Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 205237 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #75 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 10:24:02 »
Zwaai dan gelijk even als jullie zondagmiddag weer weg rijden, en ik net aankom?

:)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #76 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 10:36:47 »
Overigens:

Gezocht: duidelijke foto, plaatje of omschrijving hoe de koudestart versneller kabel vast zit op de dieselpomp..


Lijkt alsof de huidige is afgeknipt ofzo, of ik mis essentiele dingen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #77 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 13:17:46 »
Hmmm.

Stiekem net nog even een stukje gereden. Spanningsregelaar op de dynamo gewisselt (weer netjes 14 volt ipv de flikkerende 16 volt).. maar zijn nu vooral 2 gedachtes tijdens t rijden:

- Wanneer begint die turbo nou eens te blazen?
en
- Wanneer begint die turbo nou eens te blazen?

Sjongejongejongejonge.. wat een sloom hok zo'n diesel.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #78 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 19:12:51 »
told u so  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #79 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 20:26:08 »
And charged it will be..
..it's just the time that's the factor.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #80 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 21:05:29 »
Ah...nu zie ik de logica van 't eerst 1.3 diesel inbouwen.
Hierna 1.4 diesel klaarmaken incl fluitje -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #81 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 21:10:43 »
geen fluitje ,wordt spiraaltje van miele
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #82 Gepost op: vr, 16 jun 2006, 21:20:51 »
Sjon gaat door voor de koelkast..


Al heb ik al wel gezien dat t niet eenvoudig gaat worden een gasklep van een G40 te plaatsen..

Voordeel G-lader: direct druk, welke je bij een diesel ook veel sneller kunt benutten: Bij een benzine G40 pas vanaf meer dan 3/4e gasklep open... Bij diesel eigenlijk direct vanaf nullast. Alleen bij nullast moet je m wel om laten lopen denk ik.

Maar goed: eerst water, de rest komt later.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #83 Gepost op: za, 17 jun 2006, 12:24:11 »
Met alle cylinders op volle oorlogssterkte moet ie toch nog "redelijk" mee kunnen komen lijkt mij?
+ optimale afstelling pomp etc..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #84 Gepost op: za, 17 jun 2006, 15:30:15 »
kwestie van kromme klep op cylinder 1 zowie so .en gezien de afdrukken in de zuigers vermoed ik ook wat lekkage op de overige 3 cylinders
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #85 Gepost op: zo, 18 jun 2006, 22:21:14 »
In de serie 'soms zit het mee, soms zit het tegen' vandaag: "Het zit tegen".

Op zich loopt de motor al een heel stuk beter en mooier rond dan dat ie donderdag nacht deed: Lucht, lang stil gestaan, kleppen inrammelen, etc etc..

Dush vandaag wilde ik de motorkabelboom plaatsen. Starten was namelijk een kriem, en ging gepaard met veel witte / blauwe rook: Daar kan de gemiddelde rookpot met oud en nieuw nog wat van leren: Omdat gloeien en starten in je 1'tje niet echt lukt, bracht ik leven in de zaak dmv startpilot en hard rennen..

Maar goed: 1 groot probleem qua motor-kabelboom: de remlichtschakelaar. De motorkabelboom is eigenlijk de linker streng van de 2 dikke stekkers naast de zekeringkast. Daarin zitten bij een HH motor:
- dynamo
- startmotor-aansturing
- ruitenwissers
- kachelmotor
- solonoid
- remlicht schakelaar
- remvloeistof niveau
- ruitensproeierpompje
- tempvoeler dashboard
- en nog wat rommel

Bij een Diesel idem,
maar:
ontbreekt:
- remlichtschakelaar zit bij een diesel op t pedaal
extra:
- temperatuurvoeler voor voorgloeisysteem
- koelvloeistofniveauschakelaar

Dus eerst de pedalen gewisseld, incluus de rembekrachtiger.
Pedalen van later type hebben een steuntje voor de remlichtschakelaar. Ik wist, dat t pedaal bij een diesel anders is: is gelijk aan die van een G40. Dus die maar plaatsen.

Wat blijkt:
HH hoofdremcylinder +
MH rembekrachtiger +
MN rempedaal -> No Go.

rempedaal oogje zit veelste ver naar voren: als je alles vast schroeft, staat de hoofdremcylinder op vol blokkeren.

Rommel allemaal weer los, en rempedaal gewisseld voor een MH.

Wat blijkt:
HH hoofremcylinder +
MH rembekrachtiger +
MH rempedaal -> No Go.

Als je het pedaal helemaal onderin trapt, doet de rem nog steeds niets: Vrije slag tot op de bodem!

Dus:
HH hoofdremcylinder +
HH rembekrachtiger +
MH rempedaal -> GO!

Vervolgens de motorkabelboom geplaatst.

Wat blijkt?
Dynamo-aansluiting is ietsje anders: W- aansluiting is bij dynamo een constante +
Daardoor staat de auto dus direct op contact: altijd, immer & allways.

Stekkertje los gegooit (leuk, combi stekker, dus of allebei aangesloten, of geen 1), en voila, problem 1 solved.

Dan blijkt dat het voorgloeisysteem ALTIJD gloeit. Gloeiende gloeiende!

Met een extra schakelaar in het dashboard de boel omzeilt; nu gloeit de boel als ik dat zeg, en anders niet (incl controle lampje). Niet zoals het hoort, maar het werkt wel.

Gaan we rijden,. alles gaat goed,.. tot ik afrem voor een bocht.. Hey: staan de ruitenwissers op interval?

Hmm..

volgende bocht: gaan ze weer aan.. Drempel: aan..

Wat blijkt: MN motorkabelboom + HH dashboard kabelboom + rempedaal schakelaar => remmen = wissen.

Gelukkig gaan de remlichten niet branden als ik de ruiten wis,.maar als ik rem, wissen de wissers wel.. VAAG

Dat word nog 1 draadje doorknippen voor de keuring dinsdag..


Om het compleet te maken: kilometertellerkabel ligt ondertussen ook los :(

En Marcel zijn knipperdeknip lag nog in de watervangbak....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #86 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 00:08:38 »
Fijn he.....die kabelboomverschilletjes........NOT

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #87 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 07:16:58 »
men neme juist.............een vraagbaak en leggen de schema's naast elkaar  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #88 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 08:35:02 »
tja, moet je hobby maar zijn..

Het zou beter zijn om eerst de verschillen te zoeken in de vraagbaakschema's.

Maar ja:

wie leest er een gebruiksaanwijzing voor gebruik?? Dat doen toch alleen vrouwen -naughty-  -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #89 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 08:41:57 »
men neme juist.............een vraagbaak en leggen de schema's naast elkaar  :)

En dan begn ik te duizelen... -dunno-





(en nee, niet flauwgevallen  -moon- )