Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 208620 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #90 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 10:25:02 »
men neme juist.............een vraagbaak en leggen de schema's naast elkaar  :)

Check,


Moet je wel beide vraagbaken paraat hebben (1981-1986 en 1987-1990), en ook daarin staat slechts heel summier aangegeven welke pin op welke pin komt.

Eigenlijk was t idee om alleen t pedaal te wisselen, en de remlichtschakelaar aan te sluiten: appeltje eitje, zelfs zonder vraagbaak..

Maar omdat dat 't wisselen enorm tegen zat, en m'n complete zondag middag + avond verkloot waren, wilde ik gelijk ook maar even de motorkabelboom doen: Heb ik vanavond rust. En aan de motor zitten echt maar heel weinig kabeltjes waarin in uberhaupt geen verschil verwachtte: Gloeisysteem staat bijvoorbeeld bijna helemaal los van de rest van de auto.

Bleek ff tegen te zitten, maar goed: ik denk nu; wis-was relais eruit, en klaar: Doen de wissers het alleen in de hoogste stand, maar daar is overheen te komen: geen afkeur.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #91 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 12:45:28 »
Mag ik je alvast veel succes werken voor dinsdag.  -thumbsup-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #92 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 13:09:31 »
Voor elke oplossing een probleem..


Vraagbaken erbij gepakt, schema's naast elkaar gelegd. Helaas: de ruitensproeier-pomp staat in beide jaargangen verkeerd weergegeven: de omkeer-pompjes zoals deze later werden toegepaste: niet beschreven..

Relais voor interval eruit pakken had zeker niet het gewenste resultaat: alleen de hoogste stand doet het dan nog, en de wissers komen ook niet meer terug naar de nul-stand. Geen afkeur, maar netjes staat t natuurlijk niet.

Freubel freubel: wat gaat er nu waar mis? Nog maar een KNIP gezet in de bedrading voor t remlicht: dat hielpt niet echt: de ruitensproeierpomp geeft nu ook geen leven meer: Van de regen in de drup: nu is t wel afkeur: wissers doen t wel, maar sproeier niet meer.

Dan nog maar eens goed kijken, spanning op de verschillende draadjes gezet (multimeter is sinds gisteren ook weer kwijt)... Hmm. Waar zit het pompje precies op aangesloten? Groen Rood en blauw bruin....

De Groen Rode kon ik wel vinden aan het relais, als sturing voor de interval (sproeien = wissen). De bruine blauw moet dan dus massa zijn.. Bingo: daar is geen massa meer!! Klopt ook wel: bij de latere typen zit er een omdraaipompje in:
Hendel naar voren ==> + -  = voorsproeien
Hendel naar achteren ==>  - +  = achtersproeien

Stekker gedraait erop gezet, extra massadraad naar koplamp getrokken, et voila.

(Herinnerde mij ineens zo'n zelfde probleem bij de 2-tone, toen ik m net kocht.. )..

Laaste puntje: kilometertellerkabel ligt los door al het draadboom gesjor en geneuzel..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #93 Gepost op: ma, 19 jun 2006, 18:29:43 »
Ik geloof dat ik een deja-vu heb  -hug-

Had vorig jaar hetzelfde probleem met de ruiteproeiert  :D
Wilde ook niet echt samenwerken met een Cup G40 kabelboom...
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #94 Gepost op: di, 20 jun 2006, 11:17:23 »
Zodan,.
2 en half uur later...

For good old time's sake maar even een copietje van het oude kenteken bewijs opgevraagd, en hier ff snel checken:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #95 Gepost op: di, 20 jun 2006, 11:21:40 »
Volgende week staat er hier iets heel anders! :)


Ging nog allemaal niet zo soepel, maar t is gelukt!

Probleem: auto van 1982, type goedkeuring voor Polo CL diesel is echter van 1987..

Houdt echter je handen voor je ogen, en open je vingers een klein beetje.. VOILA.

Roetmeting: Check: waarde 1.0 (waar max 2.5 mag zijn)
Verlichting: Check
Ophanging: Check

Ik had zelf ff een lijstje gemaakt met aanpassingen, en de meneer overtuigd dat, omdat ik vooral in vermogen achteruit ga, 't echt allemaal past, klopt en inorde is.

