Auteur Topic: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"  (gelezen 31904 keer)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Gepost op: di, 24 dec 2019, 00:57:47 »
Jaaaaa! Ik heb eindelijk de rechten om een project topic aan te maken! Hier ga ik proberen zoveel mogelijk te updaten over mijn Grijze Polo coupe uit 1989.

De polo is sinds eind januari 2018 in mijn bezit en heeft al veel toevoegingen upgrades en aanpassingen gekregen.

de auto is verlaagd met een TA Technix 60 40mm verlagingd set en ligt er een ABD nokkenas in en een Green air filter. Met de standaard uitlaat zorgt dit voor een heerlijk zwaar maar stil geluid. Er ligt een gruppe a spruitstuk klaar maar vooralsnog spaar ik voor de rest en geniet ik van dit geluid.

Ik heb een simpel geluid systeem ingebouwd met 2 tweeters voor welke in de buitenste schroeven van de  dashboard aanbouwdelen zijn bevestigd, geeft leuk geluid van voor en zie je nagenoeg niets van. En in de hoedennplank 2 speakers en 2 kleine woofers.

Ondertussen zit er een middenconsole in, een handschoenbakje met klepje en een gt tellerframe.  2 zwarte 2f stoelen welke heeel goed vast houden en zwarte deurpanelen rondom. Ook zit er een gt stuur in. Er is een booskijker gemonteerd en samen met de verstralers zorgt dit voor een mooi boos kijkende polo.

Foto's volgen.

Ook de nodige gebreken gehad met deze auto. Veel door mijn eigen schuld, dit is mijn eerste auto en ik probeer er gaandeweg van te leren. 2 koppakkingen en wat distrubutie riemen verder....... rijd de auto heerlijk  :)

Plannen zijn de auto rijdend houden. En verder upgraden.
Vanwege het feit dat ik vanaf januari 40 uur werk ga ik wel opzoek naar een ander wagentje waar ik mijn woon werk verkeer mee kan rijden. De polo word een avond-en-weekend auto!

Dit is allemaalvanaf de telefoon dus ik maak en upload binnekort even wat foto's  :)

Aron
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #1 Gepost op: di, 14 apr 2020, 12:45:54 »
ha, was deze alweer vergeten, ik ben gewoon lid joh!
Nav het 20 jaar topic waar in word gesteld dat er weinig met het forum gebeurt bij deze maar eens wat leven in mijn project blazen:

fototje toen ik de wagen kocht:




Zoals te zien was het niet de mooiste en miste er ook wat (logo, spoiler, spatlappen aan de bijrijders zijde en binnen ook het e.e.a.)

ook lijkt de achterbumper wel een afgezakte broek zo scheef dat ie staat, hier heb ik bij mathieu destijds een mooie (rechte ) achterbumper gekocht met wit biesje, staat m leuk!

« Laatst bewerkt op: di, 14 apr 2020, 12:49:46 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #2 Gepost op: di, 14 apr 2020, 12:55:20 »
als leek zijnde had ik erg veel last van de carter ontluchting, hier ben ik dus eerst mee aan de haal gegaan, uiteindelijk hebben we de boel simpel naar een catchcan geleid en het tuutje op de inlaat buis dicht gemaakt, zuigt ie ook geen valse lucht meer aan -thumbsup-

toen reed ie dus eindelijk best goed (welliswaar met compleet verkeerde ontsteking afstelling, maar daar kom ik later nog op)

het oog wilde ook wat. dus ben ik opzoek gegaan naar een setje 14 inch ronal r8 velgjes, de auto werd verlaagd en gepoetst en staat er dan zo bij:





And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #3 Gepost op: di, 14 apr 2020, 13:32:29 »
Top zeg!

Wat een verschil een verlaging en andere velgen toch al niet kan maken!
Audi 50 GK

VW Derby

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #4 Gepost op: di, 14 apr 2020, 14:35:43 »
Een duidelijke vooruitgang van de polo.
Blijf posten zo blijf het wat levendiger hier.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #5 Gepost op: di, 14 apr 2020, 17:26:11 »
Dankjewel Sjors! Less is more vind ik vaak bij auto tuning :)

Zal ik proberen! @patrick

Ik ga van de week ff al mijn 100000 foto's na en zal de meest interessante hier op 't forum plaatsen!

net al een paar gevonden -nana-

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #6 Gepost op: di, 14 apr 2020, 23:40:04 »
Keep posting !
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #7 Gepost op: vr, 17 apr 2020, 17:33:32 »
zijn we weer met een verse batch foto's :)

ik heb wat in te halen in dit topic, dus daar gaan we weer.

via het forum heb ik een kamei booskijkert kunnen vinden, deze heb ik vlug vlug gespoten (dit moet echt nog eens opnieuw gebeuren -klus-) en erop geknald. Eerst met enkele koplampjes



Maar dit heb ik vrij snel omgewisseld het grilletje met verstralers en Poah, dat mog ie wel hebben!!




En als kers op de taart een keer de hele wagen gepolijst. Een goede 6uur mee bezig geweest maar het resultaat was er gelukkig wel
, let aub niet op de deukjes.... het zijn er maar zat -boehoe-



Ook de velgrandjes gepolijst in 3 delen. en toen maar gelijk alles wat ik kon vinden meegeschuurd en waar nodig gepolijst, Zoals het uitlaat tipje (ondertussen weer net zo vuil) en de versnellingspook..; Blijk ik dat nog leuk te vinden ook -gert-
« Laatst bewerkt op: vr, 17 apr 2020, 17:36:35 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #8 Gepost op: vr, 17 apr 2020, 21:49:14 »
Netjes!  -thumbsup-
Heb een tijdje terug mijn bumpers in hittebestendig zwart(mat) gespoten leek net alsof ze weer nieuw uit de fabriek kwamen. Iets een tintje donkerder maar lijkt weer alsnieuw. Misschien kun je er wat mee, om de polo nog mooier te maken  ;)
Steilheck 86c '84
Polo 86 '78

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #9 Gepost op: za, 18 apr 2020, 00:21:54 »
Bumpers gewoon behandelen met lijnzaad olie.
Verder een dikke update!
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #10 Gepost op: za, 18 apr 2020, 08:26:11 »
Mooie update! Ik ben echt fan van jouw velgen!

Bumpers met lijnolie kan prima, is ook lekker snel.
Wil je een wat langer houdende oplossing kun je ze warm maken met een verfbrander.
Wel even de tijd voor nemen om te voorkomen dat ze vlekkerig worden.
Oh en natuurlijk oppassen voor de lak er omheen, of je trekt ze er even af.
« Laatst bewerkt op: za, 18 apr 2020, 08:50:04 door Sjors »
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #11 Gepost op: za, 18 apr 2020, 11:20:58 »
Eerst föhn, dan lijnolie... ;)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #12 Gepost op: do, 30 apr 2020, 15:51:14 »
dankje wel voor de berichten en tips :) Ik wil het plastic werk ooit een keer spuiten, maar haast heeft het niet

pffff weer tijd voor de volgende 3 maanden in 1 bericht prop sessie:

waar waren we? ohja poetsen, dat was leuk! Ik heb er alleen helaas maar kort van kunnen genieten want kort daarna vloog de 2e koppakking eruit. Dit maal mijn eigen schuld ( de 1e koppakking was origineel en na 30 jaar kan ik het m niet kwalijk nemen dat ie 't begeeft.) Maar deze daarentegen kwam door een kuislekke radiateur. Ik vertikte het om hier de giga jackpot neer te leggen bij de lokale onderdelen boer dus had ik de radiateur besteld, kwam net te laat binnen......

3 poten... sputteren.. gekut en gezeik - compressie test erop en ja hoor, +- 11-11-0-11 duidelijk -boehoe-
Omdat ik de vorige keer hulp gehad heb van een goede maat van me welke monteur is voelde ik met dit keer "ervaren" genoeg om de kop er zelf af te trekken, en deze lag er na een paar uurtjes ook naast.





De koppakking was gescheurd tussen de 2e en 3e cilinder en was niet veel meer van over.



Radiateurtje was nu wel binnen en die is er ook gelijk tegen aan gegaan  :)



en het inlaat spruitstuk effe snel behandeld met een staalborsteltje, voor de extra shine! -thumbsup-




zoo, toen kon de wagen weer dicht, en heeft ie weer even rond gereden! :)
Niet voor heel lang, want een paar maandjes later is er een door mij aangedraaid boutje, alsnog los gekomen .... maar dit in de volgende post  :)

« Laatst bewerkt op: do, 30 apr 2020, 15:53:08 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #13 Gepost op: za, 22 aug 2020, 15:26:59 »
image hosting ligt eruit, altijd fijn...

dan maar even zonder foto's

Nadat ik de koppakking had gewisseld heb ik een paar maandjes lekker rond kunnen rijden zonder problemen :)

toch hoorde ik ineens een bepaalde piep, die ik niet eerder had gehoord.... ff onder de kap gekeken en geluisterd en het kwam van de dis. riem af. dat was link dus snel de kap eraf getrokken en gekeken. bleek de riem voor 1/3 gescheurd te zijn -boehoe- gelukkig op tijd erbij. dus nieuwe riem en pomp gekocht en de boel uit elkaar getrokken en wat blijkt.... een boutje van de distrubutie kap die eraf moest toen ik de koppakking had vervangen heb ik niet goed aangedraaid en is losgekomen, is door de onderste distrubutie kap heen gevreten en heeft zichzelf vast gezet...... oh oh wat komen we er weer goed vanaf.

dat is allemaal maanden geleden, ik heb weer tijd gehad om te sparen en te tjoenen/verbeteren. dus nog wat kleine toevoegingen en aanpassingen in de afgelopen maanden waren:
-Wellems blokken, draagarm en achteras rubbers van Maxrpm.nl -  hij smijt er zeker beter mee!

-kat er tussen uit - is hierna ook op de testbank geweest. 75,8pk @5700 & 103,8nm @3700

-zwarte hemel - polo is van binnen nu helemaal zwart uitgevoerd.

- nieuwe koppeling / 5 bak! ohhhhh wat rijd dat lekker zeg, 130 op de klok @3600 rpm - als je zolang als je mag rijden al op 110 cruist dan is 130 cruisen toch echt even wennen hoor. -nana- was een revisie bak van ik meen een 6n, ding schakelt heerlijk, stukke beter dan mijn oude 4 bak.

- kleine interieur mods - dopje in de raamslinger in autolak gespoten, eveneens als de lijntjes in de ventilator en verwarming knopjes, gepriel eerste klas, maar een leuk resultaat. 2f 12v aansluiting gemonteerd zodat een 12v aansteker werkt, was dat optie ofso? of een bepaalde aansteker alleen voor polo 2?

- kleine exterieur mods - zwarte knippers, zwart logo, wind deflectors

- haken waar de einddemper aanhangt verstevigd - uitlaat donderde zo'n beetje om de 5 km op de grond..... - hangt nu een stukkie hoger en steviger, dat voel je goed terug in de auto op groffe onzuiverheden in de weg -thumbsup-

al bij al is de polo er alleen maar beter op geworden, en dat gaat alleen maar beter worden! nu alles op een rijtje is voel ik me er prettig bij om de auto verder te upgraden en dus heb ik de afgelopen weken de spullen bij elkaar geraapt voor een compleet rvs 60mm uitlaat systeem + spaghetti spruitstuk. deze gaat er als alles goed gaat komende woensdag op! zin in!!! :)


« Laatst bewerkt op: za, 22 aug 2020, 15:32:15 door Aron Faro »
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Polofundriver

  • Non-Register lid
  • Berichten: 412
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #14 Gepost op: za, 22 aug 2020, 18:04:18 »
Leuke updates om te lezen :)