Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 11308 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #75 Gepost op: di, 11 mei 2021, 14:05:34 »
https://www.mecatechnic.com/nl-NL/1-x-silentbloc-bush-for-engine-and-gearbox-for-polo-86c_GS10882.htm?queryID=613a42c320f6f5406b9cb70cd0397716&objectID=GS10882&index=mecatechnic_nl&queryString=polo%20g40%20silentVolkswagen%20%3E%20VW%20Polo%2086C

Ze hebben daar best veel trouwens.. Dit is het rubber los, maar ze hebben ook de volledige steun (distributiekant). Als het goed is zijn de rubbers zelf aan alle kanten hetzelfde. als je op die site in de searchbalk 'polo 86c' typt krijg je alle onderdelen te zien.

Heeft een 86c trouwens 3 steunen? Vraag mij af waar die 3e steun zit, bak, distri, en nog ergens?
« Laatst bewerkt op: di, 11 mei 2021, 14:12:30 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.468
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #76 Gepost op: di, 11 mei 2021, 16:34:41 »
Dynamo
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #77 Gepost op: di, 11 mei 2021, 17:28:47 »
Die is mij nog niet opgevallen. Ga zo de dynamo eraf pakken om er een nieuwe regelaar in te zetten, dan kom ik hem vanzelf wel tegen wellicht.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 367
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #78 Gepost op: di, 11 mei 2021, 17:31:02 »
bedoel je met Distrubutie steun de dynamo steun?

in dat geval is de laatste die je zoekt de kantel steun, en zit onder aan het blok.

de dynamo steun is de steun waar de dynamo aan hangt- in rust
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #79 Gepost op: di, 11 mei 2021, 17:40:31 »
Ik bedoel inderdaad een motorsteun. Thanks! Volgens de mechatechnic webshop heb ik drie van die rubbers nodig, vandaar. Die bij de bak heb ik gezien bovenop en is ook kauwgom.

Het is mij ook opgevallen dat de wagen soms niet in 1 keer start. Draai het contact om en hoor dan een zzzzzzzzmm geluidje. Startmotor gaat niet rond. De poging erna start de auto wel gewoon direct. Ik vermoed dat er iets niet goed gaat bij het ronsel van de startmotor. Die moet ik ook even losnemen, kan ik gelijk dat busje in de bak ook meevervangen als de PY dat ook heeft. Vervang ook preventief de spanningsregelaar. Het plan was om een verse dynamo te monteren maar de lagers hoor ik niet en het onderdeel oogt nog best fris.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.468
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #80 Gepost op: di, 11 mei 2021, 22:02:53 »
Motorsteunen zijn: dynamo, baksteun boven, baksteun onder
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #81 Gepost op: wo, 12 mei 2021, 13:50:26 »
Dankje! De bestelling is vandaag binnen gekomen van MaxRPM -naughty- -klus-

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #82 Gepost op: za, 15 mei 2021, 12:39:57 »
Bij deze wat plaatjes  -thumbsup-



De gedemonteerde lader naast de frisse lader:



'nieuw' afgebroken imitatie achterklepslot:



Kunstof palletje is afgebroken, zou er eigenlijk zo uit moeten zijn achter de slotcilinder:



De oude riem, ga de nokkenaskeering ook vervangen voor de zekerheid:



Maar goed dat ik het hele G-lader gedeelte los heb genomen want de intercooler zeef zat goed vol met pulp (stukjes o-rubber en olierestjes).
Ook de originele intercooler is super vies geworden door een lekkende G-lader leiding (retour vermoed ik, deze zit ook boven de IC).





Heb een tijd geleden ooit een 2e PY blok gekocht bij de kust van BelgiŰ in de buurt. Het blok was helaas niet goed opgeslagen waardoor 80% onbruikbaar is geworden  -boehoe- Wel kwam ik erachter dat ik dus ook nog een 2e intercooler heb liggen (stukje groter, vemoed van een Caddy ofzo..)



Ga eerst de originele IC schoonmaken en in gebruik nemen, daarvoor heb ik namelijk ook de aanzuigbuizen besteld bij MaxRPM. Later ga ik kijken of ik de grotere intercooler passend krijg gemaakt.

