Auteur Topic: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"  (gelezen 31905 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #15 Gepost op: za, 22 aug 2020, 21:07:15 »
Heerlijk enthousiasme!  -thumbsup- -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #16 Gepost op: za, 22 aug 2020, 21:41:23 »
De zaken gaan goed vooruit, maar wat is er aan het blok gedaan om op de 75 pk te komen?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #17 Gepost op: za, 22 aug 2020, 22:00:33 »
Even terug lezend,alleen een nokkenstok en andere filter dus.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #18 Gepost op: zo, 23 aug 2020, 07:57:47 »
Leuke updates!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #19 Gepost op: ma, 24 aug 2020, 00:10:57 »
Dankjullie wel voor de reacties  :)

tot nu toe izijn de mods inderdaad abu nokstok, green inlegfilter én katdelete !

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #20 Gepost op: vr, 28 aug 2020, 10:38:41 »
goed daar zijn we weer met een update over het uitlaat systeem, hij hangt er onder!

ik heb de uitlaat laten plaatsen door een custom uitlaat zaakje omdat ik er graag een middendemper bij wilde, echter toen ik aankwam kreeg ik te horen dat de middendemper niet past, en die er dus niet bij zit, tegen valler. want met een gruppe A systeem verwacht ik nou eenmaal heeeul veeeul herrie.

Nou dat is ook zo... bij 1500 en tussen 3 en 4 k is er echt een enorme resonantie wat ervoor zorgt dat snelweg rijden niet meer zo leuk is.
buiten de resonantie om is de set sowieso rete luid op vollast, maar werkelijk waar fluister stil als je in zn 2 of 3 door de straten heen rijd op deellast. of op 80 wegen. dus dat is prettig.
Reed gister in breda naast een lamborghini, en zoals altijd met lambo rijders geven ze vooral gas voor het stoplicht  -gert- Dit keer kon ik t niet laten om een keer goed terug te revven, en ja hoor. hij is zo luid als een lambo  -wtf- whahah

Ook hangt de 60mm powersprint (eind)bom naar mijn mening veel te laag, ondanks dat ie Perfect hangt, en de bodemvrijheid ook goed is. De demper zelf is een stuk groffer dan origineel, en komt du lager uit, hier moet iets aan gedaan worden. zo is het niet mooi.



goed: zeikmodus weer even uit, ik ben teleurgesteld dat mijn wensen niet zijn gehoord, maar dat komt goed.

nu het performance gedeelte:
't brik is rap! -gert- voor mijn doen dan he  -nana-

Nee zonder gein: verschillen lichtelijk merkbaar vanaf 3k. groffer "koppel". vanaf 4k begin je het echt te merken, serieuze trek kracht. als ie dan bij 5K komt en zn piek vermogen af gaat geven word het echt leuk. vermogen verschillen zijn naar mijn mening echt te merken vanaf 4 duizend en hoger! trap m onderin en t beestje zet flinke stappen, super leuk!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Harrydegrasmaaie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #21 Gepost op: vr, 28 aug 2020, 18:32:44 »
Dat een uitlaat zoveel verschil uitmaakt op de trekkracht! Super nice!  -thumbsup- Ziet er strak uit.
Als ik dit zo lees, moet ik zelf ook maar eens aan de slag met de knalpiepe ;p
Steilheck 86c '84
Polo 86 '78

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #22 Gepost op: vr, 28 aug 2020, 19:54:38 »
Verwacht natuurlijk geen wonderen, een nokkenas heeft een groter effect hoor -thumbsup-

Maar het is absoluut leuk :)

Nu weer met wat anders aan de slag. Zojuist in een enorme regenbui kapte de ruitenwisser ermee. En zo te horen werkt de motor nog wel.......

Ben benieuwd... -fu-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #23 Gepost op: vr, 28 aug 2020, 23:00:46 »
Kapje omhoog, moertje aandraaien wss... Als je niet tevreden bent over wat de uitlaatboer je geleverd heeft, dan accepteer je het toch niet? Wat bedoel je met custom? Een echte custom-RVS-uitlatentent bouwt toch wat je vraagt? Dit klinkt als een kleine wannabe-toko die alleen de groothandel-producten aan elkaar knoopt? Die einddemper is echt geen gezicht, als je ‘t mij vraagt...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #24 Gepost op: za, 29 aug 2020, 09:49:43 »
Eindempers zie je over het algemeen wel onder de auto hangen.
Originele bijna niet,bij mij zie je de demper ook zo zitten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #25 Gepost op: za, 29 aug 2020, 10:34:30 »
klopt patrick, deze demper is sowieso een heel stuk groter, waardoor die niet zonder aanpassingen "mooi" kan hangen, maar goed. de 8e weer een afspraak om er A. alsnog een middemdemper tussen te bakken. B. die uitlaat omhoog te gooien.

@GG. indd dat ene moertje.
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #26 Gepost op: vr, 11 sep 2020, 08:03:29 »
middendemper er tussen laten plaatsen. dus het geluid is nu heel erg netjes, en hij klinkt ook echt heel goed. echter hangt dat kloteding zo asociaal laag dat ik mn eigen straat niet inkom zonder te schrapen. en ik heb geen drempels -gert-

van t weekend maar even met ons pap kijken of we de boel zelf omhoog krijgen. ben harstikke tevreden met de set maar zoals ie er onder ligt absoluut niet.
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #27 Gepost op: za, 12 sep 2020, 21:45:05 »
middendemper er tussen laten plaatsen. dus het geluid is nu heel erg netjes, en hij klinkt ook echt heel goed. echter hangt dat kloteding zo asociaal laag dat ik mn eigen straat niet inkom zonder te schrapen. en ik heb geen drempels -gert-

van t weekend maar even met ons pap kijken of we de boel zelf omhoog krijgen. ben harstikke tevreden met de set maar zoals ie er onder ligt absoluut niet.

kan je nagaan als de auto wel laag zou zijn  -nana-

je kan wat bodemvrijheid winnen door het busje van het achterste baksteun rubber in te korten,dan komt die daar een tikkie omhoog,bij mij was dat het verschil van alleen uitlaat schraap, naar alles tegelijk schraap ,mits er een bolle weg is

bij mijn polo2 hangt de demper ook laag,powersprintje a 63mm
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #28 Gepost op: zo, 13 sep 2020, 16:32:29 »
@audioholic. de auto is met 60/40mm verlaagd. dus ik kan dat nagaan, ja! -naughty-

ik denk dat de einddemper met wat aanpassingen wel hoger kan liggen. dit zal de middendemper dan ook meenemen, niet veel maar alle beetjes helpen. Sterker nog...
ik heb er gister voor 2 nieuwe bandjes op laten leggen (falken ziex 195 45 14) en ik heb er zoveel profiel bijgekregen dat ik in mijn straat al niet meer schraap! -thumbsup-

dat zegt wel iets over de oude banden, maar anders sta ik letterlijk om de 6 maanden banden te wisselen  -nana-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #29 Gepost op: di, 22 sep 2020, 09:17:11 »
laatst nog een leuke meevaller gehad.m'n polotje maakte een soort rinkelend geluid van links voor als ik koppelde om weg te rijden. het klonk als een schuddende zak moertjes en boutjes. niet extreem luid maar ik wilde het wel even uitzoeken, ik dacht wellicht de uitlaat die een beetje rinkelde.

even op de brug gezet bij een self service zaakje (super fijn om je auto altijd op een brug te kennen knallen) en wel een tunnelversteving gevonden die niet zo vast zat als ik hoopte, maar dat kon nooit de rinkel zijn. dus vastgezet en alles maar even nagetrokken, motorsteunen, stabi stang, draagarmpjes etc. alles muurvast.

toch maar verder gaan rijden in de hoop dat het euvel zich zou uiten,(het werd immers al harder de afgelopen week) maar het liefst VOOR dat er iets stuk gaat -gert-
en dezelfde avond toch nog gevonden. aan de bestuurderkant IN de motorruimte, onder de onderste radiateur slang.... zat de bout van de baksteun harstikke los, was er al een behoorlijk stuk uitgetrild. het geluid; de ring onder deze bout.....


thaaaanks ring :)

zo te voelen zat deze al even los, want het koppelen en schakelen gaat nu weer zo strak als ik ooit gewend was... t slijt er in he  -nana-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)