Auteur Topic: Gezocht plaatwerk  (gelezen 1170 keer)

Offline Polo_Jasper

  • Non-Register lid
  • Berichten: 73
  • Naam Achternaam
Gezocht plaatwerk
« Gepost op: wo, 23 okt 2019, 17:41:35 »
Goede middag,
Om een poging te wagen mijn polo in concours staat te krijgen, ben ik op zoek naar divers plaatwerk. Hierbij ben ik opzoek naar 2 deuren en een motorkap. Hierbij dient de kleur winsor blauw te zijn (LN5Y)(donker blauw metallic). Ook is het belangrijk dat het plaatwerk minimale schade bevat.
Heeft u wat liggen dan hoor ik dat graag!
Met vriendelijke groet,
Jasper

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Gezocht plaatwerk
« Reactie #1 Gepost op: wo, 23 okt 2019, 18:41:32 »
Ik denk dat je voor het bereiken van een concourstaat (staat 1 van de RETM klasse indeling de auto in zijn geheel moet laten overspuiten.

Verder moet de auto van binnen en buiten nagenoeg origineel en smetteloos zijn.

Als je plaatwerk neemt van een andere auto met dezelfde kleurcode, dan zal een expert tóch zien dat er een - weliswaar miniem - kleurverschil is.

Let er op dat het OEM kwaliteit is. Want imitatie heeft vrijwel altijd een net niet goede pasvorm.

Voordeel van geheel overspuiten is bovendien dat jouw zoektocht naar de deuren en een klep een grotere kans van slagen heeft, omdat de kleur er dan niet toe doet.

Het geheel strak maken en overspuiten kost een paar centen, maar dat is wat je moet overhebben voor Staat 1 = concours winnende staat  :)

(Ik baseer mijn mening mede op de gesprekken met de Fehac taxateurs die in april jl. mijn Polo 1 en deze week mijn 2f G40 hebben getaxeerd).

Offline CGH-59

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Naam Achternaam
Re: Gezocht plaatwerk
« Reactie #2 Gepost op: za, 02 nov 2019, 12:08:49 »
Motorkap en deur passagierskant heb ik wel. Kleur wit.