Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe  (gelezen 37074 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #300 Gepost op: do, 16 jan 2014, 08:42:49 »
Gaat al de goeie kant op zo te lezen -thumbsup-

Op de overlooppijpjes lekker niks aansluiten: uiteinde naar beneden draaien en klaar.

Te rijk kan haast niet, zal eerder te arm zijn, maaruh: afstellen gaat gewoon weer vanaf 't begin.
Lees: éérst ontsteking goed zetten, dan synchroon enz enz

Heb je een oliedrukmeter? Zo ja: originele oliedrukdraadje aan massa leggen, dan ben je van dat discolampje af :)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #301 Gepost op: do, 16 jan 2014, 10:16:30 »
Als ik niks met die overlooppijpje doet loopt ie slechter en heel erg te schudden.
Als ik ze met elkaar verbind met 1 openeind dan loopt ie beter.  Verbind ik ze zonder open eind dan valt ie uit.

Geen druk meter en beide draadjes aan massa geeft geen verschil.

Zeg wanneer heb je weer tijd??

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #302 Gepost op: do, 16 jan 2014, 18:10:16 »
Zeg wanneer heb je weer tijd??
Komend weekend niet: zaterdag heb ik al een klus, zondag 86(c)-meet in Leek

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #303 Gepost op: do, 16 jan 2014, 19:04:41 »
ja dit weekend word voor mij ook een no go

naja wil toch ook eerst watermondje gemonteerd hebben en wat andere dingen goed hebben dat pijpje hebben etc

dus we houden contact

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #304 Gepost op: za, 08 mrt 2014, 17:39:08 »
Vandaag afstellen deel 2.
nu wilde motortje wel lopen, maar niet stationair.
Probleem gevonden: 3 stuks stationairsproeiers zaten dicht (!) en nr.4 was ook niet zuiver.
Blokje loopt eindelijk mooi rond, ontsteking afgesteld + carb's synchroon gezet.
Co op de gok bij gebrek aan CO-kast (mijne vertrouw ik momenteel niet).
Mengsel zal ouderwerts bougie loeren worden.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #305 Gepost op: za, 08 mrt 2014, 21:44:27 »
 -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #306 Gepost op: di, 11 mrt 2014, 12:57:27 »
Jaja gaat nu echt de goede kant op streef datum is nog steeds 13 april cuijk.

Nu nog eff apk klaar maken en zorgen dat de deur weer opslot kan maar dan zonder sleutel.
enja daar komt dan nu het volgende.
Kan mij iemand vertellen wat het verschil is tussen rempendaal voor 1990 en erna?
Ik heb namelijk nu een 94tiger rembekrachtiger en hoofdremcilinder, volgens etka zou dit gelijk moeten zijn met de 40kw modelen van voor 1990.
net als de beugel waar de pendalen inhangen trouwens.Maar ik moet nu pendaal heel diep weg trappen voor minimale remwerking.
Etka geeft geen nummer meer voor modellen van voor 1990 omdat deze vervallen is.
Na 1990 geeft ie wel een nummer.
dus wie o wie kan mij het vertellen en heeft er mischien eentje ter overname liggen?? als blijkt dat de nieuwe type ander aangrijp punt heeft die meer naar de bekrachtiger zit.




Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #307 Gepost op: di, 11 mrt 2014, 13:02:48 »
Weet niet over jaartalverschillen in rembekrachtiger/-pedaal, wel bij G40/niet-G40... -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #308 Gepost op: di, 11 mrt 2014, 13:25:59 »
Aanvankelijk dacht ik ook dat er alleen een overgang was in +/- 1986,
in m'n classic'je heb ik alles omgebouwd naar 1986+,
maar nog liep ik tegen een verschilletje aan, mogelijk hetzelfde als jouw?
Schijnbaar zijn er meer verschillen (wat jij zegt: voor en na 1990)
Mijn oplossing was gat van rempedaal dichtlassen en nieuw gat boren:

(rode cirkeltje zat 't oude gat)

Edit: bij mij zat 't rempedaal al te laag in ruststand, das bij jouw niet zo toch?
In dat geval toch niet hetzelfde verschil.
« Laatst bewerkt op: di, 11 mrt 2014, 13:46:40 door Sjon »

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #309 Gepost op: di, 11 mrt 2014, 18:12:32 »
Nee volgens mij staat die van mij in normale stand.
Maar zal dit nog eens goed controleren. Als ik er weer ben.
Maar vind de slag zo diep om alleen van ontluchten uit te gaan.
Daarbij komt. Dat beetje dat ie remt, vind ik hem niet echt vreemd trekken ofzo
Naja controleer het wel en ontlucht hem zoizo nog een keer dan nog maar eens kijken hoe of wat

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #310 Gepost op: wo, 12 mrt 2014, 10:15:01 »
En de wagen is nu ook op kenteken groen  :) alleen even wachten op het pasje

He sjon had jij niet pedalen set van bjorn ooit overgenomen?
Dat namelijk de set die mijn hrc en bekrachtiger hoort


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #311 Gepost op: wo, 12 mrt 2014, 10:50:14 »
He sjon had jij niet pedalen set van bjorn ooit overgenomen?
Dat namelijk de set die mijn hrc en bekrachtiger hoort
Zou zomaar kunnen dat die nu in m'n classic zit ja......
(kan ook uit de 89'er GT van 'dude_lange' zijn....ik weet 't niet meer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #312 Gepost op: wo, 12 mrt 2014, 12:13:59 »

Kan mij iemand vertellen wat het verschil is tussen rempendaal voor 1990 en erna?

Heb het zelf ook eens gehad met een HRC van een 2f in een '87 er. Toen was de conclusie:

Citaat
Volgens vagcat heeft een 2f (of iig iets van jongere bouwjaren) een verstelbaar pedaal, en de oude versie heeft een verstelbare gaffel.

Ik heb toen een verstelbare gaffel gemaakt op de nieuwere HRC.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #313 Gepost op: wo, 12 mrt 2014, 12:50:27 »
Is ook al weer eff geleden sjon weet alleen zeker dat die gekocht had omdat je met die ombouw bezig was.
Dus zou ik een extra gat moeten boren zoals sjon gedaan heeft.
Ga denk vrijdag avond of zaterdag eff kijken.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #314 Gepost op: za, 15 mrt 2014, 20:05:35 »
Zo vandaag weer eens naar schuurtje geweest.
Centrale vergrendeling ingebouwd met afstandsbediening. het wagentje kan dus nu ook op slot  :)
Alleen heeft dit meer tijd in beslag genomen dat ik had gewild en zijn er wat dingen blij ingeschoten die wel gedaan had willen hebben -boehoe-

Wel motortje even laten draaien conclusie is nog niet echt lekker.
koud op vol choke slaat ie gelijk aan maar loopt nauwelijks, choke half terug loop hij beter maar pakt het niet lekker op als je onbelast gas geeft.
Als ie warm genoeg is om zonder choke te lopen loopt het stationair top onbelast gas geven gaat ook goed als het maar niet te abrupt is en tot de 4000 toeren dan zakt ie in en trekt hem niet lekker door tot net boven de 4500 (als het lukt) dan schiet ie gelijk door. (let op dit is dus nog onbelast)  
ergens nog wat beter gaan afstellen denk ik.

Rempedaal is volgens mij gewoon goed, dan zou het lucht in het systeem moeten zijn ga nog maar eens ontluchten. Nu geen tijd voor gehad.
had wel de leidingen nog gecontroleerd of alles goed vast zit en niet lekt. dit is niet geval dus  :( we zien wel

Nog eff werk aan de winke dus,l voor dat we het weten is het al de 13e april  -sturen-

« Laatst bewerkt op: za, 15 mrt 2014, 21:04:43 door Maikel »