Algemeen forum > Techniek

AEE blok

(1/2) > >>

Polo_Jasper:
Hallo polo lui,
Onlangs heb ik een aanbod gekregen om een Polo 6n met een AEE voor niks over te nemen ivm verlopen APK.

Nu zat ik al een enige tijd te denken aan een engineswap, maar nu dit op mijn pad kwam zag ik dat als een kans.

Momenteel heb ik een AAV uit een'94 polo.

Ik zou graag het volgende willen weten:
-welke bak er gebruikt moet worden 2fbak of de 6n
- hoe het zit met de elektronica (aanpassingen etc)
- hoe het zit met de brandstofpomp en druk
- wat te doen met het koelsysteem (slangen )
- welke motorsteunen en aandrijfassen te gebruiken
- Hoe zit het precies met de uitlaat/katalysator

En iemand een idee hoeveel tijd dit in beslag gaat nemen?

Met vriendelijke groet,
Jasper

Aron Faro:
interessant, heb geen nuttige info voor je. maar ga het wel volgen -naughty-

Gekke Gerrit:
Wil je het blok op de originele injectie laten lopen? De meeste swaps gaan gepaard met ombouw naar motorfietscarbs.
Met de oorspronkelijke (6N)injectie moet je zien te achterhalen of er een startblokkering op zit. Ik heb wel eens begrepen dat dat in het tellerhuis verwerkt zit, maar het mijne weet ik er niet van.

Verder is het behoorlijk simpel wisselen: trek het uit de een, en zet het in de ander. Bakken kan allebei, maar ik zou aandrijfassen bij de bakken houden, aangezien er verschil in flenzen kan zitten...

Hoe lang het duurt ligt aan je tools en vaardigheden (ervaring). Hou er rekening mee dat er altijd dingen tegen zitten en je mogelijk onderdelen (bouten) mogelijk moet vervangen.
Ga uit van 2 dagen demonteren en 2 dagen monteren, afhankelijk van je ervaring en of je hulp hebt.

Polo_Jasper:
Ik had begrepen van diegene dat de bak ook niet heel goed meer was. Bij de swap zou ik graag de originele injectoren willen gebruiken.

Qua ervaring moet dat zeker lukken!

vwpolovw:
Stuur me even een bericht ik heb een aee in me polo liggen en op injectie

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie