Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe  (gelezen 37008 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #105 Gepost op: za, 29 dec 2007, 18:54:53 »
Je gaat ook te ver in mijn ogen! Schuur hem spuit hem en klaar! Deukjes en zichtbare plekken roest aanpakken. Een polo wordt het nooit waard al die moeite die je er in steekt! Niemand let op de coating en bodem!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #106 Gepost op: za, 29 dec 2007, 19:00:27 »
woun je zeggen dat je nu na zoveel werk ,in een marrathon 1km voor de finish gaat zitten ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #107 Gepost op: za, 29 dec 2007, 19:17:53 »
Wie mooi wil zijn moet pijn leiden. Al wil je een show-auto (trailerqueen) wil, moet je zo veel moeite doen zoals nu. Maar heb je dan nog wat aan je auto??? Al gebruik je hem als daily zit er binnen de kortste keren weer steenslag en roest op!

Met dat beetje roest onder de kit red de polo het nog wel een aantal jaar. Ik zou zeggen knap hem nu op zet hem in elkaar en ga er lekker in toeren.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #108 Gepost op: za, 29 dec 2007, 19:23:03 »
Ik heb makkelijk lullen met men proffesionele teer en peck remover, maar ik zou zeggen probeer eens een pot verfafbijt er tegen aan te gooien..

Dat schijnt aardig wat oplossende effecten te hebben!


Offline Charles

  • Non-Register lid
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #109 Gepost op: za, 29 dec 2007, 19:27:47 »
heb ik ook gehad dat ik het niet meer zag zitten.
maar ben blij dat ik toch door ben gegaan.
al heb ik nog wel dat ik denk ik verkoop hem maar ja als ik hem weer zie denk ik nee hij gaat niet weg.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #110 Gepost op: za, 29 dec 2007, 19:47:51 »
Kom op Maikel: ff doorzetten.
Af en toe is 't monnikenwerk, maar ja: als je wat moois wil -prut-

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #111 Gepost op: za, 29 dec 2007, 22:38:03 »
Wil je echt alles er af hebben? tja dat lijkt mij ook een minder fijne klus. Wat ik vandaag heb gedaan (binnenschermen voor) was ongeveer 1,5uur werk maar dan heb ik nog niet alles gehad. Ik denk dat een compleet binne scherm zo`n 4uur kost.
Ik doe bijde binnenschermen en misschien achter ook en de bodem blijf ik mooi vanaf. Tenzij ik iets van roest zo kan vinden dan behandel ik dat deel wel natuurlijk.
Die afgekitte stukken zoals bv. rond de veerschotels daar heb ik een soort van staalborstel voor die ik op een slijptol zet en dan is het zo een keer weg.

Ik weet dat het bij mij ook wel heel wat tijd gaat innemen maargoed ik vind het nog wel te overzien. en tja het hoort denk ik bij de hobby. Leuke en minder leuke dingen.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #112 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 13:54:16 »
goede middag (of waneer je het ook lees)

na een lekker rock avondje en een goede nacht rust, het polo verhaal eff lekker laten rusten!
heb wel vaker gestaan zo van komt dit ooit nog goed, of van kan ik nie beter gewoon stoppen.
alleen gistere was ik er echt eff klaar mee.

Mijn bedoeling was de straler al dit werk te laten doen. maarja als hij meld dat dan eerst de tectiel eraf moet voor het stralen-dunno-
Maar als ik geweten had dat het zulk dikke taaie zooi was was ik er zeker nie aan begonnen :(.
nu ik de helft van binnescherm afgepeutert heb loont het wel. Er kwamen meerdere aardige roestplekken tevoorschein die zeker aandacht nodig hebben.
was ik dit nie tegengekomen dan had ik er nu zeker mee stopt opnieuw in de tectiel gezet en weer verder gegaan met de rest van de wagen.

Nu sta ik dus in 2 strijd.
verder gaan met afbikken :( -klus-
stoppen. Deze stukjes roest behandelen. Dan beginnen met stukken uithalen en opnieuw inlassen, en de zichtbare roest opschuren en behandelen (wat is hier de beste manier hiervoor?). -klus-
De optie chemisch ontlakken ben ik zoizo nog nie over uit (ik lees te veel verschillende verhalen hierover).
Het is vrij duur, en ik denk nie dat het het waard is (mede ook door dat het verders geen speciale uitvoering is)

als ik kies voor alleen roest behandeling dan heb ik heel veel plekjes en kleine hoekjes die gedaan moeten worden. Ook moet de auto eerst vetvrij en schoon gemaakt zijn.
bij stralen is dat al gedaan en zit er een mooi overspuitbaar laagje primer op.
ook vertrouw ik de dorpel las naad niet helemaal en de krik steunen achter cq ophanging van achteras vertrouw ik ook niet!
In de midden tunnel zijn lasplekken vlink roestig zelfde geld voor de veerkokers voor in de motorruimte.
Bij het stuk dat ik al weg heb gekrabt dat is langs de a stijl naar beneden is de lasnaad roestig en op sommige punten zelfs los gekomen of aan het loskomen :(
 
In iedergeval gaan we (maatje van mij en ik) een universeel karretje bouwen waarmee hij weer rijdbaar word.
en daarna kijken we wel weer verder.
Maar we gaan verder de vraag is alleen hoe en hoelang het nog gaat duren voordat ie rijd.

bedankt voor jullie reacties

gr maikel
 

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #113 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 17:34:38 »
Dat klinkt al een stuk positiever -thumbsup-
Zal ik ook es komen bikken? Aankomende zaterdag?

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #114 Gepost op: zo, 30 dec 2007, 22:04:19 »


werkt een stuk makkelijker  -naughty-
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #115 Gepost op: ma, 07 jan 2008, 18:03:35 »
Zal ik ook es komen bikken? Aankomende zaterdag?
Helaas was ikzelf nog wat ziekjes afgelopen zaterdag, maar inmiddels weer
in de running. Ben jezelf nog bezig geweest?

Aankomende zaterdag nieuwe poging?
Als jij koffie hebt, ben ik van de partij -prut-

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #116 Gepost op: za, 02 feb 2008, 19:53:32 »
hoi

eff dun laagje stof afblazen.

Besloten om echt door te gaan. heb toch nog eff getwijfelt om een hobby helemaal te stoppen en of om hobby te veranderen in een luchtgekloelde vw.
(mischien blijf ik die laaste twijvel nog wel houden)
maar het nu eenmaal zo dat dit mischien wel enige project is die ik ooit zal doen.
daarom ook de grondige aanpak.
alleen gaat project nu voor 3 maanden min de ijskast in (hij staat ook onhandig op z'n zij in een hoekje)
we zijn nu bezig met project vw variant uit 68.

mischien dat ik zo nu en dan hier wat over bericht:D want is wel interesant.

het betreft een volkswagen variant uit 98 modeljaar 69.
Wagen is van duitse makeladij en via officiele weg geimporteerd in amerika
daar heeft een maatje van mij hem een maand of 3geleden gekocht en met een container naar nl laten verschepen.
Van de week is hij aan gekomen:D
woensdag intrieur gestript en vandaag chassis van carroserie gescheiden.

Bedoeling is dat deze wagen voor 1 mei gekeurt en met nl kenteken naar de duitse kever 1 mei-meeting te hannover gaat. :D
dit is echt het doel dus komende tijd zijn we erg druk daarmee!!

