Auteur Topic: Grille  (gelezen 1647 keer)

Offline Polo_Jasper

  • Non-Register lid
  • Berichten: 73
  • Naam Achternaam
Grille
« Gepost op: di, 19 dec 2017, 08:57:28 »
Ik heb een polo 2f, maar vind het voorkantje een beetje hoekig. Graag zou ik een grille willen van de normale polo (ronde koplampen). Mijn vraag was hoe kan ik deze voorkant meet oldskool ogen. En is het mogelijk om de grille van een polo 2 erop te zetten ?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Grille
« Reactie #1 Gepost op: di, 19 dec 2017, 10:13:14 »
Ik zou zeggen: zoek eens plaatjes... Aangezien in de Polo-wereld alles al wel zo'n beetje een keer geprobeerd is, en ik vermoed dat je er géén foto's van zult vinden, schat ik in dat het schier-onmogelijk is.
Een eerdere Polo (<'90) kopen zou kunnen helpen bij dit probleem...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Grille
« Reactie #2 Gepost op: di, 19 dec 2017, 12:58:42 »
2f neus hoekig? -dunno-
VW heeft juist z'n stinkende best gedaan om de hoekige Polo 2 op te frissen met een wat rondere facelift :)

Anyhow: zomaar even een grill omwisselen kan niet.
Er zijn wel voorbeelden van Polo's 2 met een verjongingskuur => complete 2f neus,
maar dan moet je alles overzetten en dat is niet een kwestie van alleen wat schroefjes & boutjes:
er komt ook las- en slijpwerk bij kijken.
Op dezelfde manier andersom (2 neus op een 2f) lijkt mij niet onmogelijk, maar niet minder werk.
(grappig vind ik altijd dat bij een 2f precies te zien is, waar de gelaste radiateurbalk van een Polo 2 hoort te zitten op de langsdragers)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Grille
« Reactie #3 Gepost op: di, 19 dec 2017, 14:47:21 »
Ik snap het wel. Een 2F is misschien niet hoekig, maar wel veeeel minder geprononceerd. Vierkanteriger, zeg maar, nietszeggender...
Niet voor niets maakte ik vaker de vergelijking dat de 2F net zo goed een Toyota-, Seat- of Zastava-logo in de grille had kunnen hebben.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Grille
« Reactie #4 Gepost op: wo, 20 dec 2017, 20:26:24 »
Ik snap het wel. Een 2F is misschien niet hoekig, maar wel veeeel minder geprononceerd. Vierkanteriger, zeg maar, nietszeggender...
Niet voor niets maakte ik vaker de vergelijking dat de 2F net zo goed een Toyota-, Seat- of Zastava-logo in de grille had kunnen hebben.

zelfde geld imo ook voor een Audi 80 B3. Maargoed wat let de starter van dit topic om wat te proberen, ik vind het wel interesant wat ie in gedachte heeft.
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi