Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 39616 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Gepost op: di, 23 jan 2018, 13:00:14 »
Nu ben ik al een tijdje member, moet ik natuurlijk wel een projecttopic aanmaken natuurlijk  -nana-
Vanaf nu zal ik al mijn Polo G40 updates hier plaatsen in plaats van het voorsteltopic.

Het is een tijdje rustig geweest aangezien ik druk bezig ben geweest met de Golf 2. Die is nu weer klaar voor daily gebruik dus kan de Polo weer wat liefde krijgen  -thumbsup-

Gisteravond na 4 weken weer eens een flink blokje gereden met de G40 en vervolgens ook weer de motorolie vervangen (bij 248.000) Had die tijd daarvoor de G40 als daily aangezien de Golf uit mekaar lag.

Heb ook nog wat metingen gedaan bij de lambdasonde en kom uit op de volgende bevindingen
- Motor loopt onregelmatig staionair vanaf 70-80 graden watertemp.
- motor bokt dan ook een beetje tijdens het rijden.
- tijdens vollast perfect
- moeilijk op constante toeren te houden (bv vast 1500 of 2000 rpm aanhouden)

De lambda had ik al eens schoongemaakt en deze zag er niet heel slecht uit. De normale interval voor een lambda is 100K ongeveer alleen het ziet er nog naar uit dat dit de originele Bosch sonde is. Heb dit euvel met de lambdasonde ook al eens bij mijn ex golf 3 gti 8v gehad, daar was dit ook de boosdoener.

Na wat metingen te hebben gedaan:
- De lambda krijgt voeding
- Ik zie de lambda ook pendelen tussen de 0.2 en 0.9 volt (De spanning die hij zelf opwekt)
- De verwarming lijkt ook te werken alleen heb deze 2 polen nog niet gemeten op weerstand (Er zou een bepaalde weerstand op moeten staan, zo niet is het circuit onderbroken)
- En dan nu de Massa:  -gert- Deze wordt gemaakt op het inlaatspruitstuk naar de sonde zelf.
Een meetpen op de -pool accu en de andere op de inlaat is met motor uit: 0,0 Ohm
Doe ik dit zelfde met een draaiende motor is die weerstand opeens: 50 a 100 Ohm. (als k het goed lees, heb een gare multimeter die ik binnenkort eens moet vervangen voor een nieuwe)

Dat laatste is merkwaardig toch? De massapunten moeten zover ik bekend ben altijd 0 Ohm zijn ongeacht draaiende motor?  :) Mocht iemand nog tips hebben hoor ik dat graag. Ik zal maar eens beginnen met nog een extra massa aan te leggen.. Heb met de golf namelijk precies hetzelfde probleem (heb nog niet gemeten maar de motorloop is hetzelfde, ook onregelmatig stationair vanaf 70 a 80 graden en dat notabene met nieuwe lambda) 

De to do list voor de G40:
- Achterwiellagers vervangen (maken flink geluid)
- Lambda vernieuwen (Na nog wat tests te hebben gedaan met de oude, maar heb al een nieuwe klaar liggen)
- Bakolie nogmaals verversen (Kan ik gelijk even een 'spaan' controle doen)
- interieur wat aandacht geven (ander setje hoedenplank dragers monteren + wat clips vervangen
- (Lader wil ik zsm erafhalen preventief, heb al een reservelader gekocht  -thumbsup-
- Thermostaat vervangen (heb ik ook al liggen)
- Zwarte + blauwe temp sensor preventief vervangen (Hella)
- Spanningsregelaar vervangen zodra de lader eraf ligt bij de dynamo.

Leuk lijstje dus maar allemaal relatief kleine dingen  :) Eens een keer echt goed poetsen staat ook nog op de to-do list. Was vroeger echt een poetser maar betrap mezelf er afgelopen jaren op dat dit minder is geworden  -nana-

Tijdje geleden ben ik mij wel lens geschrokken toen ik op terugweg van Nijmegen in een 'sneeuwstorm' terecht kwam. Toch maar goed dat ik een paar dagen daarvoor mijn oude winterstaaltjes erop had gezet van mijn 1e polo 2f AAV. Blijkbaar had ik die nog liggen. Rijcomfort is wel echt minder met die smalle bandjes tegenover de BBSjes.

Nog een leuke foto ter afsluiting: (menig liefhebber zal nu gaan janken maargoed ik kon niet anders -nana- )



Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #1 Gepost op: di, 23 jan 2018, 14:05:10 »
Na wat metingen te hebben gedaan:
- De lambda krijgt voeding
- Ik zie de lambda ook pendelen tussen de 0.2 en 0.9 volt (De spanning die hij zelf opwekt)
- De verwarming lijkt ook te werken alleen heb deze 2 polen nog niet gemeten op weerstand (Er zou een bepaalde weerstand op moeten staan, zo niet is het circuit onderbroken)
- En dan nu de Massa:  -gert- Deze wordt gemaakt op het inlaatspruitstuk naar de sonde zelf.
Een meetpen op de -pool accu en de andere op de inlaat is met motor uit: 0,0 Ohm
Doe ik dit zelfde met een draaiende motor is die weerstand opeens: 50 a 100 Ohm. (als k het goed lees, heb een gare multimeter die ik binnenkort eens moet vervangen voor een nieuwe)

Dat laatste is merkwaardig toch? De massapunten moeten zover ik bekend ben altijd 0 Ohm zijn ongeacht draaiende motor?  :) Mocht iemand nog tips hebben hoor ik dat graag. Ik zal maar eens beginnen met nog een extra massa aan te leggen.. Heb met de golf namelijk precies hetzelfde probleem (heb nog niet gemeten maar de motorloop is hetzelfde, ook onregelmatig stationair vanaf 70 a 80 graden en dat notabene met nieuwe lambda) 

Als ik het goed heb kan je alleen weerstand meten met een niet aangesloten circuit. Dus opzich is het niet heel raar dat je met draaiende motor aparte metingen krijgt.

Voor de rest een nette preventieve lijst -thumbsup-

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #2 Gepost op: do, 25 jan 2018, 05:34:13 »
Mooie wagen!

Ik denk het retailpark in Remunj te herkennen op de achtergrond, correct?

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #3 Gepost op: do, 25 jan 2018, 21:07:12 »
Als ik het goed heb kan je alleen weerstand meten met een niet aangesloten circuit. Dus opzich is het niet heel raar dat je met draaiende motor aparte metingen krijgt.

Voor de rest een nette preventieve lijst -thumbsup-

Bedankt  -thumbsup-

Zal binnenkort de lambda nogmaals onder de loep nemen en de Golf ook eens uitmeten.

Mooie wagen!

Ik denk het retailpark in Remunj te herkennen op de achtergrond, correct?

Haha, dankjewel, dat klopt  :) Moest even de schrik weg eten met een emmertje kip. Vandaar even de pit stop
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #4 Gepost op: ma, 29 jan 2018, 19:47:35 »
Niet veel tijd meer in de Polo kunnen steken maar ben wel wat verder gekomen in mijn 'gedachte' :)
Paar dingetjes die ik ervaar sinds aankoop:
- Soms niet willen rondgaan (Accu is nieuw, 2e keer meestal altijd starten)
Dit lijkt mij een gevalletje spanningsregelaar/massaprobleem.
- Op de CO bank liet ze zich niet afstellen (1.6 Co +- bij 2250 toeren)
Ik dacht meteen aan een kapotte lambdasonde, (Co pot reageert gewoon), Of iets dergelijks.

De lambda die erin zat was nog de originele Bosch en ik heb deze vervangen voor een Denso exemplaar. OEN nummers komen overeen met de originele lambda.
- Lambda vervangen > Blauwe temp sensor even los gemaakt en wat gespeeld met het gas. Sensor weer erop en; bingo! Wagen liep zeer goed. Super goed oppakken en veel soepeler rijgedrag, ook stationair op bedrijfstemperatuur een mooie synchrone loop zonder enige misfires.

Dag later in de wagen gestapt: Loopt ze weer hetzelfde als met de oude lambda > vanaf 70 graden kvs weer rommelig stationair en minder soepel (voor mijn gevoel te arm)  -gert- Of het zou zo kunnen zijn dat de CO pot gewoon niet goed staat maar het zal mij niets verbazen als de wagen daar weer niet op reageert, buiten dat ik wel de blauwe sensor dan loskoppel zoals gebruikelijk (afstelmodus bij een PY motor).
Ga nu het volgende proberen: (Vermoed toch iets met massa aangezien de startmotor ook soms laat reageert.
- Massa met draaiende motor meten door middel van een voltage meting (tussen de -pool accu en massapunt in kwestie, voltage moet dan 0 volt blijven)
- Blauwe tempsensor vervangen preventief (Heb de ohms gemeten koud en warm maar dit lijkt gewoon correct)
- Bij mijn vaste garageboer langs om eens te kijken of de wagen nu wel reageert op de CO pot.
- kabelboom kabels eens goed nalopen op breuken bij de lambda.

Dat laatste zal mij dus verbazen en vermoed dat het toch een massaprobleem is. Ben mijn startkabels kwijt anders kon ik mooi even wat massabruggen simuleren.

Valse lucht sluit ik uit, al getest en alles ziet er gewoon fris bijgehouden uit. Het moet wel iets elektrisch zijn lijkt mij.. Met blauwe temp sensor los loopt de wagen perfect, ook met losgetrokken lambda super regelmatig. Binnenkort de massapunten dus eens fatsoenlijk uitmeten en wat experimenteren. Zou fijn zijn als ik eruit kom want dan kan ik m'n NZ golfje ook proberen netter te laten lopen. Spanningsregelaar lijkt mij ook sterk aangezien de accuspanning stationair gewoon netjes 14,4V is en had deze ook al eens vervangen bij de Golf (bracht geen verschil).

Komt goed  -thumbsup- Tips zijn natuurlijk welkom.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #5 Gepost op: ma, 29 jan 2018, 20:16:03 »
Allereerst: leuke een 2f G40 die niet paars is -thumbsup- (zal ik vast en zeker al eerder gemeld hebben)

Of ik moet eroverheen lezen, maar is 't basis-onderhoud op orde? Rotor + verdeelkap enzo.
Bougies is ook leuke: zit 't juiste type erin, G40 heeft nogal bijzondere en dure bougie (die dan weer wel heel lang mee gaan)
Zeg ik er wel meteen bij, dat 't twijfelachtig is of dit je probleem oplost, maar wel iets om even te checken.
Tijdens de koudstartregeling en met losgetrokken sensors zal ie altijd iets hoger in toeren lopen:
eventuele onregelmatigheid is dan minder goed waarneembaar.

Verders kan ik de vinger nog niet op de zere plek neerleggen.....

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #6 Gepost op: ma, 29 jan 2018, 21:09:35 »
heb net met joris beetje hierover gebabbeld op feestboek, en we hebben hetzelfde probleem


wisselvallig lopen, ene x wel goed andere x niet.

hoog verbruik.

soms een cilinder die half mee lijkt te lopen  -dunno-

ene keer reageert die goed op gas, andere keer doet die meh van geen zin in  -gert-


ikzelf heb alles al geprobeerd ,andere bougies, injectoren, brandstofdrukregelaars,copot, lamda, onsteking,verplaatsen co pot ivm motor warmte,blauwe temp sensor gewisseld, en nieuwe massakabels, mede door het soms raar starten

Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #7 Gepost op: di, 30 jan 2018, 06:17:16 »
Bougiekabels?

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #8 Gepost op: di, 30 jan 2018, 12:57:29 »
Ook gewisseld gehad..  Ik dan
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #9 Gepost op: wo, 31 jan 2018, 11:54:01 »
Allereerst: leuke een 2f G40 die niet paars is -thumbsup- (zal ik vast en zeker al eerder gemeld hebben)

Of ik moet eroverheen lezen, maar is 't basis-onderhoud op orde? Rotor + verdeelkap enzo.
Bougies is ook leuke: zit 't juiste type erin, G40 heeft nogal bijzondere en dure bougie (die dan weer wel heel lang mee gaan)
Zeg ik er wel meteen bij, dat 't twijfelachtig is of dit je probleem oplost, maar wel iets om even te checken.
Tijdens de koudstartregeling en met losgetrokken sensors zal ie altijd iets hoger in toeren lopen:
eventuele onregelmatigheid is dan minder goed waarneembaar.

Verders kan ik de vinger nog niet op de zere plek neerleggen.....


@ Sjon: Bedankt -naughty- Tot nu toe heb ik alleen maar rode 2Fjes gereden en kan mij het compliment inderdaad herinneren. 2x AAV en nu dus een echte G40. Rij trouwens met een andere chip, lege kat, simota inlegfilter en Denso IW22 bougies: (Maar de wagen had het daarvoor ook al sinds de aankoop)
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19645.msg471101#msg471101

Het basisonderhoud is op orde. De bougiekabels heb ik nog niet vervangen maar deze voelen erg soepel aan en zien er zeker niet oud uit. Rotor en verdelerkap zijn ook nog prima maar kan ze natuurlijk altijd eens vervangen (kleine moeite).

De rede waarom ik hier niet aan twijfel:
- heb met de golf hetzelfde euvel (Daar is zo'n beetje alles aan vernieuwd van bougiekabels, bobine etc)
- Als het een bougiekabel zou zijn of iets dergelijks dan zou die ook slecht moeten lopen met losgetrokken sensor (lambda of bv kvs sensor).
- Beide wagens lopen echt belachelijk synchroon en netjes zodra ik lambda los gooi of de kvs sensor.

Kamp al een tijdje met het probleem en wil het toch wel eens opgelost hebben (Zonder lambda rijden kan maar dan heb ik met de Golf een CO van 6.5 ipv 0.3  -nana- Dat komt het mooie bossige Limburgse landschap niet ten goede  -uitlachen- Zat al te denken (voor de golf) mocht ik er niet uit komen om de lambda los te gooien en hem via de luchtmassameter armer te stellen op het gewenste CO... Vertrouw het gewoon niet incl. lambda aangezien ik echt het gevoel heb dat de motor dan vaak te arm loopt. Maar dat is een beetje tegen het boekje in.. Met de G40 zou ik dit ook kunnen doen, lambda pakt dan een gemiddelde waarde en dan zou ik hem via de CO pot gewoon goed kunnen afstellen op de fabriekswaardes.

@audioholic: Tijd voor de overstap naar iets Frans dus  -nana- Laat mij zeker weten als jij iets verder bent gekomen. Ik gooi het nog steeds op een slechte massa waardoor de 'correspondentie' naar de ecu niet optimaal is. Misschien dat ik bij beide wagens het arbeidstroomrelais ook preventief vervang..

Heb het erg druk met examens voor mijn opleiding maar heb gisteren snel nog wat metingen gedaan aan de Golf met draaiende motor en verbruikers aan:

- boordspanning Golf: 15.7V  -gert- Dit lijkt mij erg veel aangezien het normaal 14.4V is.
- boordspanning G40: 14.4V (draaiende motor)

Massa kun je dus het beste meten op voltage stand tussen de minpool accu en het te meten massapunt met draaiende motor. Meet je hier ergens een spanning dan zit er dus ergens een slechte massaverbinding.
Bij de Golf meet ik op sommige plekken (bv tussen inlaat -pool accu)
- 0,2 a 0.3 volt. Het is nihil maar misschien dat dit toch storingen kan veroozaken.
- tussen de min van de accu en het massapunt naast de accu (waar alle minnen bij elkaar komen op het carrosserie punt meet ik gewoon 0 volt..

Ik ben mijn startkabels al een jaar kwijt dus heb gisteren even 2 setjes gekocht bij de action. Puur om even snel wat extra massapunten aan te leggen. Na mijn examens ga ik met dit 'experiment' verder en hoop ik dus op 2 perfect lopende wagens inclusief aangesloten sensoren  -thumbsup- Meedenken of tips zijn van harte welkom.

BTW: valse lucht voor de lambda sluit ik eigenlijk ook uit aangezien ik bij de golf alle pakkingen heb vervangen van het spruitstuk. Moet ook zeggen dat ik de brandstofpomp bij de G40 soms wel erg goed hoor stationair maar dit was bij mijn ex 2fjes met AAV ook (zelfde pomp). Heb de dynamo ook nog geen aandacht gegeven maar misschien dat het probleem wel hier schuilt bij beide wagens. (spanningsregelaar of semi kapotte diodebrug). Bij de golf had ik de regelaar gewisseld voor een ander gebruikt exemplaar..
« Laatst bewerkt op: wo, 31 jan 2018, 12:04:16 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #10 Gepost op: do, 15 mrt 2018, 15:15:59 »
Tijdje stil geweest  -nana-

Ondertussen vervangen:
- bougiekabels
- rotor + verdelerkap
- koelvloeistofsysteem aangepakt
- temperatuursensoren van Hella
- thermostaathuisje

 Niet meer veel gereden in de G40, had wat knutselwerk te doen aan de Golf 2 en rij nu als daily een Golf 4. De Polo is braaf aan het wachten op de mooiere warmere dagen.

De wagen meurde soms heel erg naar benzine en kwam erachter dat er 1 injector lek was (cilinder 1). Jon heeft mij een setje injectoren verzonden en dat probleem is in ieder geval opgelost, geen lekkage meer.

Echter begon de G40 laatst wat slechter te lopen (Koud op 2.5 cilinder zo leek het). Na 1 minuut werd het wel beter. vermoed dat het te maken heeft met een spanningsregelaar die aan het overlijden is van de dynamo. Na wat metingen bij de accu tijdens koude start deed de boordspanning erg raar. toen 'ze' weer goed liep was de spanning wel weer gewoon rond de 14 volt. Heb de accu vannacht eens voor de grap aan de lader gehangen (accu is zga nieuw). Eens kijken hoe de wagen nu start. Het is echt alleen die eerste minuut net alsof de tempsensor kapot is, maar dat is het niet.

Voor de zomer wil ik de wagen motorisch echt klaar maken. Riemen vervangen, G lader nakijken en dergelijke.
Binnenkort het hele zooitje maar eens demonteren want dan kom ik tenminste ook direct bij de dynamo  -nana-

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #11 Gepost op: di, 03 apr 2018, 19:11:09 »
Toen ik het bericht van Koen las begonnen mijn handen te jeuken  -nana-

Heb geprobeerd met de oude bougies en de wagen start nog steeds meteen maar liep koud nog slechter (de bougies waren ook best ingesleten, de oude). Wel kwam ik achter het volgende:

Tijdens het losdraaien heb ik de Denso IW22 bougies grondig bekeken; allemaal flink zwart (zal door vorige 'stationair' sessie zijn geweest want normaal zijn ze gewoon netjes) maar nu viel mij het volgende op:
Ik zeg er even bij, heb de wagen paar weken niet meer gebruikt/gestart
- Cilinder 3 bougie: Deze bougie had een aangekoekt zwart laagje op de rand en was flink nat. De overige bougies waren gewoon droog.

Ik vermoed dat de injector van cilinder 3 doorlekt, de rubbers heb ik pas vervangen tijdens de ultrasoon reiniging. De injector zal intern wel niet meer fris zijn. Dat zou misschien ook verklaren waarom de wagen inclusief lambda regeling redelijk belabbert loopt. Ook vond ik haar vanaf het begin extreem stinken vanuit de einddemper naar benzine en had ik witte rook. de koppakking is heel (ga binnenkort wel even de compressie meten) De rook ruikt echt naar benzine dus vermoed dat er iets niet goed gaat met het mengsel.

Aangezien de injector van cilinder 1 ook lek was, zal ik de rest ook maar eens verwisselen voor de grap. Heb zo'n beetje alles vervangen wat er zo 123 te vervangen valt dus qua injectie zoek ik het echt daar ergens.

Ander nieuws: Heb een 2e blok gekocht compleet inclusief lader, bak en kabelboom. Wel lullig als iemand zegt de lader draait nog soepel en dan na 2.5u rijden kom je er op locatie achter dat de lader muurvast zit. Misschien dat ze in België soepel draaien net even anders interpreteren  :) -nana- Agja de prijs was goed en wil de boel toch compleet demonteren en reviseren. Dit blok wil ik rustig opbouwen als project en een 'JBM kuur' geven> Bewerken en dan eventueel een turbo ombouw  -naughty- Snap niet hoe mensen een PY blok 5 jaar in een vochtige schuur kunnen laten liggen met de peilstok eruit en nog allerlei openingen die makkelijk dicht hadden gekund. Dan verdien je eigenlijk gewoon een nekslag met een originele Polo wielboutsleutel 17  :) :)

Binnenkort met goed weer verder gaan en dan ook gelijk de achterwiellagers vervangen, remmen reviseren en de BBSjes weer erop  -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #12 Gepost op: zo, 22 apr 2018, 15:28:23 »
Zo.. De Polo is weer van stal  -thumbsup-

Met de injectoren was inderdaad iets mis.. Ik heb nu de ex jon injectoren erin gezet na een stevige ultrasoon kuur en ze start weer netjes op 4 cilinders  -dj-  Het hakkelig stationair draaien boven de 70 graden inclusief lambda aangesloten is hier helaas niet mee opgelost. Ik kwam erachter dat de injector rail (waar de injectoren in zitten) de passingen niet meer zo denderend zijn. Maar het is nu goed dus ik blijf er vanaf  :) De golf wil de laatste tijd ook soms wat ruw starten, zal die injectoren binnenkort ook eens even een kuurtje geven.

Paar dagen geleden de zomerwielen gepoetst en erop gezet:



wagen zat onder de stof dus even aan het poetsen geslagen:



En gelukkig nog tijd over om een stukje te kachelen op een mooie avond:







Wat had ik dit karretje gemist zeg.. Moet natuurlijk nog genoeg aan gebeuren maar nu de injectoren weer ok zijn en de benzinedruk iets verhoogd komt het behoorlijk rap van z'n plek  :) Met de H&R ophanging en PU + wellems echt een kart..

Helaas lopen al mijn plannen wat vertraging op. Ik moet mijn energie heel erg goed indelen want ik ben momenteel nog steeds heel erg ziek. Heb blijkbaar de chronische vorm van de ziekte van lyme, ik leef letterlijk op 15% van wat ik deed.. Dagen lang sleutelen etc zit er helaas niet meer in maar ik ben nu in behandeling dus hopelijk verbetert dit snel  -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #13 Gepost op: ma, 23 apr 2018, 12:25:58 »
mooi verhaal en foto´s ,veel beterschap toegewenst

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #14 Gepost op: ma, 23 apr 2018, 17:45:39 »
Sterkte met je lyme...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!