Auteur Topic: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40  (gelezen 39613 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #90 Gepost op: di, 18 mei 2021, 17:28:09 »
Ik baseer mijn mening op advies van arno.
Heb inmiddels in de loop der jaren meerdere laders door hem laten reviseren. Hij heeft vast al honderden laders van binnen gezien en als zo iemand zegt dat je beter een papier filter kunt pakken dan al die andere after market tuning filter twijfel ik absoluut niet aan de waarheid...

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #91 Gepost op: di, 18 mei 2021, 17:32:32 »
En daarbij komt ook nog dat de glader gewoon een gevoelig iets is. Alle andere turbo motoren of atmosferische motoren zijn niet zo extreem gevoelig voor kleine aanzuig rotzooi. De lader is het eerste wat alle aangezogen rotzooi voor zn kiezen krijgt. Een zandkorreltje kan al zorgen voor een hoop ellende binnenin de lader.
Simota, Pipercross e.d. zijn geen slechte merken maar gewoon een slechte keuze specifiek voor g40/g60

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #92 Gepost op: di, 18 mei 2021, 20:30:05 »
Oké! In dat geval ga ik ook voor papier. Als de G lader goden hierbij zweren moet ik niet koppig doen :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #93 Gepost op: di, 18 mei 2021, 22:19:15 »
je hebt goed en goed,maar wat goed is kan ook slechter zijn als goed, terwijl het toch goed is.


ik heb er bij mij ook een papieren filter in zitten,toch drukt die vermogen zat -naughty-


al zou het 0.01 pk meer leveren, het is et niet waard
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #94 Gepost op: wo, 19 mei 2021, 12:35:18 »
Klopt.. Het is een kleine moeite om op safe te spelen  :) Zojuist zijn er weer wat pakketjes binnen gekomen waaronder ook de intercooler  -naughty-
Hopelijk snel klaar hier op het werk -nana-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #95 Gepost op: za, 22 mei 2021, 22:10:26 »
Sow.. Aardig geluk gehad. Een zekere Beun van der H. had blijkbaar een verkeerde waterpomp erop gezet.
De oude 109 tand versie in plaats van 128 tanden. Gelukkig is de distributieriem hierdoor nog nooit verder geslipt in verband met het andere profiel.
Goede zet dus om de boel te vervangen en onder de loep te nemen  :)

- Lader/dynamo bracket losgenomen + dynamo.
- Spruitstuk tapeindes zijn ook goed los gekomen  -thumbsup-
- 'Nieuwe' 2ehands intercooler gereinigd intern + buitenkant.
- Spruitstukbracket + Motorsteunhouder hittebestendig gespoten (VHT exhaust primer en lak, daarna afgebakken in de oven)
- Nieuwe zwarte bouten/ringen/moertjes besteld treksterkte 10.9. (M8)
- 2 busjes gemaakt voor het 'Ladeluft' gedeelte, mede afgebroken door de oude eigenaar  -dj-
- Originele luchtfilter besteld :)
- Grote schoonmaak van alle kappen etc.

De dynamo nog wat verder bekeken en heb toch maar een nieuwe besteld nu ik alles los heb.
De sleepring is mega ingelopen en hoor ook wat lagergeluid, kon een beetje vergelijken met een golf 2 55A dynamo.
Buiten dat is het ding ook megavettig  -naughty-

Kan niet wachten om te rijden maar doe het liever in 1 keer goed nu.
Na montage van de onderdelen nog even nieuwe olie erin en dan kunnen we starten -thumbsup-

Foto's volgen nog.


« Laatst bewerkt op: zo, 23 mei 2021, 01:43:22 door JBM »
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #96 Gepost op: wo, 30 jun 2021, 12:48:23 »
Na deze week een weekje vrij dus dan heb ik mooi de tijd om alles te monteren  -naughty-
Alle spullen zijn binnen maar had afgelopen tijd meer zin om te mountainbiken dan wat anders  -nana-

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #97 Gepost op: za, 10 jul 2021, 13:04:32 »
De Polo loopt  -naughty-

Schrok even in het begin maar het duurde een ruime tien min voordat de hydrostoters weer vol zaten met olie. Het tikte nogal
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #98 Gepost op: vr, 30 jul 2021, 01:53:56 »
De polo is alweer 300 km los  -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #99 Gepost op: vr, 30 jul 2021, 06:21:47 »
Goed bezig!
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #100 Gepost op: vr, 30 jul 2021, 09:47:30 »
  -sturen-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #101 Gepost op: vr, 30 jul 2021, 13:48:07 »
Alleen die v snaar maten kloppen niet online. Heb een korte 950mm besteld maar blijkbaar is die te kort en kun je met een 68mm poelie gewoon de originele 1015 snaar gebruiken.
Heb de snaren dus nog niet kunnen vernieuwen en voor mijn gevoel mis ik soms vermogen door doorslippen.

Ga dus voor twee nieuwe v-snaren. Origineel komt deze getand maar vraag mij af wat het meest handig is. Zo'n "dichte" snaar ligt beter aan qua contactvlakken maar gaat iets moeilijker een "bochtje" om. Mijn gevoel zegt dat zo'n dichte riem minder slip heeft mits goed gespannen maar kan er naast zitten  :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #102 Gepost op: vr, 30 jul 2021, 15:16:46 »
Bij Röthele kun je volgens mij snaren specifiek voor kleinere poulies ook krijgen?

Dichte riem: wellicht bij exact goede spanning, maar juist dat is moeilijker (omdát-ie moeilijker een bocht maakt, differentiëel-idee).
Hoe kleiner de poulie, hoe lastiger (want hoe kleiner de radius van de bocht). Ik zou dus zelf voor getand gaan.
« Laatst bewerkt op: vr, 30 jul 2021, 15:19:22 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #103 Gepost op: za, 31 jul 2021, 07:07:12 »
Als je voor een v-snaar gaat zou ik de volgende kiezen: https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/v-belt-super-xe-power--XPZ1012XEP
Even opletten met bestellen dat de dezelfde productiedatum erop staat in verband met lengteverschil

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [RP-PS-63] Polo 2F G40
« Reactie #104 Gepost op: za, 31 jul 2021, 12:49:00 »
@Gerrit: Dank! Die site had ik inderdaad nog niet bekeken. Zie net dat ze ook alleen de twee maten verkopen; (ori 1015 en de kortere 950)

@ Nappertje: Ik ga zelfs voor twee V-snaren  -nana-
Bedankt voor de tip, kwam die snaar gistermiddag ook tegen. Die originele optibelt riem is leuk maar misschien zijn er betere opties in 2021.
Ga even de breedte van die 950mm riem opmeten, kan het zijn dat die riem van de link wat breder is?
Misschien zit er een bepaalde logica achter om 8mm brede snaartjes te gebruiken maar smal is het wel.
Zelfs die van een Vespa Ciao is breder (9.5)  :)

Ben nog aan het brainstormen over de ophanging aangezien ik de Polo nu vaker wil gebruiken.
Het is al heel snel te stug in zo'n lichte Polo en die tijd heb ik nu wel een beetje gehad (momenteel die H&R cup kit eronder liggen).
Het dempt beter in vergelijking met een TA setje maar het is nog steeds flink stug. Het zou fijn zijn als ik ook op slechtere wegen een beetje comfy kan rijden.
Zat te denken om de originele G40 veren eronder te lepelen, hebben jullie nog tips qua schokbrekers?
Ervaar een spatader, rij G-lader.