Auteur Topic: Stralen  (gelezen 1230 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Stralen
« Gepost op: di, 02 dec 2003, 21:42:41 »
Ik heb nog een partij zooi die gestraald moet worden, maar nu heb ik hier enkele vragen over. Het draait om 2 veerpoten en om een g40 achteras. Wat moet ik voor het stralen allemaal verwijderen? Kan ik bijv. de metalen remleidingen op de achteras laten zitten? en hoe zit het met het rubber waar de satbi in het midden in hangt? En kunnen de voorpoten zo gestraald worden of moet ik daarna nieuwe wiellagers laten persen? Kan ik daarna de poten en as zelf spuiten of moeten die gepoedercoat worden? Btw kan een nieuw type g40 as in de oude derby as-steunen of moet ik die ook overzetten? (luiheid ten top)  :P

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Stralen
« Reactie #1 Gepost op: di, 02 dec 2003, 23:00:17 »
Beter is om alles te verwijderen zoals lagers e.d. Dit geeft het beste resultaat en alle zooi blijft heel. Lagers sowieso niet laten zitten want er komt geheid straalgrit in. Je kan het zelf spuiten maar poedercoaten is voor het leven (rubbers moeten dan ook uit de achteras want bij poedercoaten word alles flink verhit). En nog een tip draai in elk boutgat een oude bout voor het stralen en poedercoaten, dan hoef je niet alle draad eerst weer opnieuw te tappen.

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Stralen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 03 dec 2003, 17:41:22 »
btw jij kan stralen toch? ook dingen van een dergelijk formaat? doe me maar eens bericht over de kosten als je voor derden wil stralen. Informeer ik hier eens in de buurt... indien nodig dan neem ik de zaken wel eens mee naar een meeting oid.

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Stralen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 03 dec 2003, 19:33:44 »
Ik kan het stralen ja voor je. Ik moet ff kijken naar de tijd die ik er mee bezig ben. Maar met 40 tot 50 euro moet het aardig betaald zijn denk ik. De achteras is geen probleem maar dan moet je ff geduld hebben. Dat doe ik niet zelf maar daar heb ik m'n adresjes wel voor.

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Stralen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 05 dec 2003, 20:35:03 »
ik mail je er binnenkort ff over... kijke of ik het hier in de buurt voor hetzelfde geld kan laten doen (is wat practischer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Stralen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 05 dec 2003, 20:36:57 »
oj btw hoe verwijder je de stabi van de achteras?? omdat ik dat rubber dien te verwijderen?

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Stralen
« Reactie #6 Gepost op: vr, 05 dec 2003, 22:10:22 »
Met de flex :D  :D  :D
m.a.w. is NIET te verwijderen :P
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Stralen
« Reactie #7 Gepost op: za, 06 dec 2003, 11:53:32 »
Heb eens een bezoekje gebracht aan een niet nader te noemen duitser...

Die had een achteras met stabi laten stralen, verzinken en daarna poedercoaten (zwart),..

rubbertje door gesneden, verwijderd, en daarna er weer tussen gepropt.. en met een plak middel vast gezet.

Doet eens hersenpan laten reutelen: waarom zit er daar een rubbertje?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Stralen
« Reactie #8 Gepost op: zo, 07 dec 2003, 13:52:11 »
Om ongewenste zwangerschap te voorkomen?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din