Auteur Topic: deurschanieren vervangen, pinnen zitten muurvast (1994 genesis)  (gelezen 1066 keer)

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
deurschanieren vervangen, pinnen zitten muurvast (1994 genesis)
« Gepost op: di, 19 feb 2019, 09:49:21 »
Hallo Allemaal,
Ik moet de deurpinnen van mijn bestuurderskant vervangen ivm speling maar ik krijg de pinnen er niet uit, wat ik ook doe.
Gehele week wd40 opgespoten en uiteindelijk met luchthamer erop maar geen mm beweging in te krijgen.
is er iemand uit de buurt van Apeldoorn die mij hiermee kan helpen of verdere tips heeft?
Ik heb gelezen dat VW hier een speciale tool voor heeft W80, maar autohaas hier in Apeldoorn heeft er nooit van gehoord en kan er ook niks over vinden.
Ene laatste optie is de scharnier eruit slijpen en hopen dat ik de pinnen eruit krijg omdat er dan iets meer ruimte is.
Laatste optie is de scharnier die vast is gelast aan de deur eruit te slijpen en uiteindelijk weer vastlassen met nieuwe scharnier en pen.
Bedankt voor t meedenken beste forumleden xxx

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: deurschanieren vervangen, pinnen zitten muurvast (1994 genesis)
« Reactie #1 Gepost op: di, 19 feb 2019, 09:49:56 »
krijg fotoos niet geupload
Geen toegang tot de uploadmap van de bijlagen!

Offline JT1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Naam Achternaam
Re: deurschanieren vervangen, pinnen zitten muurvast (1994 genesis)
« Reactie #2 Gepost op: di, 19 feb 2019, 12:38:16 »
Heb je de mogelijkheid deze warm te stoken? Dan gaan bij mij de meeste dingen los.

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: deurschanieren vervangen, pinnen zitten muurvast (1994 genesis)
« Reactie #3 Gepost op: wo, 20 feb 2019, 12:15:28 »
Misschien de deur eruit halen en de deurpinnen uitboren als daar de plaats voor is.

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: deurschanieren vervangen, pinnen zitten muurvast (1994 genesis)
« Reactie #4 Gepost op: wo, 20 feb 2019, 17:04:57 »
Heren, bedankt voor t meedenken. Deur is helaas net gespoten dus verwarmen word het hem niet (ben de scharnieren tijdens het demontage vergeten).
We gaan ze proberen uit te boren en anders slijpen we de gehele scharnier eruit, en weer terug lassen.

nogmaals bedankt voor t meedenken, mag slotje op