Auteur Topic: Two-tonert project  (gelezen 30880 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #105 Gepost op: zo, 04 jul 2004, 21:03:46 »
ja,. je merkt t wel.


Als ik zelf moet schatten (uitgaande van het 'gevoel' dat de MH me gaf)

MH = 55 pk
ABD/MH/NZ/3F/MN 60 pk

MH = 1Nm
ABD/MH/NZ/3F/MN 90? 110? geen idee: veul!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #106 Gepost op: zo, 04 jul 2004, 21:08:17 »
Je ziet er weinig van, maar je merkt het wel  -klus-

weet ze wel dat ze groene oren opheeft -uitlachen-  -uitlachen-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #107 Gepost op: di, 06 jul 2004, 08:08:07 »
Mis ik iets?

gisteravond, 2e ritje.. ik rij de wijk uit, de snelweg op..


(helskabaal ineens onder de motorkap)

UIT UIT UIT! (en uitlaten rollen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #108 Gepost op: di, 06 jul 2004, 08:09:47 »
Gelukkig had ik eerst niet door dat er hier iets mis zat, want ik wist dat de krukaspoelie krom was..

maar ik zag niet wat aan de v-snaar..

starten: HERRIE

starten: HERRIE

dan maar eens zoeken..

Hey: de kap van de distributie kijkt niet helemaal fris.. ff los halen..

Oh.. kijk nou: een boutje..

EEN BOUTJE?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #109 Gepost op: di, 06 jul 2004, 08:11:05 »
Dan ruk je de kap eraf, en ga je hengelen..



Dan durf je bijna niet te starten, maar je moet wat (langs de snelweg)..



- RENG RENG RENGGGG!!! RENG RENG!!! (en stationair lopen? Nee hoor!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #110 Gepost op: di, 06 jul 2004, 08:13:06 »
Staat alles nog op tijd dan? Nope: Distributie staat een hele tand ernaast.. Duw eraf, en duw er weer op...

maar dan gaan de kleppen toch nog niet direct tegen de zuigers lopen? (met standaard nokkenas?)

Ik zal het vandaag weten: Compressie testen! (want hij rijd wel, maar hij loopt nu helemaal niet meer stationair!)

Ochja: boutje zit er weer in, maar draad erachter voelde dol aan.. Iets te strak aangedraaid?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #111 Gepost op: di, 06 jul 2004, 08:15:13 »
uitlaat zit wel weer dicht trouwens..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Two-tonert project
« Reactie #112 Gepost op: di, 06 jul 2004, 08:58:31 »
Holy S..T! Sterkte Jaap. Wie heeft het boutje aangedraaid? -dunno- Niemand zeker? :(
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #113 Gepost op: di, 06 jul 2004, 09:16:02 »
Geen idee wie m heeft aangedraaid, maar hij zat waarschijnlijk TE STRAK aangedraaid.

Loctite to the rescue!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Two-tonert project
« Reactie #114 Gepost op: di, 06 jul 2004, 11:16:30 »
Holy moly, da's nie goe.......

(Wordt idd wel tijd om  -klus-  een iets minder vrolijk broertje te geven)



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #115 Gepost op: di, 06 jul 2004, 15:26:14 »
Conclusie:

De kleppen hebben heel ietsje de zuigers geraakt (of heel hard, dat kan natuurlijk ook), maar het compressie verlies is hopelijk minimaal

Vandaag vervangen: ontsteking (hall-sensor richting eeuwige jachtvelden) en carburateur. (tja, waarom eigenlijk: hij wilde gewoon niet goed lopen.

Helaas was er geen 1.6 Pierburg 2E aanwezig, ook geen 1.8,  dus gewoon voor een MH 1.3 2E gekozen. Alleen die is dus te arm bij stationaire loop. Gevolg: stationair blijft ie alleen draaien tussen de 1500 en 2000 rpm...

hmm.. hij loopt wel lekker en trekt wel lekker (boven de 2500 rpm tot 5000 rpm zeg maar).. daaronder loopt ie ook goed, maar doet ie nog een beetje bokkig..

zit er sterk aan te denken de two maar gewoon thuis te laten... . .     .                  .  




Wat denken jullie?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Two-tonert project
« Reactie #116 Gepost op: di, 06 jul 2004, 15:41:45 »
Dat zou wel heel jammer zijn.....als ie verder goed loopt, waarom niet ?
Maar je heb dus nog geen compressie gemeten ?
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #117 Gepost op: di, 06 jul 2004, 15:48:45 »
Compressie: Nope.

Wel 6 bar op de cylinder 1 (en later ook nog ff 4) gezet, met de kleppen dicht (op ontsteken).

Dan hoor je wel wat sissen door de uitlaat.... marginaal volgens Serge, maar helemaal gerust ben ik niet..

Maar goed: grotere carb(s) moeten erop!



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Two-tonert project
« Reactie #118 Gepost op: di, 06 jul 2004, 16:38:24 »
Joscha is vorig jaar ook in Hildesheim aangekomen. En die liep pas ROT!
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Two-tonert project
« Reactie #119 Gepost op: di, 06 jul 2004, 16:38:27 »
Komt vast wel goed :)

Jaap : nu je verstek laat gaan neemt Bien de boekies en de stickers voor je mee .
Ik geef haar jouw nummer want ze is morgen vrij
Kan je afspreken