Neemt niet weg dat ik nu langzaam opzoek ben naar info over de remmerij van een g40
en het verschil tussen een gewoon systeem.
de vraag is dan welke delen moet ik vervangen om op volledig g40 remmetje rond te rijden.
(schijven en blokken worden niet orgineel (ook de remslangen worden voor andere vervangen), schijven worden van brembo en blokken van ferodo. is er ook ziets te krijgen voor achterremmen?)
en wat is het nut van een stuurdemper? merk je hier nou echt wat van? anders laat ik dit achterwegen (scheelt zoeken kopen en gewicht)

als laaste ga ik ook dingen weg doen die ik zeker weten niet meer nodig ga hebben!!!!!!
dus houd gratis en verkoop topic's in de gaten mischien zit er wat interesants bij

jullie horen van me

gr maikel


Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #117 Gepost op: za, 09 feb 2008, 19:44:39 »
Alles nog heel thuis gekregen?  :)

Succes met alles!

Als ik niks meer met die accu bak doe hoor je het -thumbsup-

Gr

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #118 Gepost op: zo, 10 feb 2008, 15:37:10 »
alles is heel thuis gekomen!!!!

bedankt voor alles hoor wel van accu bak

gr maikel

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #119 Gepost op: wo, 21 mei 2008, 21:01:12 »
zo na lang zoeken en hard afstoffen hier maar weer eens wat plaatsen!!

ten eerste jullie zullen me nu wel een rare gaan vinden zoveel wijzegingen van plannen en nog helemaal niks uitgevoerd dan auto helemaal uit elkaar te halen.

na eerst lange tijd geen zin te hebben gehad omdat het me tegen stond de koets kaal te krabben.
en omdat ik bezig was met een nieuw project te krijgen gaat toch weer kriebelen (nouja moet eig zeggen kriebelt al heel lang maar word nu gedwongen iets te doen;))
als 2e  zoals sommige al bekend en door een aantal zondags al gezien heb ik sind 2.5 maand is het ook werkelijk voor mekaar gekregen mijn nieuw project aan de haak te slaan:D (nee dat was niet die mooie witte golf 5)
hierdoor had ik nog minder zin tijd en nu ook minder geld te besteden aan mijn oude project.

na een tijde gebabbeld te hebben met sjon een maatje en mij zelf ben ik tot conclusie gekomen dat het nu op een low buget word (in hoevere dat nog kan)

nieuwe plan van aanpak

Belangrijke dingen voor rollend maken polo.

-   Tank met leidingen naar voren (cq klemmen om op te hangen)
-   Remmen voor (op lange termein) (remblokken ferodo schijven brembo gegroefd)
-   Remmen achter (remschoenen kompleet, remcilinders)
-   Remleidingen rond om (nieuw met nieuwe klemmen)
-   Remslangen (al op schap)
-   Rondom teflon bussen voor vervanging ophang rubbers (al op schap)
-   Delen tectiel krabben waar roest vermoedelijk zit
-   Roest delen behandelen (met spul erop te smeren(op a stylen raamstylen dorpel, motorruimte etc)
-   Roest schaden herstellen ( achter wielkasten L+R dorpel links, zijscherm links en accu bak.
-   Alles in tectiel en roest werende spullen zetten.
-   Verlagings zet.
-   Velgen uitlassen
-   Motorruimte schoonmaken stuur inrichting terug plaatsen.
-   Hitte schildjes en bediening versnellings bak schoonmaken en plaatsen
-   Zichtbare delen Chassis roest vrijmaken (schuren) licht opschuren vetvrij maken en rollen/zelf spuiten kleur: regata blauw  indien mogelijk
tot zover wat ik min of meer (mits financieel haalbaar ja sorry vriendinnetje kost klauwen met geld)
voor na de zomer klaar wil hebben zodat in de winter de opbouw kan gaan geschieden.

meld er bij dat dit nog steeds onder voorbehoud is!!

sjon is de gene die me direct dwingt weer aan de slag te gaan (we hebben reeds al een afspraak)
me maatje roept al maanden dat ik iets moet doen
en ik ga proberen dat me lieve vriendinnentje ook een stokje achter me zet.

ja ga dus nu echt verder met project!!

gr maikel