Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe  (gelezen 36685 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #60 Gepost op: wo, 31 jan 2007, 03:56:20 »
en ik ben vergeten Dennis te bellen over de blokkies...

Had maandag tentamen, ben je daardoor vergeten te bellen. Zat wel het hele weekend Ien Stad..

Dom Dom dom
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #61 Gepost op: wo, 31 jan 2007, 11:52:37 »
Ze lopen niet weg, laat maar weten wanneer je weer in de buurt bent..

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #62 Gepost op: za, 03 feb 2007, 19:28:12 »
eff een mening peilen!!!

ik vandaag nog eens bij dag licht de polo goed beken enne er zit nogal wat gebladerde blanke lak op dak :(
wat vinden jullie?
optie 1:
ik doe er niks aan maak er een lapjes bak van door de roestige delen te repareren/roestvrij te maken en goedkoop met spuitbusje te spuiten?
optie 2:
gedeeltelijk als optie 1 maa dan mooi opschuren en mooi mat/glans zwart/silver rollen?
optie 3:
eigenlijk gelijk aan optie 2 maar dan naar de spuiter brengen voor een mooi nieuw verflagje gespoten?? (wel in de zelfde kleur als nu)?

ik wacht jullie reactie wel af.

gr maikel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #63 Gepost op: za, 03 feb 2007, 19:31:38 »
opptie 2  -hitit-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #64 Gepost op: za, 03 feb 2007, 19:59:54 »
Ligt eraan hoever je wilt gaan met je project (ook financieel), maar ik zou gaan voor optie 2.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #65 Gepost op: za, 03 feb 2007, 21:27:25 »
Optie 3 (sorry)

Je werkt voor een dealer! Die brengt zijn schade werk vast naAr een vast schadeherstel bedrijf, daar kun je vast en cker voor een mooi prijsje een auto over laten spuiten. Strippen doe je zelf! Dagje werk! Plamuren kun je zelf proberen anders laten doen. Schuren kun je ook zelf. afplakken kun je zelf ook wel doen! En spuiten laat je weer doen! Spuiten kun je ook goedkoop laten doen door bijv. een uni kleurtje te nemen. Of anders unie (basis lak) met blanke lak! Van binnen hoeft er dan niets gespoten te worden!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #66 Gepost op: za, 03 feb 2007, 21:38:31 »
Indien financieel mogelijk: laten spuiten.
En anders: zelf spuiten? of rolleren

Maar ik zou de beslissing sowieso ff uitstellen:
eerst een goeie carressorie maken (lees: roestvrij)

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #67 Gepost op: za, 03 feb 2007, 21:51:58 »
ff nog over die stabi-blokjes.

Als mijn auto goed verlaagd is en mooi stug is het dan beter (lees fijner) om die blokjes te monteren of maakt het alles nog veel stugger ??

rijdt het echt zoveel fijner als orgineel ?

Edit : die duitse site....ik kan er uit lezen dat er iets positiefs verandert :P, meine deutsch sux  -wanker-




Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #68 Gepost op: za, 03 feb 2007, 23:33:44 »
Citaat
ik vandaag nog eens bij dag licht de polo goed beken enne er zit nogal wat gebladerde blanke lak op dak


Heb ik ook last van, ook mijn polo is niet meer moeders mooiste. Maar ik pak gewoon elk roestplekje netjes aan, kleine plekjes met een lakstiftje en de grotere met een op kleur gemengde spuitbus, en dan afwerken met blanke lak. Als je hier de tijd voor neemt en er het geduld voor hebt, dan kan je het echt heel netjes krijgen!

Gewoon een keer goed wassen, poetsen en in de was zetten, en je herkent je polo echt niet meer terug! Daarbij heb je een redelijke unieke kleur op je polo, en die ben je kwijt al je hem gaat rollen.

Optie 3 is natuurlijk helemaal perfect, maar ik zou voor optie 1 gaan. En dan vooral eerst de techniek maar eens in orde maken, en gaan rijden. -sturen- Dan komt de rest vanzelf...
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #69 Gepost op: zo, 04 feb 2007, 23:25:08 »
hoi
mijn ervaring met stabi blokjes is dat ie wat meer zin heeft om recht door te blijven lopen ietsje stugger word en je uitlijning weer klopt!

Verders bedankt voor de reacties!
Spuiten is inderdaad mooiste optie,alleen ons eigen schadeherstelbedrijf levert nou niet echt topkwaliteit werk af :(. Optie 1 is het makkelijktst maar helaas zit ik dan met een dak waar blanke lak los laat waar ik niks mee kan.
ik denk dat zelf spuiten ook een goede optie is. aangezien het minder kost dan naar onze herstel bedrijf te gaan en waarschijnlijk het werk net zo mooi word. de kleur word dan wel de orginele!

ik weet moet auto eigenlijk eerst weer op de weg helpen. maar als de dorpel lv inderdaad zo slecht is als ie lijkt en er moet een nieuw stuk in. Dan kan ik net zo goed ook gelijk door gaan met de rest!!
We zijn nu nog eerst bezig met de golf cabrio van maat van me met kleine motor revisie. Ook moet de smeer put nog eff leeg geschept worden (zit gier in sinds de storm). daarna gaan we eens de algehele staat van polo bekijken enzo!! en eraan werken.
maar denk graag vooruit van wat ik wil en kan. zodat ik in me hoofd plaatje heb waar ik naar toe kan werken.

gr maikel.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #70 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 18:41:50 »
Hoi hoi

Was ik weer!!
Ik heb eindelijk de kenteken aanvraag papieren gehaald en opgestuurd nu maar even afwachten!

Ook ben ik eruit wat ik er met de kleur ga doen. Hij word legergroen (gerolt). Ik weet 't: het is niet orgineel meer maar wel leuk. Waarschijnlijk komt ie dan op 13 inch verbreed staal  die ik zelf wit ga spuiten. Om de GT velgjes die ik erbij heb gaan de winterbandjes!


Gisteren even op pad geweest voor wat onderdelen:
Een complete cockpit met toerenteller (had via de post cockpit delen binnen gekregen. super bedankt nog daarvoor. maar helaas is meneer de postbode niet zo voorzichtig geweest: ( Naaldje van de teller was afgebroken, en in een poging om restanten van het naaldje te verwijderen brak ik het asje ook nog af -boehoe- )
Ook gelijk stuurkolom kappen en nog wat klein spul mee genomen!

En dan is het nu tijd om die Golf 1 cabrio eens uit het klus hok te schoppen -klus- (motor revisie op een smerige werkbank -dunno- )

Gr Maikel.

*spell-checked*




Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #71 Gepost op: zo, 11 mrt 2007, 18:17:45 »
he
daar waren we weer met een kleine update
er gaat nu toch echt wat gebeuren!!

gisteren bumper gedemonteerd sierlijsten verwijderd front ligt eruit althans de plastic delen. en achterlichten en achterkleprubber zijn ook verwijderd.

helaas kwamen achter de sierlijsten van de dorpels wat meer roest vandaan dan je eigenlijk zou willen  -boehoe-
dus ben bang dat projectje iets meer werk gaat worden dan voorheen verwacht werd.
naja komt wel goed voordat ik een meisje word -wanker-  :)
dus

zwarte hemel is in aantocht en ik ben in afwachting van de racingkit die uiteindelijk via thijs gaat komen :) nu de rest nog.
ben dus nu op weg!! gaat wel wat langer duren dan ik eerst zou willen, maar dat het goed gaat komen is zeker!!!!!!!!!!!!

groeten maikel.


ps thanks jaap voor het verbeteren van me vorige post.




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #72 Gepost op: zo, 11 mrt 2007, 18:24:17 »
:)

goed bezig
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #73 Gepost op: za, 07 apr 2007, 20:23:38 »
hoi hoi

was ik weer

na lange tijd helpen aan een golf 1 cabrio gti die na revisie en 200km rijden zomaar de brui eraan gaf. (oorzaak een kapotte brandstofpomp relais en een losgelopen nokkenas poully en ontstekings pouly) dus veel gezeik en weer 3 weken verder.
eindelijk weer eens wat aan polo kunnen doen :)

project word nu echt groter dan de bedoeling was.
polo gaat volledig uit elkaar!!
vaandaag weer het een en ander aan kunnen doen:
zoals alle ruiten op voorruit zijn er uit en de deuren zijn bijna helemaal gestript.
kon helaas niet veel verder gaan, maat van me had z'n doppen doos vergeten.
ook was de boer er niet zodat we niet konden bespreken over de vliering die we willen gaan huren.
dit laaste heeft als gevolg dat alles een beetje los in de auto gegooid word. :(

voor de kleur ben ik het nog steeds niet uit. maar hoe het nieuwe laagje verf aangebracht gaat worden ben ik wel uit.
het word in ieder geval gespoten en ik neig naar een prof spuiter. de kleur ja ach word een orginele vw kleur van golf 1 of golf2 en dan blauw of groen (neig meer naar groen).

maar nu is de volgende vraag hoe kaal moet ik hem zelf schuren of laten stralen of zuurbad. en wat zijn goede betaalbare bedrijven voor dat laatste.

ja wil het nu wel goed aanpakken en er iets bijzonders van maken!!!

maar eerst uit elkaar roestvrij maken spuiten en dan verder bedenken met opnieuw opbouwen!!!

foto volgen nog een keer (was vandaag me camera vergeten
 :( )

gr maikel.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ xx-xx-xx ] Groene Coupe
« Reactie #74 Gepost op: za, 07 apr 2007, 22:18:40 »
Plannen worden steeds groter -klus-
Klinkt goed.
Idee: zelf een doppenset aanschaffen? -nana-
(kan ook handig zijn voor onderweg)