Auteur Topic: meeting geffen 2003...was gezzelig!!  (gelezen 15125 keer)

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #30 Gepost op: di, 14 jan 2003, 22:51:06 »

Ochja: leuk commentaar: 'de anwb moest soelaas bieden'.....  Onze eer is gelukkig gered,.. door de afsleepwagen (meneer de ANWB meneer kreeg m ook niet aan het lopen     )
-----------------------------------------------------------
inderdaad Jaap ,  :D de eer is gered :D  :D
ps : als er mensen zijn die eventueel goede of passende achtergrond muziek hebben , mogen ze me altijd doormailen
dit is het moeilijkste deel voor het maken van een film en ik wil geen twee keer dezelfde gebruiken;of er zou mischien ergens een herkenings intro moeten zijn waarmee kan worden vertrokken . of iets onderling afspreken ( met Jaap ) bvb.
alvast bedankt -cool-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #31 Gepost op: di, 14 jan 2003, 23:21:20 »
de meeting was zeer geslaagd.zoals de foto's en de film.
mensen bedankt voor de leuke zondag middag is weer is wat anders dan familie bezoek. :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #32 Gepost op: wo, 15 jan 2003, 16:05:01 »
Ja was leuke meeting...wel hopen dat de volgende wat warmer is...kwam iemand tegen die mij voorstelde eventjes een nieuw blok in mn wagentje te hangen...ik ben begonnen met de klepdekselpakking, dat vond ik al heel wat...de distrubutieriem is nu aan de beurt...als me dat lukt ben ik al t mannetje vind ik...een nieuw blok hang ik r wel "ff" in als ik de Haynes uit heb...pfff....
Blue shopper 4 life!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #33 Gepost op: wo, 15 jan 2003, 20:21:14 »
hoezo blok wisselen?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #34 Gepost op: wo, 15 jan 2003, 21:11:19 »
Hajo,

Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:

Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.

Bovenstaande of soortgelijke werkwijze als bovenstaande bespaart je dat je de imbusboutjes kapot draait met als gevolg dat je een halve middag met een ijzerbeitel bezig ben die tering boutjes eruit te draaien.
Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #35 Gepost op: wo, 15 jan 2003, 22:08:40 »
Hajo,

Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:

Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.

Bovenstaande of soortgelijke werkwijze als bovenstaande bespaart je dat je de imbusboutjes kapot draait met als gevolg dat je een halve middag met een ijzerbeitel bezig ben die tering boutjes eruit te draaien.

Als je met de distributie riem begint en je bent beginnende sleutelaar, bij deze de tip:

Krab met een dun schroevedraaiertje de imbusbouten van de v-snaar poelie die op de krukas zit even goed schoon alvoren met een imbussleuteltje de gaan prutsen. Verder zijn de imbusbouten zo los als je ze even laat schrikken dus even half metertje koperen waterleiding of zo over de imbussleutel en dan laat schrikken.

best de inbusjes vast laten zitten en als ze toch los zijn , een beetje metaallijm eraan doen .(durven nogal eens loskomen)
Je kon veel beter de centrale schroef m12 los doen , dan komt de vnaarschijf en de schijf waarop de distributieriem op loopt eraf , er zit een spie in die zorgt dat je hem niet verkeerd terug kan zettenveel makkelijker en minder kans dat de inbusjes kapot gaan!! ??

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #36 Gepost op: do, 16 jan 2003, 14:50:05 »
sla eerst met een pendrijver en moker in de inbus boutjes(voor het schrikken )plaats een in bus bit in een slagschroevendraaier en sla ze de eerste slag los .daarna kun je ze zo losdraaien zonder beschadiging.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #37 Gepost op: vr, 17 jan 2003, 18:57:00 »
Heej jongens, bedankt voor jullie tips!!
Ik ga de distributieriem alleen niet alleen aanpakken, ik heb met paul afgesproken om t samen te doen. Met twee sta je tenslotte sterker dan met één. Hij heeft t al eens eerder gedaan en met hem en meneer Haynes erbij gaat t zeker lukken!!! Heeft iemand nog wel tips over hoe je t beste te werk kunt gaan als je je remschijven wil vervangen?

laters en hoipiepeloi

Hajo
Blue shopper 4 life!

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
meeting geffen 2003...was gezzelig!!
« Reactie #38 Gepost op: vr, 17 jan 2003, 19:11:58 »
mmmmm wijst zich eigenlijk vanzelf.

Klauw eraf
Blokken verwijderen
Schijf losmaken (klein kruiskop boutje)
Schijf wegnemen
Naaf schoonborstelen/schuren
Nieuwe schijf erop
Even ontvetten
Glijstukjes van de blokken op de klauw schoonmaken en invetten met kopervet
Blokken monteren
De remzuiger terugduwen(ik doe dit meestal door een oude remblok tegen de zuiger te leggen en dan met een lijmtang terugdrukken dan heb je geen kans dat de zuiger scheef terug geduwd word.
Klauw monteren
Voordat je gaat rijden eerst een paar keer met je rempedaal pompen tot je weer druk hebt.

Suc6,

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger