Auteur Topic: Wie is 1.5 g40  (gelezen 11942 keer)

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #45 Gepost op: zo, 12 mrt 2017, 10:46:07 »
Die inlaat is inderdaad niet duur.

Even over die injectoren,
Het is toch veel beter om er nieuwe in te zetten?
Bijvoorbeeld de EV14 injectoren van tegenwoordig.
Deze vernevelen al veel beter dan de orginele g40 injectoren.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #46 Gepost op: zo, 12 mrt 2017, 14:10:28 »
Volgens mij beginnen die injectoren vanaf 500cc ofzo. En nieuwprijs zat meen ik rond de 400 euro voor een set.

Dan kun je je afvragen welke meerwaarde die injectoren hebben als je niet 300pk wil gaan draaien. Er zijn tenslotte genoeg goedkopere alternatieven te koop vanaf de standaard injectoren tot ruim 300cc voor minder dan de helft van wat die nieuwe set ev14 kosten.

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #47 Gepost op: zo, 12 mrt 2017, 14:39:30 »
Ze kosten 60 euro per stuk. Vanaf hoeveel cc ze beginnen weet ik niet.
Eventueel zou ik ook injectoren uit 1 van de nieuwere tfsi motoren kunnen pakken. Volgends mij worden de standaard g40 injectoren niet ondersteund door het motormanagement systeem dat ik ga gebruiken.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #48 Gepost op: zo, 12 mrt 2017, 15:05:51 »
welk mms ga je gebruiken dan?

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #49 Gepost op: zo, 12 mrt 2017, 15:11:52 »
EFIgnition van BS auto tune
Draait op een megasquirt software

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #50 Gepost op: di, 14 mrt 2017, 12:58:26 »
Even een vraag voor de techneuten hierzo.
Als ik op mn g-lader een vrijloop poelie maar van een dynamo zodat mn motor nooit de G-lader kan afremmen.
Dan zou ik toch wel ander vliegwiel kunnen monteren.
Dan krijgt die niet meer de klappen als het toerental snel zakt. Enkel als je bijvoorbeeld terug schakeld krijgt die dan op zn donder maar dat krijgt die zoiezo.
Iemand die het hier wel of niet mee eens is en zo niet warom? Ps cilinderkop us inmiddels bij serge. Nokkenas is besteld 269 graden met 10mm kleplift😆

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #51 Gepost op: di, 14 mrt 2017, 16:23:42 »
Zo dramatisch als hier wordt voorgesteld is het nou ook weer niet hoor. Ik heb altijd met een afgedraaid vliegwiel gereden. Een G40 lader is ook veel robuuster als een G60.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #52 Gepost op: di, 14 mrt 2017, 17:47:16 »
Vrijloop-pouly is een leuke theorie: ik zit me eigen af te vragen of de lader door de weerstand enzo dan niet alsnog 't
motortoerental blijft volgen -dunno-

Is ook maar net wat je met de auto wil/doet: puur hobby/meeting/weekendauto of wordt 't een daily?
Ga je 2000 km per jaar of 20000? Ik noem maar even wat.

Getande riem is net zoiets: klein beetje slip kan dan niet meer, krijgt de lader meer op z'n kloten, is de boel eerder versleten.
Mogelijk niet dramatisch, tis niet dat je de levensduur ineens halveert ofzo, maar wel een beetje.

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #53 Gepost op: di, 14 mrt 2017, 18:27:39 »
Hoe bedoel je door de weerstand?
De lader heeft natuurlijk veel weerstand dus hij zal niet heel lang blijven nadraaien.
Aan de andere kant zal de retourlucht hem misschien ook nog wel beetje op gang houden.
Het lijkt me in iedergeval wel het proberen waard en denk dat het geen kwaad kan voor de lader.
Wat getande riem betreft,
Ik denk dat ik gewoon een multieriem pak en doormiddel van een paar spanrollen er voor zorg dat de snaar over 3/4de van de poelie heen zit.
Hoop het meeste slippen er dan wel uit te kunnen halen.
Het is niet de bedoeling dat het een daily wordt, maar denk toch wel aan 5000km per jaar.

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #54 Gepost op: di, 14 mrt 2017, 21:40:57 »
Die getande riem had ik er ook op, met een kleine poelie. De lader is toendertijd naar iemand hier op het forum gegaan, die hem na heeft laten kijken door Arno. Het komt er gewoon op neer dat je je niet als een idioot moet gedragen, en dan kan het best wel wat hebben hoor.  -thumbsup-

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #55 Gepost op: di, 14 mrt 2017, 21:44:23 »
met een getande riem idd niet misdragen of "uitsloven". dan gaat er niks mis. geen toerenbegrenzers of rare fratsen  -sturen-
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip