Auteur Topic: Problemen met de koppeling  (gelezen 679 keer)

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Problemen met de koppeling
« Gepost op: za, 12 jun 2004, 16:45:12 »
Hallo, zoals de titel het al zegt heb ik dus een probleem met de koppeling. Ik was aan het rijden en toen ik de koppeling intrapte om terug te schakelen naar de 1, knapte er volgens mij iets(kabel?) en vanaf dat moment kon ik de koppeling niet meer gebruiken. Als ik nu de koppeling intrap, klapt ie gewoon tot op de bodem en komt niet meer terug.Ik kan em nog wel weer terugtrekken.Ik denk zelf dat het de koppelingkabel is maar dat weet ik niet zeker.Ik heb een G40 trouwens.Bvd Scully

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Problemen met de koppeling
« Reactie #1 Gepost op: za, 12 jun 2004, 17:21:09 »
Jep..

Klinkt als koppelingskabel... Wat nog wel eens win gebeuren, is dat het 'sluit' rubber tussen pedalenbak en motorruim door het schutbord schiet.

Je kunt onder de motorkap, recht onder het woordje 'ladeluftgekuhlt op de intercooler slang, je versnellingsbak vinden: boven op de bak zit de kabel aan de hefboom vast. Check of ie is gebroken, of dat ie door je schutbord is geschoten.

Vervangen is een klote klus(je), want de kabel gaat net onder je stuurhuis naar binnen: Van boven slecht te bereiken, van onder niet optimaal, en vanaf de zijkant ook al niet..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken