Zo het eindresultaat: Ik was nog niet helemaal klaar met het laswerk dus dat heb ik eerst afgemaakt. Vervolgens alle lasnaden netjes gladgeslepen en de dorpel gelijk in de ML gezet.
Toen kon ik gaan beginnen met het strakmaken, eerst geplamuurd met staalplamuur. Toen in de primer gezet en toen was ik niet tevreden.
Dus weer opnieuw begonnen met strakmaken, veel geschuurd en hier en daar een likje plamuur met al resultaat:
En in de primer:
Voor de juiste kleur werd mij verteld dat ik naar de dealer kon waar ik nog gewoon de spuitbus op kleur kon krijgen. Maar helaas niet meer verkrijgbaar, dus toen heb ik een spuitbus op kleur laten mengen bij de firma
Hampsink. De kleur komt behoorlijk goed overeen:
En met gesloten portierNu wil ik het twee weken laten uitharden, dan opschuren met waterproof 2500, en dan met de poetsmachine polijsten. Wanneer dat klaar is, kan naar een jaar de dorpelbeschermer/sierlijst er weer op.
Inmiddels is het materiaal voor het inlaatspruitstuk ook binnen. Er worden er gelijk twee gemaakt dan heb ik er meteen 1 achter de hand voor een andere polo.
Het spruitstuk word van aluminium gemaakt, ik was eerst bang dat dit niet sterk genoeg was en dat het zou gaan scheuren bij hoge temperaturen. Maar ik had begrepen dat ze op de autocross niet anders doen dus we gaan het gewoon proberen. Ik maak het overigens niet zelf maar het word gedaan door een bankwerker die in zijn vrije tijd Ducati motoren opfokt.