Maar goed: je kunt t treffen ook he: Meneer z'n vrouw rijdt in een 1983'er Classic :) :) :)   -love-  

Dan komt t wel goed zeg maar. Babbel Babbel, Klets Klets.

Denemarken, here we come :)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #96 Gepost op: di, 20 jun 2006, 11:27:25 »
Gefeliciteerd! -thumbsup-

Ga je nu met de 1.3 of toch de 1.4 naar Denemarken?

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #97 Gepost op: di, 20 jun 2006, 11:44:41 »
Super!  -thumbsup-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #98 Gepost op: di, 20 jun 2006, 12:23:36 »
-thumbsup-

En nu lekker;  -sturen-

...maar dan wel een beetje langzaam.  -naughty-

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #99 Gepost op: di, 20 jun 2006, 12:55:32 »
Ali goes Polo.....  -wanker-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #100 Gepost op: di, 20 jun 2006, 13:04:58 »
Zwaai dan gelijk even als jullie zondagmiddag weer weg rijden, en ik net aankom?

:)

Zondagmiddag hoop ik weer met de terugweg bezig te zijn.
Als we je tegenkomen zwaai ik wel ff :D

Maaruh: congrats met uw diesel -prut-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #101 Gepost op: di, 20 jun 2006, 13:16:19 »
Nou,..

De 1.3 begint ondertussen redelijk goed te lopen: 130 haalt ie wel,. Heen en weer naar Denemarken zal m waarschijnlijk alleen maar goed doen.

Starten is nog niet je van het. Ik denk dat er ondertussen 1 of meerdere gloeispiralen overleden zijn: Tijdens onze nachtelijke avontuurtje hebben Marcel en ik een directe + op de spiralen gezet om te gloeien. Maar wat blijkt: In het voorgloeisysteem zit een dikke weerstand.

Lijstje met 'uit te voeren zaken' neemt nog niet echt met rasse schreden af:

- Renault Clio apk waardig maken
- GL apk waardig maken
- Verlagen + Uitlijnen.
- 1.4 diesel erin hangen.

En dit is dan gelijk de volgorde van uitvoering. Na welke stap het weekendje Denemarken volgt; dat zien we vanzelf wel

Denemarken: In iedergeval dieselend.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #102 Gepost op: di, 20 jun 2006, 17:01:14 »
Woei !  Goed bezig !  -klus-  -sturen-  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #103 Gepost op: wo, 21 jun 2006, 00:23:27 »
Vanavond ff bij schoonouders langs,.. en schoonpap's moest natuurlijk gelijk even kijken/luisteren.
Tiny is namelijk lang tractor monteur geweest, en dieseltjes zijn dus nogal z'n ding..
Soort Serge, maar dan anders.

Kap open,. kijken, laat maar lopen..

ff voelen aan de injectorleidingen, kijken naar de rook uit de uitlaat, ff gasgeven. Conclusies:

- Injector 3 is niet helemaal fris
- Zuigerveren aan hun einde
- Pomp timing naar vroeger verstellen.

hoe deze diagnose?
- Injectorleiding voel je 'uitzetten': tik tik tik tik. Cilinder 3 doet dat niet/minder: je voelt t bijna niet, bij de rest wel duidelijk.
- olie verstoken: Zuigerveren zeer waarschijnlijk op.
- Pomptiming: slecht starten en langzaam oppakken: vroeger zetten. Met de schroevendraaier de koude start versneller er vol opgezet: Pakte beter op, en versnelde ook duidelijk beter.

En zie hier:
heenweg: met moeite tegen de 120 aan
terugweg: 130. (met moeite).

Pomp nog wat vroeger (beetje fingerspitzengefull) zetten, en dan moet ie t nog wat beter doen.

Tip van de meester: 1.4 d'r in hangen, en aan deze 1.3 geen centen meer spenderen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #104 Gepost op: wo, 21 jun 2006, 00:24:46 »
btw: foto hierboven: 80 mijl = net geen 130 per uur.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken