Welkom op het nieuwe forum!
Ik ben al even lid van het forum waarbij ik vooral mee heb gelezen. Mijn naam is Xander, 27 jaar en ik woon in Didam. Ik ben 9 jaar geleden in het bezit geweest van een 2f coupe en ik heb deze altijd nog gemist sinds ik hem weg heb gedaan. Toen een vriend zijn steilheck wegdeed heb ik ook geen moment getwijfeld om 'm over te nemen. Enige dingetje was, die auto stond in Lenzerheide (Zwitserland). De steilheck was voor hem bedoeld als woon/werkverkeer auto. Helaas is t daar nooit voor hem van gekomen omdat hij een bus van het werk kreeg. De een zijn dood is een ander zijn brood zeg ik maar zo Samen in zijn mk6 gti die kant op gereisd en daar stond mn witte barreltje. Even met de startkabels gestart, omdat hij al 2 maanden stil stond. Volgende ochtend was het de sleutel omdraaien en starten.Gelijk even de bandjes opgepompt bij het tankstation daar om de hoek en een fototje geschoten.De volgende ochtend aan de reis begonnen. In totaal heb ik er 8,5 uur over gedaan, zonder problemen gehad te hebben onderweg.Actiefoto onderweg Verder heb ik al een 60-40 verlagingssetje opgepikt en vandaag de mangels van Perrin overgenomenWat er nog op de lijst staat-speakerroosters voor missen-rechterbuitenspiegel is een beetje down en kijkt tegen mn achterwiel aan-verlagen-mangels netjes maken en bandjes monteren-subwoofertje weer netjes inbouwen-vermoedelijk een kleine lekkage onder de voorruit. -Unigrijs rollen/edit-zwarte kvs temperatuursensor (blauwe en thermostaat zijn al gedaan, maar de auto blijft op minimaal tot 70 graden hangen volgens de meter)
Morgen (vandaag dus, ik zie net dat t 00.20 uur is) even nieuwe bougies, rotor, verdelerkap en brandstoffilter bestellen. Het beestje houdt een beetje in de laatste dagen. De laatste dagen heeft het beestje er last van dat die in houd op lagere toeren. Daarnaast gelijk ook de schijven en blokken bestellen, zodat ik deze mee kan nemen bij het verlagen van de auto. De huidige schijven trillen als een dolle. Bestel ik gelijk ook de zwarte kvs sensor en de spullen voor de volgende beurt. Dat is pas over 7 maanden, maar dan kan ik nog even gebruik maken van de personeelskorting omdat ik nog werkzaam ben voor de plaatselijke Renault/Nissan dealer. Vanaf volgende week begin ik bij de welbekende wegassistentiedienst in het geel, dus dan is het afgelopen met mijn goedkope adresje voor onderdelen
Eerste meuk lag op voorraad dus gelijk een nieuwe rotor, verdelerkap en bougies gezet.Dat deed m geen kwaad iig
Van de week al even een beginnetje gemaakt met de mangels. Ze zagen er van een afstand redelijk uit maar hadden wel een beetje aandacht nodig. Even de roest eraf en vlak geschuurd met mijn zelfgemaakte hulpmiddel.Gemaakt van een oude boot anker lier. Motortje draait nu op 2 fasen en draait 1300 toeren. Met de vertraging nu 70 toeren per minuut. Asje is van rvs en daar zit een afgedraaide polo 2 naaf op geperst (met dank aan Geart, heel lang geleden al) GeschuurdEn de binnenkant in de primer;)
En de buitenkanten in de primer. Kon nog mooi even voor mijn late dienst.
Wel voor mijn dienst nog even kleur op de velgen kunenn zettenEn zelfs nog af kunnen lakken
Vandaag mog even het grilletje en de banaantjes netjes kunnen maken
vorige week nog weer even bezig geweest met de polo. lijkt op het eerste oog aardig zo. Maar het blijkt dat dit originele dempers zijn met 60-40 veren, deze komen onbelast dus los bij het opkrikken van de auto. Niet apk waardig dus. En als toetje draaide ik alle wielbouten verrot op deze naven, dus dit gaat er gelijk weer onder uit. De draad in de naven is dus anders als normaal, heel gek. Niet de meest ideale situatie, maar t heeft even een week moeten zitten zo gelukkig wel de kromme schijven er vandaan kunnen trappen dus dat is iig weer in orde.Ziet er desondanks niet slecht uit zo. Maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing.Dus toch maar mijn eigen veerpoten gaan ombouwen voor de 80-60 verlagingOok ben ik er achter komen dat de wiellagers van deze poten knap verrot waren, dus daar gelijk nieuwe voor besteld en die kan ik er maandag gelijk in persen als ik alles weer ga installeren.voorste poten zijn klaar voor de lagertjes.De achterste ook.Ook een leuk weetje, hottuning (ik had al niet zulke goede ervaringen met ze, maar ze zijn de enige die nog betaalbare setjes leveren voor de 86c) draait een aardige marge op die setjes. Zat hun eigen leverbon nog in de doos, 52 euro marge op een setje van 140 euro is toch wel fors.Alles bij elkaar. Gisteren ook de bandjes opgehaald voor de mangels (165-65-13), de centreerringen en een setje met nieuwe bouten.Op naar maandag
Maandag en vandaag weer even mogen prutsen. Met als resultaat:Helaas heeft de auto ooit eens schade gehad en is de wielrand niet lekker hersteld. Gelukkig moet de auto nog gerold worden dus no biggie
Net de meest retro accessoire gekocht in mijn leven denk ik..: Desondanks een coole oplossing voor de bekerhouder
Morgen wordt er weer gesleuteld, vanochtend nog voor mijn werk een nieuwe middendemper opgepikt. Ook een nieuwe stuurkogel had ik al liggen en bij thuiskomst lag er nog een mooi pakketje voor me klaar....De achterste randjes kunnen verder naar buiten gerold worden, alleen in de auto loopt er niks aan. Maar met zijn tween of met bagage al wel. En aangezien t hok volgend jaar mee moet naar Le Mans moest er nog wat aan gedaan worden natuurlijk
Verder heb ik vandaag een nieuw middendempertje gezetEn de randje uit kunnen rollen, met een beetje aanpassingen aan de wielkast roller, die was niet ingesteld op zulke kleine wielkastjes
Maandag vakantie gekregen en stilzitten blijft toch lastig...Eerst de sponning en rothoekjes gedaan en de neus voor de eerste keer.En geheel in kleurEn gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de koplampjes te tinten
En zo word je in je woonplaats achtervolgd door Raymon En nog wat sfeerplaatjes
En de achtervolging van Raymon (en zijn tip) heeft weer tot dit geleid Porsche kuipjes
Het is rustig geweest, maar toch nog een kleine upgrade gedaanVan ditNaar dit
Ohja en deze ook nog geplakt. Zorgt voor een grijns iedere keer dat ik t zie
Grill past toevallig? Of pasgemaakt?Ik zou KLM-stickers overwegen: vroeger hebben er KLM Polo 2fjes op Schiphol gereden.Kan me er nog eentje heugen die particulier verkocht was: 1.4 diesel met belachelijk weinig km's.
Heeft wat kleine aanpassinkjes nodig Perrin. Bevestingsclips zitten er niet op bijvoorbeeld. Maar niks spannends hoor. 2 gaatjes aan weerszijde en een tyrip en je bent er En Geert, dat gaat me te ver. Vliegen doet hij niet