Auteur Topic: Two-tonert project  (gelezen 30564 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #60 Gepost op: zo, 30 mei 2004, 20:25:17 »
Vandaag mezelf weer nuttig gemaakt als sta in de weg..

Maar: wel 4 zuigers erin gezet, aangepaste oliepomp erin gezet en carter geplaatst.


Kijk. Onderblok is bij deze af.

Kop is nu aan de beurt:
inlaatpoorten (bewerkt) stralen
klepgeleiders vervangen (liggen klaar)
kleppen polijsten en inslijpen
zooitje monteren en op het onderblok schroeven..
(mental note: Serge een koppakking laten halen bij de dealer en zelf bij de Axima ff kopbouten scoren)

Dan kan ie er eind van de week in..
Vermits ik een koppeling heb, en een bak!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #61 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 07:47:06 »
Ok,.

Onderblok zit inelkaar. Gaan met die kop..

Kop is van G40, maar kleppen komen uit de ABD. Die ABD had
een beetje versleten/vastzittende zuigerveren, en zal dus wel redelijk wat olie(damp) via de carteronluchting richting inlaat hebben gestuurd..

1 klep had gewoon een hoedje met kool!! (viel er zo af). De andere hadden gewoon vast gekoekte zooi..

Hier een fototje van de kleppen VOOR en 1'tje NA
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #62 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 07:49:12 »
De kop  was dus door Serge reeds bewerkt.

Omdat ik een seikert ben, wil ik graag de inlaatkanalen 'ruw' en niet 'glad' (d'r zijn discussies over mogelijk wat t beste is).

Ik wil vooral ruw omdat de inlaat die er op komt ook ruw is,..

Maar goed: kop dus, zelf gestraalde inlaatpoorten:



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #63 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 07:56:45 »
klepgeleiders vervangen, kleppen inslijpen, dan kan de kop er ook weer op!

Van het weekend inbouwen? Nee,. koppelling is nog onderweg, en versnellingsbak heb ik NOG niet geregeld. Waarschijnlijk heb ik wel een deal over een 8p bak. Langer, maar ach.... draait ie niet zoveel toeren bij 200 km/u. (moeha)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #64 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 22:31:50 »
inlaat spruitstuk moet ook bewerkt worden aangezien anders de kop weinig winst boekt(samenspel)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #65 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 22:33:01 »
ow en mentale noot is uitgevoerd een vag pakkedingetje van malenstein uit chickenvillage
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #66 Gepost op: vr, 04 jun 2004, 23:12:53 »
Bak is geregeld..

Nu alleen nog 't schakelmechaniek + pook regelen van een 4 bak... Klinkt raar, maar t is waar..

Komt een 8P bak aan te hangen,. helaas geen AHD, maar ach: dan draait ie tenminste niet zoveel toeren op de snelweg...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Two-tonert project
« Reactie #67 Gepost op: za, 05 jun 2004, 12:44:08 »
kijk aan,dus de 2 tonerd gaat binnenkort weer de weg op.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Two-tonert project
« Reactie #68 Gepost op: za, 05 jun 2004, 14:30:10 »
Waarom een 4bak mechanisme voor een 5bak? Is dit pologica?

 -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #69 Gepost op: za, 05 jun 2004, 18:36:41 »
Nee, geen 4 bak mechanisme op een 5 bak :-)

ik heb met een andere Jaap geruild: 1 vierbak + pook + steun + mechanisme ruilen tegen 1 vijfbak + pook + steun + mechanisme..

Vandaar..  
Ik trek morgen (of vandaag nog) onder de two-tonert het mechanisme uit, een losse 4 bak heb ik al liggen..

De andere Jaap gaat rally/stockcar rijden ofzoiets, gebruikt alleen de 1e en 2e versnelling.. Best. Hij blij, ik blij :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Two-tonert project
« Reactie #70 Gepost op: zo, 06 jun 2004, 18:24:00 »
wat is er precies aangepast aan die oliepomp dan? grotere opbrengst ofzo?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #71 Gepost op: zo, 06 jun 2004, 22:03:12 »
Nee,. nix hogere opbrengt..

Omdat ik 'laag' rij, en een ongelofelijke sukkel ben,. wilde ik liever niet het 'diepe' carter van de ABD rijden..

De pomp vertrouwde ik in principe wel: blokje had eigenlijk net z'n eerste echte kilometers gelopen... (pomp heb ik ook opengehad: zag er als nieuw uit!).

Maar goed; Carterpan van een 'oudere' motor geplaatst: Om precies te zijn, de kapot gelopen NZ van Jeroen. Omdat het ABD 'zuignapje' wat dieper is, het zuignapje van de NZ erop gezet. (piest precas/ past precies).  Nu moet er dus wel een ouder type peilstok in, maar das niet zo'n probleem.

Ansich is meer olie altijd beter, want dan word ie niet zo snel 'te heet', maar ik ga toch liever maximaal laag :-)

Het 'te kort' aan olie vang ik op door een olie-koeler te plaatsen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Two-tonert project
« Reactie #72 Gepost op: ma, 07 jun 2004, 18:32:59 »
ach so,nu snap ik t,kijk weer wat geleerd -hug-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tonert project
« Reactie #73 Gepost op: ma, 07 jun 2004, 20:28:23 »
ik ga wel niet zo laag en neem een alu carter van 5l .maar wel zo stug qua ophanging
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tonert project
« Reactie #74 Gepost op: vr, 11 jun 2004, 21:33:34 »
Les 1:

G40 kop heeft 8mm dikke klepstelen, dus met dito klepgeleiders

ABD kop heeft 7mm dikke klepstelen, dus met dito klepgeleiders

Godvah; Klepgeleiders besteld van G40 gaat dus niet werken: Kleppen 'vallen' er zo goed als doorheen.

Dus klepgeleiders (en sealtjes) geruild voor ABD '7mm' klepgeleiders..

Godvah; Klepgeleiders passen nu wel perfect (klein braampje) om de kleppen, maar nu vallen de geleiders dwars door de kop...

TERING!

Redding nabij: Kleppen van ABD gaan dus in de lade, 3F uitlaat kleppen (thankx 2 Serge) en bewerkte MH? inlaatkleppen (thanhx 2 Marcel) dan maar..

klepgeleiders moeten dus WEER geruild.... Krijg er een beetje de balen van zo.. schiet niet op. Gisteravond weeeeer nix gedaan.. Verstelbare nokkenaspoelie ziet er nu nog steeds uit als een rond stukje rvs (no more, no less)...

Waarschijnlijk is de koppeling ook nog niet bij de deutsche sendung, en tot overmaat van ramp mitste ik nog een stukje voor de vijf-bak-pook ook. Weer 3 uur down the drain..

'k moest maar eens naar bed toe!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken