Auteur Topic: Project [YY-28-RX]  (gelezen 10298 keer)

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Project [YY-28-RX]
« Reactie #60 Gepost op: wo, 07 feb 2007, 20:36:19 »
ontvetten altijd met thinner

zo doe ik hhet bij ons ook op de zaak

ben namelijk brommermonteur en dan moet je wel es stckers plakken op die scooters en brommers ]

gebruiken jullie dat nog dan???
wij als merk dealer skoda hebben het nie eens meer. mogen het ook nie meer gebruiken van arbo geloof ik.

gr maikel.

wij hebben er ook nog een spuitcabine bij dus we moeten het wel hebben al noemen ze het dan anders (spoelverdunner)

ontvet als een gek en maakt de spuiten goed schoon en vetvrij
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [YY-28-RX]
« Reactie #61 Gepost op: do, 08 feb 2007, 22:42:42 »
oke
en wij maar met speciale ontvetters en remreinigers aan de haal (allemaal net zo slecht dus)

gr maikel

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Project [YY-28-RX]
« Reactie #62 Gepost op: zo, 04 mrt 2007, 14:18:18 »
Vandaag eens wat dingen van mijn polo nagezocht:

Kon de sticker in de achterbak niet vinden, die met motorcode etc.

Voor in het serviceboekje wel wat zaken gevonden:



Aan de hand van die gegevens in EDGAR 7 dingen nagekeken:

Is er iemand die aan de hand van mijn identificatienummer (wvwzzz80zly073028) kan zeggen in welke periode van 1990 de auto thuis hoort?



nazoeken via de verkoopcode levert wat vragen op.

De middelste in de onderstaande lijst is het zeker niet, want volgens het serviceboekje is de motorcode NZ.

De datum eerste toelating en eerste afgifte in NL is 30-11-1990. Als ik in onderstaande lijst kijk, betekend dat dat ie zeker 4 maanden eerder is geproduceerd, anders moet het wel een 2f zijn, dus met rechthoekige koplampen, want dat is modeljaar 10/90-07/92, of heb ik het nu helemaal verkeerd.



Verder gekeken naar laknummer etc.



Ook hier op het forum in de meer-uitvoeringlijst zaken nagekeken:

m02 -> industr. diesel engine 1.9 L/max. 50 kW at 4400rpm (unit 028.L)
x2c -> national sales program the Netherlands
0fb -> Pamplona manufacturing sequence
2b2 -> additional exterior noise suppression
ab6 -> onbekende code

De productielocatie klopt met de locatie zoals verwerkt in het identificatienummer:



Vanwege de eerste en de laatste meer-uitvoeringcodes heb ik de hele auto ondersteboven gehaald opzoek naar de beruchte kofferbaksticker, maar nergens gevonden. Jammer, wilde graag controleren of er dingen fout zijn overgenomen in het service-boekje, of dat er iets niet helemaal klopt aan mijn polo.

Voor nu lekker dromen van mijn polo met zijn industrial diesel engine 1.9 L, met max. 50 kW bij 4400rpm -uitlachen- . Gemiste kans, nu er een 1.3i NZ in ligt -boehoe-




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YY-28-RX]
« Reactie #63 Gepost op: zo, 04 mrt 2007, 14:37:12 »
Uitgaande van jouw chassisnummer, is de auto geproduceerd tussen 30-09-89 en 31-10-89.

Is pas een jaar later op kenteken gezet dus!

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Project [YY-28-RX]
« Reactie #64 Gepost op: zo, 04 mrt 2007, 15:55:36 »
Een jaar later op naam gesteld....vrij apart.

Maar ik moet dus kijken naar de L en de laatste serie cijfers in het chassisnummer. Weer wat geleerd.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [YY-28-RX]
« Reactie #65 Gepost op: zo, 04 mrt 2007, 18:34:05 »
Een jaar later op naam gesteld....vrij apart.

vind nie zo appart. hij zou hel goed en jaar op voorraad hebben gestaan komt heel veel voor!!

er zijn ook heel veel 95 2fjes in nl terweil 94 toch echt het laatste boujaar is.


gr maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YY-28-RX]
« Reactie #66 Gepost op: zo, 04 mrt 2007, 19:50:23 »
Citaat
m02 -> industr. diesel engine 1.9 L/max. 50 kW at 4400rpm (unit 028.L)
x2c -> national sales program the Netherlands
0fb -> Pamplona manufacturing sequence
2b2 -> additional exterior noise suppression
ab6 -> onbekende code


die M02 zal wel een tikfout zijn, of bij een Polo net iets anders betekenen.

verder: Voor nederlandse markt, fabrikage Pamplona spanje, en waarschijnlijk: met schuimkapjes om de injectoren (is bij de NZ motor een 'terug-roep/modificatie' actie geweest: de injectoren tikken nogal hard, met met een kapje eromheen hoor je ze iets minder.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Project [YY-28-RX]
« Reactie #67 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 19:31:17 »
Crap....

APK afgekeurd:

- Versleten linker achterwiellager
- Slijtage flexibel stuk remslang rechtsvoor

APK nietadviespunt maar wel in de gaten houden:

- Rechter voorband < 3,5 mm. So what. -dunno-


Remmen hoefden niet vervangen te worden, waren nog goed, maar moet nu toch de remvloeistof vervangen :(

Wiellagerset bij de semi-vw dealer genuine part 20 euro onder tafel...remslang niet meer op voorraad en remvloeistof alleen in 15 liter. -uitlachen-

Binnen een week repareren en laten zien en alles is goed. Helaas had ik geen blauwe ogen waar de monteur op kon vertrouwen dat ik het wel zou repareren...

Maareh.... nog tips? -dunno-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [YY-28-RX]
« Reactie #68 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 19:38:58 »
Waar wil je tips voor hebben?
Lijkt me een duidelijke zaak:
- wiellager, remvloeistof (ook per 1 liter verkrijgbaar) en remslangen halen (bij een beetje automaterialen zaak hebben ze deze op voorraad, en anders de volgende dag)
- zelf vervangen of laten doen

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Project [YY-28-RX]
« Reactie #69 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 20:02:31 »
haha, wilde het zoiezo al zelf doen, maar praktische tips over bijvoorbeeld het ontluchten van het remsysteem, het goed monteren van de nieuwe lagers etc. De dingen die je in de praktijk leert die niet in het werkplaatshandboek staan.. -nana-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [YY-28-RX]
« Reactie #70 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 20:37:58 »
Welk handboek heb je d'r bij?

Zelfs in de nogal beknopte Olving staat een behoorlijke uitleg over het ontluchten van het remsysteem en het vervangen van een wiellager -dunno-

Veel succes ermee!

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Project [YY-28-RX]
« Reactie #71 Gepost op: vr, 08 jun 2007, 21:44:44 »
Haynes manual. Maar ik dacht, misschien zijn er dingen die iemand anders in de praktijk doet die in zijn/haar beleving beter werken dan de manier waarop een werkplaatshandboek het beschrijft.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [YY-28-RX]
« Reactie #72 Gepost op: za, 09 jun 2007, 02:38:55 »
In de Haynes manuals staan voor doorgewinterde monteurs zelfs nog wel 's praktische tips...need I say more ?

Offline Scaniafan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • Frank Jacobs
Project [YY-28-RX]
« Reactie #73 Gepost op: za, 09 jun 2007, 16:45:40 »
Okeej, dat zegt genoeg...

Vandaag bij een van de achtertrommels erachter gekomen dat het ontluchtingsnippeltje weg is, afbgebroken met roest op het breukvlak -hitit- wrs eens bij een beurt afgebroken, en niet vervangen.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [YY-28-RX]
« Reactie #74 Gepost op: zo, 10 jun 2007, 15:42:03 »
Okeej, dat zegt genoeg...

Vandaag bij een van de achtertrommels erachter gekomen dat het ontluchtingsnippeltje weg is, afbgebroken met roest op het breukvlak -hitit- wrs eens bij een beurt afgebroken, en niet vervangen.

ontluchtings nippel vervangen??
bij ons als dealer betekent dat remcilinder vervangen -dunno-
en uitboren enzo en opnieuw tappen als dat al kan is niet echt een fijn klusje -klus-

gr maikel