Auteur Topic: Restauratie plaatwerk Polo1. Uitwisselbaarheid nieuwere types.  (gelezen 1470 keer)

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Restauratie plaatwerk Polo1. Uitwisselbaarheid nieuwere types.
« Gepost op: zo, 25 sep 2016, 23:32:38 »
Ik ben mijn Polo1 uit 1977 aan het restaureren.

Alleen hierbij zit laswerk rondom de veerkokers (rechtsvoor) waterbak / accubak. Krikpunten en voorste deel bodemplaat.

Ik zit nu te zoeken om een donor voor plaatwerk dat ik eruit kan slijpen. En vervolgens voor de mijne er weer in kan lassen.
Maar is voor een Polo 2F tot 1994 dit allemaal hetzelfde? Of toch net anders?

Ik hoor het graag. -thumbsup-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie plaatwerk Polo1. Uitwisselbaarheid nieuwere types.
« Reactie #1 Gepost op: ma, 26 sep 2016, 21:28:37 »
Ik heb iig alleen de binnendorpels van een 2F in mijn derby gelast en deze paste prima.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Restauratie plaatwerk Polo1. Uitwisselbaarheid nieuwere types.
« Reactie #2 Gepost op: di, 27 sep 2016, 10:34:40 »
De dorpels willen best wel verschillen hoor Jorp.. Vooral zaken zoals gordelpunten en stoelgeleiders zijn veranderd in de jaren.

Maar aan de andere kant: Marcel z'n toverbal heeft een complete bodemswap gekregen: 1990-er bodem in een 1975'er koets: Wat niet past, kan worden aangepast/gelast.

Watervangbak = anders
veerkoker voor = gelijk
krikpunten = gelijk
Bodemplaat = rond de tunnel is deze later, vanwege de katalysator, gewijzigd

De verschillen zijn niet groot, de basis is 't zelfde, en vooral op de aansluitingen naar buiten toe ( A-stijlen, watervangbak ) zullen meer afwijken dan verder naar binnen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Restauratie plaatwerk Polo1. Uitwisselbaarheid nieuwere types.
« Reactie #3 Gepost op: di, 27 sep 2016, 12:16:35 »
Ik heb alleen de achterste delen vervangen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: Restauratie plaatwerk Polo1. Uitwisselbaarheid nieuwere types.
« Reactie #4 Gepost op: do, 29 sep 2016, 17:35:09 »
Oke super dankjewel. Dan binnenkort opzoek naar een donor. Wat is er allemaal anders aan de waterbak?