Auteur Topic: he he eindelijk ben ik in het forum  (gelezen 6523 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #15 Gepost op: di, 07 jan 2003, 22:15:22 »
hmz,.ja die kan wel wat weten,een rolkooi vind ik ook mooi,hooggepolijst en dan blank aflakken,hij moet toch uit elkaar en gespoten worden dus wil wel eens weten wat zo'n ding kost,maar niet te groot want wil wel confortabel blijven rijden,misschien alleen achterin,maarja is ook weer zwaar he. en buizen ook weer $$$$$$ :(
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #16 Gepost op: di, 07 jan 2003, 22:57:48 »
ok maar hoelang was dat geleden,en was dat ook bij interpolis,dat zijn pas zeikers.maar dit word ook wel appart,een 1,8 onderblok kan toch ook met 1,6 bovenblok en alles redelijk tunen,t moet natuurlijk wel degelijk zijn en lang mee gaan,ik kijk wel op de meeting,daar weten ze er wel meer van.

arno.

Yep dat is bij Interpolis en ben nu 22 dus tel maar uit. Alleen je moet niet gaan bellen met GTI, G40, 16v en weet ik wat nee je moet zorgen dat je een meldcode hebt en alleen maar het type auto zeggen in dit geval dus Polo met **** als meldcode wat kost da??

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #17 Gepost op: di, 07 jan 2003, 23:10:08 »
en alles redelijk tunen,t moet natuurlijk wel degelijk zijn en lang mee gaan,ik kijk wel op de meeting,daar weten ze er wel meer van.

Ik zou niet te veel opdrijven als je als criteria zegt dat ie lang moet mee gaan , hoe meer pk's hoe korter de levensduur , en hoe hoger de onderhoudskosten.
bij standaard motoren met veel pk's is de rest van de auto aangepast , als je zelf begint te tunen , weet ik het nog niet , dus wel weten wat je wil  :)

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #18 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 18:10:41 »
hooggepolijst en dan blank aflakken,

Hoe denk je dat blanke lak hecht op een gepolijste ondergrond. Gepolijste matriaal moet je blank houden en af en toe poetsen met aluminiumpoets.

Als je alu lelijk word onder de lak ben je een eind van huis. Spuit hem dan liever in de kleur.
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #19 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 18:26:49 »
De styling en tuning van de Polo is meestal iets eenzijdiger omdat voor de Polo een stuk minder "accesoires" te krijgen zijn. Bovendien zijn een hoop voor tuning en styling geschikte Vw-onderdelen niet op een Polo te monteren.  

Een goed voorbeeld is de wielenkeuze bij de getunede Polo's als ik op een meeting loop lijkt het wel of er maar 3 a 4 soorten lm-velgen voor die dingen te krijgen zijn.

Let maar eens op Polo's in de Vw-Speed en Vw-Scene, zit zelden iets aparts tussen. Stuk voor stuk min of meer mooi opgebouwde Polo's maar weinig nieuws.

Ja je hebt helemaal gelijk ....

Ten eerste zit er onder het Polo volk weinig innovatiefs .. als je in een type 1 rijdt hoor je als allereerste : wanneer gooi je dr een G40 in ? In de sloot ja .. :-)

En al die Golfjes ook : zo verschillend qua wielen ..
De een heeft ze onder een 928 vandaan .. de ander van een 928 s2
Als ze maar gepolijst en van Porsche zijn ....

Oftwel : tuning is vaak MöteNöke

Kennen we Sprite nog ? Image is nothing .. thirst is everything !!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #20 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 18:38:14 »
nou een gti blokje is meestal toch al redelijk snel,en ga niet verder als nokkenas en chiptunen.En misschien doek wel helemaal niks aan de moter maar maak ik m aan de buitenkant helemaal supernetjes,ik heb echt geen haast ermee.Hij is nu al best mooi,maar t kan altijd iets perfecter,dus da gaat ik ook doen,en je moet toch een hobby hebben toch????????????


arno.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #21 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 19:25:31 »
En al die Golfjes ook : zo verschillend qua wielen ..
De een heeft ze onder een 928 vandaan .. de ander van een 928 s2
Als ze maar gepolijst en van Porsche zijn ....

Dat mag, dat is kult -cool-  :)
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #22 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 20:57:21 »
Das KuL of KuT

En maar zeuren over Polos met dezelfde velgen ... hahahahaha

Elke boerelul rijdt met Porsche velgen rond of geilt erop ....

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #23 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 21:15:00 »
En maar zeuren over Polos met dezelfde velgen ... hahahahaha

Elke boerelul rijdt met Porsche velgen rond of geilt erop ....

Toch durf ik te zeggen dat er onder Golf&co meer verschillende types velgen zitten als op de Poloos.

