Auteur Topic: Wie is 1.5 g40  (gelezen 11557 keer)

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #15 Gepost op: ma, 06 mrt 2017, 22:56:15 »
Ja, voornamelijk op de bekende plekken, zou ik eigenlijk moeten aanpakken, maar voorlopig mot de daily rijden.
Af-fabriek 1.3 en nog steeds, maar dan met bladblazer -naughty-  projecttopic

Haha nice. Bladblazer op de standaard motor of g40 blok dr in?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #16 Gepost op: ma, 06 mrt 2017, 23:03:06 »
G-lader op een standaard ongeblazen motor gaat 1 ritje heel hard en daarna kun je lopend naar huis..... => G40 blok dus.

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #17 Gepost op: di, 07 mrt 2017, 11:57:48 »
Ja, voornamelijk op de bekende plekken, zou ik eigenlijk moeten aanpakken, maar voorlopig mot de daily rijden.
Af-fabriek 1.3 en nog steeds, maar dan met bladblazer -naughty-  projecttopic

In welke stad woon je precies dan? Als je echt zo dichtbij woont had ik je toch wel  moeten zien rijden.

Is er hier iemand die mn cilinderkop kan bewerken/flowen?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #18 Gepost op: di, 07 mrt 2017, 13:14:33 »
Heb je even een berichtje gestuurd (mijn woonplaats staat nergens online)

Kopbewerking: Serge vragen -thumbsup-

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #19 Gepost op: di, 07 mrt 2017, 20:38:48 »
Heb je even een berichtje gestuurd (mijn woonplaats staat nergens online)

Kopbewerking: Serge vragen -thumbsup-

Zit serge nog wel op dit forum?
Aangezien er staat dat die sinds december 2016 niet meer actief is geweest.

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #20 Gepost op: di, 07 mrt 2017, 21:02:17 »
Als serge er zin in heeft om het zoiets te doen reageert hij wel op je pb denk ik.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #21 Gepost op: di, 07 mrt 2017, 22:22:14 »
Denk dat je beter eerst uit zoekt hoe dat met je zuigers op te lossen. Je zal waarschijnlijk bij SLS uit komen, of iets custom gemaakt.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #22 Gepost op: di, 07 mrt 2017, 22:53:02 »
Zelfs met 1w krukas moet je om aan 1.5 te willen komen naar een boring van 78mm.

Zuigers of complete ombouw kit zijn te krijgen via inderdaad SLS of anders ook Sorg Motorsport.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #23 Gepost op: di, 07 mrt 2017, 23:15:36 »
Boring 77mm icm 1W slag 79,1mm = 1473cc, das afgerond naar boven 1,5 ltr.
Met boring 76,5mm kom je op 1454cc, om dat 1,5 ltr te noemen is een beetje mager.
Boring 78mm lijkt me niet gezond: blijft er weinig over tussen de cilinders.

1W slag 79,1mm - PY slag 72mm = 7,1mm / 2 = 3,55mm
Das teveel om van een G40 zuiger af te draaien? -dunno-
Dan vrees ik ook dat je bij een tuningsbedrijf terecht komt voor zuigers.

Ik weet niet of je misschien met een HH of GK kop grotere poorten en kleppen heb en of hier uberhaupt een verbrandingsruimte in zit.
Doe 't nou es onthouden -nana-: laatste sleeptuimelaars 1.0 GL 40pk / 1.3 HK 55pk / 1.3 GK 75pk hebben dezelfde vlakke kop,
alleen de ouwe sleeptuimelaars t/m max 1983 hebben een holle kop.
« Laatst bewerkt op: di, 07 mrt 2017, 23:20:43 door Sjon »

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #24 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 07:42:23 »
Met 78 boring kom je uit op 1523cc. Wellicht een 77,5 boring.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #25 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 08:14:11 »
Ik zou de boring vooral af laten hangen van de cilinders?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #26 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 08:22:12 »
Met 78 boring kom je uit op 1523cc. Wellicht een 77,5 boring.
Met boring 78 kom ik op 1512cc -dunno-
Hebben wij een andere berekenmethode? Ik doe gewoon oppervlakte boring x lengte slag.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #27 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 10:18:20 »
Werderom heb je gelijk. Blijkt maar weer dat een kleine telefoon en dikke vingers niet samen gaan...

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #28 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 11:00:32 »
Wellicht is het mogelijk om een abu of aee ondefblok te pakken, ik meen dat deze iets hoger waren? Dan hier de 1w as met g40 drijfstangen en zuigers er in?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #29 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 11:25:07 »
Mis je weer de zuigerbodemkoeling, juist de reden waarom de 1W wordt genomen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!