Nog 1 foto om af te sluiten, en ja.. Ik mis inderdaad een naafkapje links achter  -nana-





Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.468
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #83 Gepost op: za, 15 mei 2021, 16:44:09 »
 -thumbsup-  -klus-  -sturen-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 482
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #84 Gepost op: za, 15 mei 2021, 18:14:45 »
mooi man,lekker bezig! -thumbsup-

maare, waarom een k&n filter element? je weet dat die net zo veel goed doen als een open filter?


Bij deze wat plaatjes  -thumbsup-



De gedemonteerde lader naast de frisse lader:



'nieuw' afgebroken imitatie achterklepslot:



Kunstof palletje is afgebroken, zou er eigenlijk zo uit moeten zijn achter de slotcilinder:



De oude riem, ga de nokkenaskeering ook vervangen voor de zekerheid:



Maar goed dat ik het hele G-lader gedeelte los heb genomen want de intercooler zeef zat goed vol met pulp (stukjes o-rubber en olierestjes).
Ook de originele intercooler is super vies geworden door een lekkende G-lader leiding (retour vermoed ik, deze zit ook boven de IC).





Heb een tijd geleden ooit een 2e PY blok gekocht bij de kust van BelgiŰ in de buurt. Het blok was helaas niet goed opgeslagen waardoor 80% onbruikbaar is geworden  -boehoe- Wel kwam ik erachter dat ik dus ook nog een 2e intercooler heb liggen (stukje groter, vemoed van een Caddy ofzo..)



Ga eerst de originele IC schoonmaken en in gebruik nemen, daarvoor heb ik namelijk ook de aanzuigbuizen besteld bij MaxRPM. Later ga ik kijken of ik de grotere intercooler passend krijg gemaakt.

Nog 1 foto om af te sluiten, en ja.. Ik mis inderdaad een naafkapje links achter  -nana-






Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.346
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #85 Gepost op: za, 15 mei 2021, 21:00:57 »
Inderdaad een originele papier filter vind de lader het fijnste. Die k&n dingen voegen echt nagenoeg niks toe aan een g40. Volgens mij is zelfs een vermogenswinst te verwaarlozen. Alleen wat meer geluid Ún sneller troep in je lader...

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 482
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #86 Gepost op: za, 15 mei 2021, 21:34:42 »
Inderdaad een originele papier filter vind de lader het fijnste. Die k&n dingen voegen echt nagenoeg niks toe aan een g40. Volgens mij is zelfs een vermogenswinst te verwaarlozen. Alleen wat meer geluid Ún sneller troep in je lader...


de winst die er je kan behalen,is aanpassen van het filterhuis, eerste de vernauwing in de bovenkant er uit halen,en de onderkant aanpassen,sportinlegfilter levert 0,0% winst op
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #87 Gepost op: zo, 16 mei 2021, 11:59:40 »
Die originele intercooler was echt mega smerig... Uiteindelijk wel weer mooi schoon.



Blijkbaar was er ooit iemand erg gehecht aan deze intercooler:  -uitlachen-



Ga ook nog de spruitstukpakking en tapeindes vervangen van de uitlaat.

In dat geval ga ik jullie advies opvolgen, ik las hetzelfde over die Simota inlegfilters (waar ik een tijdje mee heb gereden). Dat er nog wel eens wat los wil komen vanuit het filter zelf of dat de filterende werking gewoon niet goed is. Ga zeker op safe spelen met die verse lader.





Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #88 Gepost op: ma, 17 mei 2021, 10:25:17 »
Via Ebay een 2e originele intercooler gekocht  -naughty-

Huidige kan ik nog wel gebruiken maar doe het liever in 1 keer goed.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 426
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #89 Gepost op: di, 18 mei 2021, 14:24:41 »
Over die filterkeuze.. Ben nog een beetje aan het twijfelen.

Ben destijds over gestapt van papieren filter naar zo'n Simota inlegfilter. (Niet te verwarren met inlegkruisje  -nana- )
Voor mijn gevoel pakte de motor wel wat beter op maar dit kan ook een Placebo effect zijn in verband met iets meer geluid.
Buiten dat is het natuurlijk ook nog de kunst om filter olie correct te gebruiken.

Kan mij bijna niet voorstellen dat de kwaliteit echt zo slecht is aangezien men dit merk ook in de luchtvaart gebruikt bijvoorbeeld.
Ga MaxRPM eens een mailtje sturen, kijken wat zijn mening is  -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.