Algemeen forum > Voorstellen

Wie is Bastibum?

(1/4) > >>

bastibum:
Hallo allemaal,

Bastibum hier. Kom uit de regio Utrecht en heb in Oktober 2019 voor weinig een rode polo 86c steilheck uit 1984 gekocht met het idee om eraan te (leren) sleutelen.
Het is niet moeders mooiste, maar het GL type 1.0 motortje heeft nog maar 78.000 gelopen en de roest valt ook nog wel mee. Blijkbaar had de laatste eigenaar voor mij geklaagd na de koop dat het ding rijp voor de sloop was, toen er van alles bij het interieur uitgesloopt, om vervolgens hem alsnog aan een autodealer te verkopen....  Wat blijkt? De flens onder de carburateur lekt, dat opgelost en de auto rijdt weer goed.
Wat heb ik er tot nu toe aan gedaan? Nog niet heel veel grote dingen, daar heb ik ook nog niet de skills en kennis voor. Maar er is wel al het een en ander aan gedaan:  weber carburateur ipv de solex 31 pict 7, paar delen van de bodem laten lassen, bumpers en grille geverfd, andere(meer passende) velgen erop, radiootje erin, achterbank erin, hoedenplankje met speakers erin, nieuwe remmen achter, nieuwe schijven en blokken voor. Nu bezig met de homokineten en draagarmen voor te vervangen. Daarna ga ik aan de slag met het overtollige zweten van olie uit de crankbreather pipe, en misschien overstapen op elektronische ontsteking.

Ik ben al actief op het Engelse Clubpolo forum. Maar het lijkt me wel leuk om in contact te komen met de Nederlandse liefhebbers van de polo's en andere vw's. Hopelijk ook binnenkort een keer een meeting bijwonen!



Aron Faro:
wat een leuk ding, staat er goed bij!
 -welkom-

patrick86c:
  -welkom-
Goh.....ergens in 1995 heb ik ook een steilheck gehad met brute 40 pk blok. :)
Dat was trouwens ook een 84er.

Harrydegrasmaaie:
Lache joh. Die van mij was precies hetzelfde toen ik hem kocht. '84 steilheck Tornadorot en 39pk'tjes of wat er nog van over was. Zelfs dezelfde accu erin :)
Ook met dezelfde reden aangeschaft, om te leren sleutelen  -klus-

CGH-59:
Grappig om mijn oude Polo hier weer te zien. Ik heb hem bijna een jaar in de schuur gehad, omdat de remmen steeds vast gingen zitten, de motor erg onregelmatig liep en stotterde en er teveel roest naar mijn zin onder de auto zat. Ik heb hem toen gebruikt als donorauto voor mijn andere Polo's. Ik heb de velgen eraf gehaald en een paar oude Corsa velgen, die ik had liggen, teruggezet. Het interieur is ook in een Polo gegaan, welke door onze hond geruïneerd was. Verder nog wat motoronderdelen en de ontsteking.
In die staat kwam ik in contact met een Polo liefhebber, die hem twee-/anderhalf jaar geleden bij mij heeft weggesleept om hem klaar te maken voor de racebaan. Ik had nog een oude stoel staan, die er toen in is gegaan. Maar hij kocht in de tijd ook een huis en heeft toen de auto weer afgestoten. Sindsdien is hij bij mij uit beeld. Wel had ik bij het RDW gezien, dat het kenteken nog bestond.
Ik heb de auto gekocht van een particulier in Markelo en in totaal ruim 4 jaar gehad en er meer dan 60000 km mee gereden. Zet voor je 78000 maar een 1, want ik heb hem over de 100.000 getild. Maar als je er goed mee omgaat, gaat hij zeker nog een ton mee. Gebruik E5 en als olie 10W40.
Ik heb toen nog een nieuwe keerring om de schakelstang gedaan en de bevestiging van de schakelstang vervangen door een andere. Toen ik hem kocht, bleek deze afgebroken en ben toen in de derde versnelling binnendoor naar huis gereden. Ook is de kachelweerstand vernieuwd, want de kachelmotor kon alleen maar op drie. Ook de klep in de kachel radiateur is vervangen, want de oude was gescheurd en daardoor stond de kachel continue aan. Arko was zeker niet overbodig. Daarna is het voor mij twee jaar lang een probleemloze auto geweest tot de bovenstaande kuren. Zelf nooit gedacht aan de flens onder de carburateur. Ook nog een antenne gemonteerd, maar dat vond de jeugd in de buurt van mijn werk niet goed en die lag er op een gegeven moment naast.
Leuk, dat hij toch weer goed terecht is gekomen. Hoop, dat je er net zoveel plezier aan hebt, als ik heb gehad.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie