Auteur Topic: HOW-TO: Co + ontsteking afstellen Polo G40  (gelezen 3041 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
HOW-TO: Co + ontsteking afstellen Polo G40
« Gepost op: di, 14 nov 2017, 19:44:00 »
Kwam dit laatst tegen op het internet en het leek mij wel handig om hier ook te plaatsen  -thumbsup-





Kunnen jullie gelijk beetje 'Automotive Duits' oefenen  -nana-

Note: Bij G40 modellen kun je het '3x hoog in de toeren revven' boven de 3000 RPM achterwege laten. Dit geld zover ik weet alleen maar bij een 3F. De G40 gaat al in 'afstelmodus' zodra je de blauwe temperatuursensor connector los neemt.

Originele afstelling af-fabriek G40 potmeter: 500 Ohm. (Meten op buitenste pinnen van de CO potmeter connector) Echter lees ik ook soms dat er in het originele handboek staat '1000 ohm'. Dit kun je vooraf niet weten aangezien ieder blok net even anders is dus zou ik hem gewoon met een CO meter afstellen op 1.6% CO gehalte. (Heb het originele handboek niet)

Hoe dichter de Ohms bij de 0 = Rijker mengsel
verder wegdraaien van de 0   = Armer mengsel

Dit wil ik ook graag delen: (Let op, dit zijn richtlijnen, stel je wagen altijd af met een CO-meter wil je ergens zeker van zijn)

PY std:                                                                                     500 Ohm
PY met 'standaard tuning chip':                                                  420 Ohm
PY met bewerkt/groter gasklephuis, chip op maat, 72mm poelie:  200 Ohm
PY gechipt met kleinere poelie en sportinlegfilter:                        450 Ohm

Mijn setup: (PY motor @ 450 Ohm)
- Simota inlegfilter (Soort K&N inlegmatje alleen dan niet overpriced)
- Lege katalysator
- Standaard tuning chip (Via een vertrouwd ebay adres)

Dit komt voor mijn gevoel aardig in de buurt maar moet hem binnenkort eens fijnafstellen met een Co meter en nieuwe lambdasonde.. Pas daarna weet ik het echt zeker.

Meten is weten  -thumbsup-

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: HOW-TO: Co + ontsteking afstellen Polo G40
« Reactie #1 Gepost op: di, 14 nov 2017, 20:27:48 »
Ik hou altijd de fabrieks waarde aan van de co pot.. 700 a 750 ohm...

Ja origineel met de blauwe dop er nog in..

Dat 3x gas geven is alleen bij g60.. G40 niet..3f ook niet.. De computer weet niet dat jij draait aan de onsteking.. Dus valt weinig op te slaan..

Blauwe stekker los. 6 graden bij 2000 rpm. Vastzetten. Stekker er op. En klaar -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 14 nov 2017, 20:31:02 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: HOW-TO: Co + ontsteking afstellen Polo G40
« Reactie #2 Gepost op: di, 14 nov 2017, 21:03:42 »
Alle info en ervaring is welkom. bovenstaande info heb ik via de Theibach site en maxRPM.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: HOW-TO: Co + ontsteking afstellen Polo G40
« Reactie #3 Gepost op: do, 23 nov 2017, 15:30:12 »
En zo staat het beschreven in Jetzt Helfe Ich Mir Selbst...

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: HOW-TO: Co + ontsteking afstellen Polo G40
« Reactie #4 Gepost op: ma, 27 nov 2017, 22:21:11 »
Thanks Koen!  -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.