Bovendien is die Porschewielenrage pas van de laatste 2 jaar.......

en zien ze er stukken beter uit als de meeste aftermarket velgen. Of ga jij liever terug naar de TSW Venom of nog verder de 3-spaaks rage???
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #24 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 21:15:13 »
Even inhaken:

1) Verzekeren kan altijd. zie Arjan z'n post. Niet op naam te krijgen? Onzin: overschrijven kan altijd. Verzekering is wat moeilijker, maar met bijvoorbeeld 'alleen meldcode' is t ook te doen.

2) Zolang je dezelfde brandstof houdt, en het zelfde aantal cylinders komt er geen RDW keuring aan te pas. Koop vooral
een Polo 1.0 en hang er een 2.0 16v in.. Tegen de tijd dat je klaar bent, kan je m als klassieker verzekeren :-)

MVG
Jaap Peters
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #25 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 21:15:54 »
ik vind voor nederlands begrip dat we best wel achterlopen.
sommige dingen kom je daar te vaak tegen en hier in nederland niet.
ik weet nog dat je hier vroeger werd dood gegooid met 3 spaak velgen die werden voor een habbekrats verkocht.
was de lol er ook snel van af ik zelf mag niet klagen met die pls hockenheim die kom je zelden tegen hier.
en wat betreft polo1 die moet gewoon webers/solexen hebben echt old skool net als die cosmic velgen van balddie.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #26 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 22:22:24 »
ik heb er best mooie 13 inch smid velgen onder zitten 7j voor en 8j achter,met gepolijste rand en ik moet toegeven dat is best mooi en hier in de regio heb niemand ze.(nog niet gezien tenminste)me broer had onder zn golf 4 18 inch zeer moie bbs velgen en die plakt ie nu onder zn nieuwe bora en dat gaat er gelikt uitzien. heeft ook porsche velgen gehad toen het nog niet zo vaak gezien was,maar nu heb bijna iedereen ze,maar t blijft mooi.

arno.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #27 Gepost op: do, 09 jan 2003, 00:21:56 »
En maar zeuren over Polos met dezelfde velgen ... hahahahaha

Elke boerelul rijdt met Porsche velgen rond of geilt erop ....
Toch durf ik te zeggen dat er onder Golf&co meer verschillende types velgen zitten als op de Poloos.

Bovendien is die Porschewielenrage pas van de laatste 2 jaar.......

en zien ze er stukken beter uit als de meeste aftermarket velgen. Of ga jij liever terug naar de TSW Venom of nog verder de 3-spaaks rage???
Dat komt door de wansmaak van de Boy Racers ... niet omdat er niks te koop is !!

De Cult Society aus Austria introduceert iets en iedereen huppelt er achter aan .

Wees origineel en doe wat je zelf leuk vind en probeer het zo te doen dat anderen het niet hebben .
Kost ff wat zoeken en een paar centen maar dat vele geld was je toch al kwijt aan neon onder je car , blauwe lampies op je motorkap en vooral D & W spul . Een set originele en zeldzame velgen mogen niks kosten want er kan wel eens iemand denken dat je uit de toon valt .
Die Porsche velgen wordt ik inmiddels erg ontoepasselijk van ...

beter goed gejat dan slecht geschreven geldt alleen voor de muziekwereld : totaal niet voor de zogenaamde tuningsclub .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #28 Gepost op: do, 09 jan 2003, 14:43:28 »
De woorden tuning en styling worden weer lekker gebruikt.


Als we nou 'styling' gebruiken voor die dingen die er alleen maar 'mooier' uit zien (ik zeg: getinte ramen, lampjes her-en-der), en 'Tuning' voor die dingen die algemene verbetering brengen in het geen een auto moet doen: van A naar B brengen..

Grijs gebied: Velgen: Bredere velgen (met dito (sporgt?)rubber): Ziet er mooier uit, EN geeft een betere weg-ligging

Wit/Zwart : Lampjes in je sproeiers: Styling
Zwart/Wit : 1300cc ipv 900cc: Tuning

Jaap 'die een beetje de schijt krijgt van 'getunede achterruiten, want er zit tunings-folie op' Peters

mmm even een noot aan de lezer: deze posting komt misschien niet echt goed over in deze thread, maar toch. Think about it.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
he he eindelijk ben ik in het forum
« Reactie #29 Gepost op: do, 09 jan 2003, 15:25:09 »
mmm even een noot aan de lezer: deze posting komt misschien niet echt goed over in deze thread, maar toch. Think about it.


iedere gek zijn gebrek he , en ook elk zijn mening :D
is ook zo , ieder probeert er een persoonlijke tint aan te geven aan het ijzeren ros en dan worden de engelse woorden soms uit hun context gehaald en algemeen gebruikt ( klinkt lekker)verder stoor ik mij daar niet aan.zijn leuke dingen voor de mens :P