuk van ongeveer 10km gereden. Roken uit de uitlaat viel in eerste instantie mee, dit werd erger tijdens de rit
. Terug bij de garage auto even af laten koelen en opnieuw olie gepeild, er was dus weer een kwart van de peilstok af! Weer een willekeurige slang van losgemaakt en daar lag ook olie in.
Ten slotte carterontluchting los gemaakt van het systeem. Auto gestart het viel mij op dat ie erg veel dampt uit de ontluchting, zodra je iets toeren maakt dan begint ie olie mee spuiten. Dit lijkt mij niet goed!
Hoort hier toevallig een carterventilatie klep tussen te zitten? Met het onderdeelnummer 030115327F ? Polo 2 G40
Bouwjaar: 1992
Motorcode: PY
Compressie van alle cilinders 8 a 9 bar.
Koppakking is reeds vervangen 2000km terug
Iemand die mij hiermee kan helpen?