Auteur Topic: Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87  (gelezen 17949 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #120 Gepost op: ma, 19 feb 2007, 07:07:29 »
Het Polo 86c Register

Voor al uw HS plaatwerk.   :D


( Tevens leverbaar in N-America  :)  )

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #121 Gepost op: wo, 21 feb 2007, 22:13:36 »
Inmiddels heb ik de achterbumper gedemonteerd en ben ik nog wat meer rotte plekken tegengekomen, o.a. onder het rechter achterlicht en nog een gat bij het sleepoog. Ik wil nu ook de rechter wielrand demonteren om te kijken wat daar nog achter weg komt. Pas wanneer ik precies weet wat er allemaal vervangen moet worden kan ik opzoek gaan naar plaatwerk.
De roest aan de polo heeft trouwens ook een voordeel, ik heb nu eindelijk eens een goede reden om naar een lasapparaat te gaan kijken. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #122 Gepost op: za, 10 mrt 2007, 22:40:43 »
Inmiddels heb ik een strakke polo gevonden op de sloop, waar ik schade- en roestvrij plaatwerk uit kon halen. Ik heb meteen maar de beide spatbordranden eruit gehaald, want ik weet nog niet hoe de rechter rand er aan toe is.



Ik heb alles met hamer en beitel er uitgehakt, niet echt een fijn klusje. Koste me totaal zo'n 3 uur om het er een beetje netjes uit te halen. Maarja dan heb je ook wat, en het is veel goedkoper om het zo te doen dan dat ik alles nieuw moet gaan kopen.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #123 Gepost op: zo, 11 mrt 2007, 00:36:34 »
-thumbsup-

Ik moet binnenkort ook maar eens aan het hakken :)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #124 Gepost op: di, 08 mei 2007, 23:43:39 »
Even de stand van zaken:

Auto vandaag geschorst, reed inmiddels al een paar weken zonder Apk en dat voelt toch niet echt lekker. Moeten wat kleine dingetjes gebeuren voor de Apk, maar door drukte met stage (werkplaats Ford dealer, dus maximaal -klus- ) en sloop van de G40 kom ik er niet echt aan toe.
Als het weer wat rustiger is kan ik dan eindelijk beginnen aan het laswerk, en de auto verder klaarmaken.

Morgen weer fietsen dus.  :(  :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #125 Gepost op: do, 31 mei 2007, 23:48:20 »
Inmiddels heb ik bijna alle onderdelen voor het uitlaatsysteem binnen, komt er uiteindelijk als volgt uit te zien: Spaghetti --> rvs tussendemper van een mini --> nieuwe powersprint groep N einddemper. Hele systeem is dan 40 mm met alleen maar absorbtiedempers, dus de uitlaatgassen zouden zometeen zonder al teveel tegendruk naar buiten moeten kunnen, foto's volgen nog.

Verder zit mijn stage er bijna op dus dan is er eindelijk weer tijd voor de polo, en kan ik beginnen aan het laswerk. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #126 Gepost op: za, 02 jun 2007, 09:37:54 »
40 mm? volgens bartje : 2x(pi x r2) is het oppervlak van 2 uitlaatkleppen
 welke gelijk moet zijn aan je oppervlakte van je uitlaat doorlaat .
dus 14.5x 14.5= 210.25 x 3.14 =660.185x2=1320.37 ; 3.14=42mm inwendig
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #127 Gepost op: za, 02 jun 2007, 19:18:19 »
40 mm? volgens bartje : 2x(pi x r2) is het oppervlak van 2 uitlaatkleppen
 welke gelijk moet zijn aan je oppervlakte van je uitlaat doorlaat .
dus 14.5x 14.5= 210.25 x 3.14 =660.185x2=1320.37 ; 3.14=42mm inwendig

Tja het was kiezen tussen 60mm of 40mm, en 60mm vind ik wel erg overdreven voor een 1300tje.

Systeem bestaat dus uit een powersprint einddemper, en een RVS middendemper die van een mini komt.



Verder heb ik nog een pijpje gedraaid op de draaibank voor de vacuüm aansluiting voor rembekrachtiging, uiteraard in de dezelfde diameter als de orginele slang.

Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #128 Gepost op: ma, 16 jul 2007, 23:04:24 »
Sneeuw in Juli?



Nee eerder plamuur in Juli!  :P

Vandaag eindelijk een begin gemaakt met het vervangen van de verrotte delen linksachter. Om een beeld te krijgen van wat ik allemaal moet vervangen heb ik eerst maar eens de (erg dikke :( ) laag plamuur weg geborsteld met een staalborstel op de boormachine.



En daar kwam het volgende onder weg....



Binnenkort meer... . .  -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #129 Gepost op: di, 17 jul 2007, 10:43:46 »
Ziet er nog niet eens HEEL slecht uit..

 -klus-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #130 Gepost op: di, 17 jul 2007, 10:48:04 »
er uit slijpen en een mooi stukkie plaatwerk zonder gat ( :) ) plaatsen!

Gaat je wel lukken, want de dorpel is er ook weer goed uit komen te zien.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #131 Gepost op: di, 17 jul 2007, 15:02:40 »
Dat is ooit heel "netjes" gerepareerd... -wanker-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #132 Gepost op: wo, 18 jul 2007, 16:51:31 »
Verrotte plaatwerk grofweg weggezaagd, en inmiddels begonnen met het uit elkaar halen van het donor stuk. Zodat ik het straks deel voor deel, weer kan opbouwen.

Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #133 Gepost op: wo, 18 jul 2007, 21:17:32 »
En mooi achter de bumper werken: Mocht je d'r dan toch nog iets van blijven zien, zit dat in iedergeval achter de bumper!

Goed bezig!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #134 Gepost op: wo, 15 aug 2007, 16:27:34 »
Donor stuk schoon aan het maken, op zoek naar puntlasjes.



Vervolgens uitgeboord met een speciale puntlasboor:





Donor deel zonder achterplaat, let op de vliegroest tussen de plaatdelen.



En daar moet die in komen...



Ik ga weer verder met -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..