Auteur Topic: Two-tonert project  (gelezen 30548 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #15 Gepost op: do, 15 apr 2004, 21:18:10 »
En KLAAR.

En ja: er is nog 'iets' vlees over boven de dynamosteun... ziet er op de foto erger uit dan het is



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #16 Gepost op: do, 15 apr 2004, 22:41:56 »
goed bezig jaap.ik heb funkel nagel spik splinter nieuw 4 zuigers liggen voor 1.6 16 v  -love-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Two-tonert project
« Reactie #17 Gepost op: vr, 16 apr 2004, 10:09:25 »
jaap is niet bang. -naughty-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #18 Gepost op: vr, 16 apr 2004, 11:31:35 »
Niet bang nee...


Maar toen ie er in 1 keer 0,5 mm af rausde.. toen deed t blokkie wel vonk vonk..

Motorcode inslaat op de 'dynamosteun' gaan we wellicht ook maar niet doen.. beetje weinig vleesch
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Two-tonert project
« Reactie #19 Gepost op: vr, 16 apr 2004, 11:55:57 »
wavoor kop ga je gebruiken? Waren andere/langere drijfstangen (als die er zijn) monteren geen makkelijker oplossing om de compressie te verhogen? Ziet er iig wel erg goed uit.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #20 Gepost op: vr, 16 apr 2004, 13:05:13 »
Kop van een PY (G40)..

Maar niet omdat dat nou zo'n speciale kop is :-)

Nee, die is gewoon gelijk aan een MH of welke andere 'geen-compressie-ruimte kop' dan ook.

Kopje word wel 'ietsje' bewerkt..

ooit wellicht de optie open houden voor ooit een sleeptuimelaarkopje, maar die hydro's hebben wel grotere (standaard) kleppen..  en ik wil het blokje dagelijks gaan gebruiken, dus dan is 10.000 rpm niet echt wenselijk (qua duurzaamheid)

Langere drijfstangen/andere zuigers: gekeken, gemeten maar de voorhanden zijnde zuigers passen niet, zijn te ver afgesleten of passen niet. Drijfstangen zijn ook verschillend..

Ach,. hoeveel werk is dit.. a-symetrisch slijpen van de krukas kan ook, met overmaats lagerschalen, maar dit was ietsje goedkoper.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #21 Gepost op: do, 13 mei 2004, 11:22:33 »
Update: D'r zit weer een jaar APK op! YEEEEEY!

Heeft nog wat werk/tijd gekost, maar dan heb je ook wat..

Aantal kleine puntjes, maar vooral de remmen / lagers achter wilden niet mee werken.. (handrem bleef vast zitten, remcylinders lek, etc etc)

Dan maar een setje andere trommels erop.. Beeeetje grotere cylinders erin,.. en dat merk je! Binnenkort een remkrachtverdeler scoren, want hij blokkeert achter nu wel erg graag....

Serge, Marcel: Bedankt!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #22 Gepost op: di, 25 mei 2004, 22:38:02 »
Omdat ik m'n camera toch bij had..

Proef passing van de zuigers (afgedraaid) in het blok (afgefreest)..

zoals je ziet: zuigers komen NET boven het blok uit.. 'klep' vorm van de inlaat is precies even hoog met het blok..

(En nee, dat is dus NIET erg,. d'r komt immers nog een koppakking tussen kop en blok.. die geeft net dat beetje extra speling, en ja.. dat word Ron98 tanken.. )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Two-tonert project
« Reactie #23 Gepost op: di, 25 mei 2004, 23:06:28 »
Update: D'r zit weer een jaar APK op! YEEEEEY!

Heeft nog wat werk/tijd gekost, maar dan heb je ook wat..

Aantal kleine puntjes, maar vooral de remmen / lagers achter wilden niet mee werken.. (handrem bleef vast zitten, remcylinders lek, etc etc)

Dan maar een setje andere trommels erop.. Beeeetje grotere cylinders erin,.. en dat merk je! Binnenkort een remkrachtverdeler scoren, want hij blokkeert achter nu wel erg graag....

Serge, Marcel: Bedankt!

Verdeler van origineel vauwee? Hoe wil je die er tussen meubelen? Want can zou je toch de complete leidingen over moeten zetten of werken met flensen? Het schijnt toch ook te 'verdelen' zijn op de bekrachtiger?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #24 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 07:43:22 »
standaard zit er een verdeler in de hoofdremcylinder..

Maar de zwaardere modellen (3f, GK, PY en de dieseltjes (en misschien nog wel meer) heeft een (extra?) verdeler aan de achteras.

Bij hogere belasting van de achteras, gaat er meer remdruk naar die as. Bij lege auto, gaat er veel minder druk naar de achteras.

De leidingen zul je moeten aanpassen. Beste/Makkelijkste optie: alles mee nemen van onder de slopert waar je de verdeler van mee neemt, maar anders: aanpassen. Remleidingen kan je inkorten, voorzien van flensjes (met het juiste gereedschap), verlengen, verkorten etc etc.

Bij m'n groene polo was het achterste deel van rechts achter verrot. (of in iedergeval: niet apk waardig meer). Alleen het stuk van achter tot net voor de achteras vervangen, met een koppelstukje.. kan allemaal
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Two-tonert project
« Reactie #25 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 08:43:58 »
Ik had zelf een sandtler verdeler, maar dies reeds verkocht. Is hetzelfde principe a;s die van oa. wilwood, dus handmatig via een 'kraantje' te regelen. Maar begrijp ik goed dat een originele 'volautomatisch' de juiste verdeling aanhoudt?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #26 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 11:26:09 »
Ja, van die race dingen zijn natuurlijk ook harstikke tof...

Maar voor 'normaal' straatgebruik een beetje overdone wellicht.

De 'standaard' verdeler stelt niet zoveel voor hoor verder: zit gewoon een veertje/stangetje aan je achteras, die meet hoever de auto ingeveerd is, en hoe verder ingeveerd, hoemeer remkracht naar achteren vloeit..

Wat dan weer wel fijn is aan de santler dingen.. zoals je zelf al zegt: met een kraantje,. klaar

Die standaard dingen hangen dus aan je achteras, en afstellen is een kriem. (heb ik van horen zeggen).

niet zo gek ook.. ff onder de auto tijgeren is er niet bij..

Wel een leuke: Er was ooit een discussie over een auto die achter eerder blokkeerde dan voor... Als je je auto namelijk verlaagd, maar je past de verdeler niet aan.. denkt ie dus dat ie constant zwaar beladen is.... en als dat dan niet zo is..  
ga je rond..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #27 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 11:49:29 »
kwestie va uato ff op de brug en goed zetten ,geen zweetklier aan dus -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #28 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 19:10:05 »
Nee, t zal niet..

Maar goed: ff hier updaten:

Vanaf vanmiddag 3 uur, tot uurtje of half 7 aan het wegen en schuren geweest..

Alle 4 de zuigers zijn nu even  zwaar, 235,40 gram
Verschil was behoorlijk.. zuiger #2 was 2,5 gram zwaarder dan zuiger #1. van 4 hoefde bijna nix af, (lettertjes aan de zijkant van de zuiger), van 3 een beetje.
zuiger nummer 2 is nu echt helemaal 'letterloos': zijkanten flink lopen vijlen (daar waar de pistonpen door komt), en dan ook nog aan de onderkant goed bezig geweest..  wat een kut-job..

Maar goed: dan meteen drijfstangen ook maar mee doen: eerst de kapjes wegen.. ah: alweer 2 gram te zwaar op zuiger 2 (t.o.v. de lichtste #3).. ben er maar mee gekapt nu,. morgen weer een dag..
130,5 gram zijn #1 #3 en #4.. nummer 2 is van 132. zoveel al gedaalt naar 130. nog wat...

dan de drijfstangen nog,.. en dan kan het bouwen van 't onderblok beginnen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Two-tonert project
« Reactie #29 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 22:37:22 »
Wat voor weegschaal gebruik je?

En wat is je streven? Alleen de drijfstangen op een gelijk gewicht of allen op een gelijk maar zo licht mogelijk gewicht?

Ga je ze na deze actie ook 'kugelstralen' om de drijfstangen te verstevigen? Ik was dit namelijk ook allemaal van plan maar ik heb me laten vertellen dat je het lichter maken en het op gelijk gewicht brengen beter uit kon besteden, want denk je ook nog wel na over de balans? en hoe bepaal je die bij bijvoorbeeld een drijfstang?