Auteur Topic: Two-tonert project  (gelezen 30825 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #45 Gepost op: do, 27 mei 2004, 21:40:22 »
Nog even een fijne lijst:

hoofdlager (krukas) kappen; 65Nm
drijfstanglagerkapppen; 30 Nm + kwartslag.
carter: 20 Nm (6 kant) (2 aan bakkant met slechts 8Nm (inbus)
Krukastandwiel: 80 Nm
nokkenastandwiel: 80Nm
dynamopoelie: 20Nm
kop: 40Nm, 60 + halve slag
M10 => 45Nm
M8 => 25Nm
Lagerkappen nokkenas; 6(!) Nm + kwart slag
Verdelerkap (5e kap) 10Nm
Vliegwiel: nieuwe bouten! 100Nm met loctite

Klopt t allemaal als een zwerende vinger in een bak accuzuur?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Two-tonert project
« Reactie #46 Gepost op: do, 27 mei 2004, 22:01:49 »
Want? (vertel)

Is weer minder in beweging te brengen massa, zie ook vliegwiel..
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #47 Gepost op: do, 27 mei 2004, 22:26:47 »
Ja.. maar ik wil ook niet teveel eraf (stevigheid)...

vind 'in balans' al mooi zat.. :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #48 Gepost op: do, 27 mei 2004, 23:21:39 »
balans is goed genoeg gezien het doel om niet boven de 7500 rpm te komen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #49 Gepost op: vr, 28 mei 2004, 05:45:37 »
Waar halen jij en marcel dat toch steeds vandaan? (Die toerenbegrenzingen...)...

ik vind 8000 ook best een mooi getal :)


 -hitit-  withstupid  withstupid  withstupid
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #50 Gepost op: vr, 28 mei 2004, 07:10:05 »
zoek dan eerst maar eens een nokker van 270  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Two-tonert project
« Reactie #51 Gepost op: vr, 28 mei 2004, 18:25:14 »
Waar halen jij en marcel dat toch steeds vandaan? (Die toerenbegrenzingen...)...

ik vind 8000 ook best een mooi getal :)


 -hitit-  withstupid  withstupid  withstupid

YES!! janken met dat ding....

alleen wat vaker zuigerveertjes wisselen..
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #52 Gepost op: vr, 28 mei 2004, 18:36:10 »
Ach,. ben al lang blij dat je nog steeds geen post hebt gehad uit leeuwarden....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #53 Gepost op: vr, 28 mei 2004, 21:17:14 »
eerst koppel dan janken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #54 Gepost op: vr, 28 mei 2004, 22:40:13 »
Stond vandaag nog naast een leuk 'vervoersmiddel'

denk dat t die gaan worden.. (qua carbs)..

Mijn huistuners zijn 't er over eens...

De een zegt: als ik nog eens zou bouwen, dan nam ik '......' want en zuinig en snel mogelijk

De ander zegt: been there, done that! (still driving it!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #55 Gepost op: vr, 28 mei 2004, 22:41:22 »
laat me raden kinei carbs van honda cbr fireblade
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #56 Gepost op: za, 29 mei 2004, 10:29:02 »
jij mag nooit meer raden..


En dan nog even wat 'ladeluftgekuhlt' slangen scoren en verzagen :-)


idee:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #57 Gepost op: za, 29 mei 2004, 10:35:02 »
't moet namelijk wel een stil gebakje worden, maar toch voldoende lucht krijgen..

Die open trechters achter de lampen laten uitkomen: helemaal dicht, met alleen een opening naar beneden (binnenscherm) Koud, 'schoon' en stil.


Stukje pasta (met bolognaise) moet dan verlengt worden met een flink lange 6N diesel-'ik ben een trapezium, pas mooi onder de tunnel en ik ben stil'-tussendemper, en mega back-box met uitstoomopening haaks naar beneden, en dummy 1.0 s-bocht :-)


'Stille wateren hebben diepe gronden' aufkleber, en gaan. In navolging van 'sweet dreams' op de koen-is-sleeping-sleeper-golf



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Two-tonert project
« Reactie #58 Gepost op: za, 29 mei 2004, 12:08:23 »
nou nou,wat een tekst -love-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #59 Gepost op: za, 29 mei 2004, 20:40:16 »
heb vandaag ff gekeken, maar de rechter slang moet toch wel wat langer worden..

ach,. dat spul kost toch geen drol

Mijn wagenpark Fix what ain't broken