Auteur Topic: Wie is Palla?  (gelezen 7815 keer)

Offline Palla

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
Wie is Palla?
« Gepost op: wo, 18 jan 2017, 12:37:20 »
Goedemiddag,

Ik ben pascal en sinds kort een trotse bezitter van een Polo G40 uit "92.
Ik ben autotechnisch ingenieur en hobbymatig altijd bezig met VW en audi.
De polo is een paar jaar in het bezit geweest van een vriend van mij, echter zit er aardig wat (afmaak) werk in.
Hij heeft het zelf nooit afgemaakt en dit is weer een mooie uitdaging voor mij.

De auto heeft aardig wat aanpassingen gehad zowel motorisch, optisch, ophanging en elektrisch.
Motorisch weet ik het volgende:
1.3 blok
g40 lader met een 5pk riem
In-line benzinepomp
Benzinedruk regelaar
G60 injectoren
Software aangepast bij "crooke tuning"
Spaghettie spruitstuk o.i.d.

Ophanging
Achter bumpstops
Voor verlaagd

elektrisch
Start knop + schakelaars ingebouwd
Genesis audio
Air fuel meter
Olietemperatuur meter
elektrische kofferbak opening

Optisch is de achterklep voorzien van een spoiler en het sleutelgat is weggewerkt


Het is voor mij nu zaak om de auto door de APK te krijgen en elektrisch goed af te stellen.
Het grootste APK afkeurpunt is de CO waarde. De auto is "getuned" en ik krijg hem met de CO stelschroef niet naar beneden toe. Het zou kunnen zijn dat de afstelling niet goed is of dat de cat zijn beste tijd heeft gehad. Kortom ligt hier de grootste uitdaging, naast wat spullen die ik nodig heb.

Elektrisch was de auto een zooitje, maar heb al een bak kabels ertussenuit gehaald en alles netjes aangesloten. De meters hadden wel stroom, maar waren verder niet aangesloten op sensoren. Ik heb ze er voor nu uitgehaald, maar zal ze zsm weer inbouwen na APK. Startpaneeltje zat los dat heb ik netjes gemaakt.
Het systeem om de achterklep open te maken zat er wel, maar was verder niet aangesloten. Ik heb dus vanuit de achterklep draden gelegt naar het dashboard toe. Een goede 3,5 uur heeft het geduurd, maar nu zit het er wel. Alleen nog een drukschakelaar aansluiten en klaar is kees.

Verder ontbreken er nog wat kapjes en dingetjes waar ik naar opzoek ben en die hoop ik hier te kunnen vinden.

Illegaal heb ik er een klein stukje op het industrieterrein mee gereden.... man wat een gave auto. De funfactor is erg hoog!




Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is Palla?
« Reactie #1 Gepost op: wo, 18 jan 2017, 12:56:05 »
 -welkom-

Eerste wat me opvalt: waarom G60 injectors?
Qua tuning lees ik alleen een chip, spaghetti en vermoedelijk is de lader-pouly een kleinere maat als origineel.
G40 injectors zijn hiervoor gewoon nog toereikend toch?

Aangezien ie een spaghetti-spruitstuk heeft: is er überhaupt wel een katalysator aanwezig?
Hoe wordt de Co gemeten? Viergastest is pas verplicht per 1-1-1993, dus de jouwe hoeft alleen maar bij stationair toerental te worden gemeten.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Wie is Palla?
« Reactie #2 Gepost op: wo, 18 jan 2017, 13:06:59 »
 -welkom-

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Wie is Palla?
« Reactie #3 Gepost op: wo, 18 jan 2017, 13:21:55 »
 -welkom- -foto-
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Palla

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
Re: Wie is Palla?
« Reactie #4 Gepost op: wo, 18 jan 2017, 13:47:43 »
-welkom-

Eerste wat me opvalt: waarom G60 injectors?
Qua tuning lees ik alleen een chip, spaghetti en vermoedelijk is de lader-pouly een kleinere maat als origineel.
G40 injectors zijn hiervoor gewoon nog toereikend toch?

Aangezien ie een spaghetti-spruitstuk heeft: is er überhaupt wel een katalysator aanwezig?
Hoe wordt de Co gemeten? Viergastest is pas verplicht per 1-1-1993, dus de jouwe hoeft alleen maar bij stationair toerental te worden gemeten.


Tjah de injectoren zaten er al in en de originele zitten er niet bij. Heb het internet al afgestruint maar kan niks vinden tot dusver.
Ik ben zelf niet bij de APK keuring geweest maar ik schat alleen stationair. Ik heb een rapport liggen van anwb keuring en daar was het CO % veeeel te hoog.
Het zal natuurlijk kunnen komen door onvolledige verbranding. De grotere injectoren zijn volgens mij niet nodig met deze setup en al helemaal niet als er een externe brandstofpomp in zit.
Maargoed de software is aangepast dus ik weetniet of ik zomaar de injectoren kan vervangen voor kleinere.

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Wie is Palla?
« Reactie #5 Gepost op: wo, 18 jan 2017, 19:35:49 »
U weg gevonden van het volksforum naar hier -thumbsup-
Welkom en post zeker is wat foto's van je polo

Offline Puppy*Power

  • L86C-0221
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.758
  • Geslacht: Man
  • Mathieu Timmermans
Re: Wie is Palla?
« Reactie #6 Gepost op: wo, 18 jan 2017, 19:54:19 »
 -welkom- -foto-
Polo 1f 1979
Polo Coupe 1987
Polo Sedan 1987
Caddy 2004

Polo 86(c) Service Brabant 🚙

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is Palla?
« Reactie #7 Gepost op: wo, 18 jan 2017, 23:27:37 »
 -welkom-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Palla

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
Re: Wie is Palla?
« Reactie #8 Gepost op: do, 19 jan 2017, 08:51:27 »
Hier wat foto's zoals die er op dit moment bij staat:











« Laatst bewerkt op: do, 19 jan 2017, 09:17:34 door Palla »

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Wie is Palla?
« Reactie #9 Gepost op: do, 19 jan 2017, 09:14:59 »
 -welkom-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Palla?
« Reactie #10 Gepost op: do, 19 jan 2017, 10:01:29 »
 -welkom-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Wie is Palla?
« Reactie #11 Gepost op: do, 19 jan 2017, 10:10:20 »
Nice!!

Welk merk veerpootbrug is dat, ik zoek er nl ook een zonder die verstelling die er vaak tussen zit (lijkt mij namelijk slapper als een vaste buis zoals jij nu hebt :)  )
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is Palla?
« Reactie #12 Gepost op: do, 19 jan 2017, 10:21:33 »
Veerpootbrug zal van wiechers zijn perrin zover ik dat zo kan beoordelen.
De verstelbare variant is niks slapper hoor  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Palla

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
Re: Wie is Palla?
« Reactie #13 Gepost op: do, 19 jan 2017, 10:47:28 »
Nice!!

Welk merk veerpootbrug is dat, ik zoek er nl ook een zonder die verstelling die er vaak tussen zit (lijkt mij namelijk slapper als een vaste buis zoals jij nu hebt :)  )

geen idee, zal eens kijken of er een merk op staat!

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Wie is Palla?
« Reactie #14 Gepost op: do, 19 jan 2017, 10:57:29 »
geen idee, zal eens kijken of er een merk op staat!

als je wil graag  -hug-
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi