Auteur Topic: verzekering  (gelezen 2823 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
verzekering
« Gepost op: za, 17 mei 2003, 15:44:42 »
hallo, mijn polo moter is stuk en nu wil ik er een g40 blok in leggen.maar nu wil mijn verzekering de meldcode weten, en meen de motercode dan kan ik de premie berekenen,weet iemand deze van een g40?En wat betalen jullie voor jullie g40 in de maand?Ik hoop iets te horen.

mvg arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
verzekering
« Reactie #1 Gepost op: za, 17 mei 2003, 17:02:57 »
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
verzekering
« Reactie #2 Gepost op: za, 17 mei 2003, 18:16:51 »
niemand?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
verzekering
« Reactie #3 Gepost op: za, 17 mei 2003, 18:29:55 »
niemand?

Jawel,maar ik begrijp niet wat je verzekering met je ombouw te doen heeft. Die van mij is al 10 omgebouwd naar G40,is voor verzekering geen probleem.

Alleen RDW kan moeilijk doen,tegenwoordig moet je bij meer dan 30% vermogenstoename ff bij ze langs. (officieel dan :D )
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
verzekering
« Reactie #4 Gepost op: za, 17 mei 2003, 18:58:45 »
uhm,nou keuring enzo is goed,maar owee als je een ongeluk maakt, en ze kijken voor technisch onderzoek de wagen na, en hij staat als 1,3 op papier en er ligt een 1,3 g40 blok in dan ben je best nat............
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
verzekering
« Reactie #5 Gepost op: za, 17 mei 2003, 20:55:35 »
Moet je ruim zien..

Ten eerste moet je je niet blind staren op de meldcode;
check maar eens de laatste 4 cijfers van je chassisnummer, en de meldcode..

Das geen toeval, das gewoon altijd zo..


Maar goed: Op je kenteken staat niet echt vermeld wat voor een blok er in je auto ligt... enkel: Benzine, 4 cylinders..

Als je dus een andere benzine, 4 cylinders plaats, hoeft er niets veranderd te worden..

Een beetje slim zijn, betekend dat je niet alleen het blok, maar ook de remmen en onderstel vervangt voor het G40 (of betere) spul.... Dan kan je eigenlijk geen problemen krijgen ten tijde van een ongeluk....

Motorcode van de Polo G40, is PY, maar daar kan de verzekering waarschijnlijk nix mee....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
verzekering
« Reactie #6 Gepost op: za, 17 mei 2003, 22:13:30 »
ik heb er al een g40 remsysteem opgebouwd vorige maand,met nieuwe blokken en schijven,en ja nu is t blok best ver stuk dus kan ik beter maar een snel blok erin knallen dan toch??

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
verzekering
« Reactie #7 Gepost op: za, 17 mei 2003, 22:46:38 »
Als je je motorombouw (met meer dan, volgens mij, 40% vermogenstoename) meld bij de RDW wordt je uitgenodigd voor een herkeuring. Ze kijken dan of alles goed functioneert en of alles ingebouwd is zoals het hoort. Deze test kost ongeveer € 2.000,-  :(  
Je kan er ook voor kiezen om deze test niet te laten doen. je moet dan alleen geen (ernstig) ongeluk krijgen want dan ben jij altijd fout.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
verzekering
« Reactie #8 Gepost op: za, 17 mei 2003, 22:49:15 »
maar als je dan fout bent? ben je in principe niet verzekert of keren ze dan wel uit? moet voor een g40 ook herkeuring? ik dacht dat t alleen moest wanneer je meer moterinhoud of meerdere cilinders had
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
verzekering
« Reactie #9 Gepost op: za, 17 mei 2003, 23:04:26 »
??



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
verzekering
« Reactie #10 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 03:45:45 »
Als je je motorombouw (met meer dan, volgens mij, 40% vermogenstoename) meld bij de RDW wordt je uitgenodigd voor een herkeuring. Ze kijken dan of alles goed functioneert en of alles ingebouwd is zoals het hoort. Deze test kost ongeveer € 2.000,-  :(  
Je kan er ook voor kiezen om deze test niet te laten doen. je moet dan alleen geen (ernstig) ongeluk krijgen want dan ben jij altijd fout.

Dus elke sukkel die een VR6 in een Golf 2 bouwt is 2000 pleuros kwijt ?
gelukkig keuren ze hem bijna niet meer goed vanwege het verbeterde onderstuurkarakter ... helemaal niet meer mee te sturen ...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
verzekering
« Reactie #11 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 08:32:47 »
Ehmz, Ja, de omkeuring van 4 naar 6 cylinders kost nogal wat pleuro's..

2000 zijn t er volgens mij net niet,. maar 't zal neerkomen op dezelfde kosten als destijds gemeld bij de ombouw van Polo 1 benzine naar Polo 1 diesel..

Geluidstest (2 tot 300 euro)
Rijtest (3 tot 400 euro)
en waarschijnlijk ook nog een remtest (wegens toename van vermogen) (3 tot 400 euro)

Ennuh: VR6 in Golf 2 betekend tegenwoordig dat je zowieso om moet naar 5 gaats.. 4 gaats krijgt geen gratie meer bij de RDW..

Maar goed: Omkeuring door de RDW bij meer vermogen hoeft niet heel veel geld te kosten, want de Polo 2(f) is gewoon geleverd door VW, 'dus' zou omkeuring slechts papierwerk betreffen, kosten: 45 pleuro.. (net als de omkeuring van Polo 2 Benzine naar Polo Diesel).. Tenminste: Dat vind ik. De RDW denkt waarschijnlijk ambtenaren-commercieel: 't mot geld kosten,..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
verzekering
« Reactie #12 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 09:23:54 »
Zo iets ongeveer :D



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
verzekering
« Reactie #13 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 20:54:54 »
Je zou denken:

* geluidstest: db-meter in de hand, of statief. Stationair meten en bij een bepaald aantal toeren (zo zijn de regels volgens mij)

* remmentest, doe je bij de APK ook, en als deze al van een wat meer "vermogend" model zijn moet dat ook geen probleem zijn.

* een blokje om rijden met de keurmeester hoeft ook geen 100den euros te kosten toch?

Maar aan de andere kant: wees blij, in Duitsland moet je voor alles waar je geen papiertje van hebt dik betalen (soms ook honderden euros) voor de "sondereintragung", en met papiertje ook voor de gewone bijschrijving op het kenteken.

Vraag ik me nu ff af: heb mijn polo 2 G40 verzekerd als een ´88er polo 1300, kan ik hier problemen mee verwachten? Ook al zal het model niet voorkomen in de database van de verzekeraars?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
verzekering
« Reactie #14 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 21:11:12 »
lijkt mij van niet het blijft een 1.3.
en dat ze g40 niet kennen daar kan jij niks aan doen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2