Algemeen forum > Techniek

Claxon doet het niet meer

(1/1)

gooley:
Beste allen, ik heb een VW Polo Coupé uit 1987. Gisteren opgegaan voor APK-keuring maar de claxon doet het niet meer (het enige punt waarop hij er niet doorheen kwam en rij nu zonder APK) Garage wilde/kon dit niet verder fixen. Probleem zat in eerste instantie in massa-contact sleepring in stuurkolom. Ik heb geprobeerd om massa (tijdelijk met een losse draad) te pakken van klokje in dashboard - om 'm in ieder geval door de keuring te krijgen. Dit leek even te werken, maar nu geeft zwarte draad (de plus) ook geen prik meer. Zekeringen nagekeken, maar alles lijkt in orde. Ik ben dus een beetje ten einde raad en wil 'm ook niet naar een 'gewone' VW-garage brengen. Iemand in de regio Amsterdam die me hier mee kan helpen?! Hoor het graag, met groet, Marc

patrick86c:
Gewoon een losse drukknop plaatsen?
Kan je na de apk rustig kijken of het weer origineel laat werken.

gooley:
Ha Patrick86c,

Dank voor je reactie.. Ja, daar ben ik nu ook mee bezig, maar ik ben meubelmaker en wel handig met 230V elektrische huisinstallaties, maar heb de ballen verstand van autotechniek. Na doormeten vanmiddag erachter gekomen dat de massa-sleepring in het stuur waarschijnlijk niet de oorzaak is, massa konden we doormeten tot ergens anders in chassis.. maar dat het waarschijnlijk de bedrading in de stuurkolom naar de claxon is (het zwarte draadje dat uit de stuurkolom steekt als je claxondrukker en onderplaat verwijdert.. Als dit voor iemand een koud kunstje is, hoor ik het graag en het hoeft niet voor nop!!

gooley:
Gerepareerd en opgelost!

patrick86c:
Top! dus nu weer verse apk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie