Auteur Topic: Project [ XX-XX-XX ] Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc  (gelezen 13144 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #15 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 17:18:36 »
Ga vanavond een nz 1.3 bekijken. Komt uit een jetta2. Als ik het goed begrijp kan ik de aandrijfassen van mijn 1.05 gebruiken in combi met de 1.3??

Verder:
*Alles erbij, compu, bak etc.
*Moet er nog een andere benzinepomp gemonteerd worden tbv de injectie??

Zou het fijn vinden om te weten voor dat ik hem koop, kan altijd afdingen op het feit dat ik nog ooo zoo veel meer moet aanschaffen...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #16 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 17:41:12 »
Jup:

NZ = Injectie: opvoerpompje in de tank (aan de tank-vlotter), druk-injectiepomp onder de kofferbakbodem (aan de 'niet uitlaat' kant)..

verder; computer, actief kool-filter (is een work-around voor), ennuh,. bobine, bougiekabels, luchtfilterbak + luchthoeveelheidsmeter,. gaskabel.. nuja: teveel om op te noemen :-)

(tenzij je nu al een 1.0 injectie hebt, dan kan je gewoon de pomp blijven gebruiken die je nu al hebt hangen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #17 Gepost op: wo, 08 sep 2004, 17:42:11 »
Prijs: 2500 pleuri (onderhandelbaar)

Kost die mij Jaap ? :)

Iets minder... serieuze interesse?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #18 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 20:04:30 »
mijn GK op ebay

eindelijk GK gevonden!! en net gekocht!! en niet duur!!-naughty-
kan ik gelijk weer aan het ombouwen... -wanker-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #19 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 20:13:58 »
mijn GK op ebay

eindelijk GK gevonden!! en net gekocht!! en niet duur!!-naughty-
kan ik gelijk weer aan het ombouwen... -wanker-

Hmmm, 2x GK bedoel je -thumbsup-

Heb je al plannen met het 2e blok? En in het bijzonder met de cilinderkop??? -naughty- -naughty- -naughty-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #20 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 20:14:33 »
zo ff 900km rijden voor 2 motoren 2 kabelbomen 2 computers 1 versnellingsbak
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #21 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 20:22:00 »
Citaat
Hmmm, 2x GK bedoel je -thumbsup-

Heb je al plannen met het 2e blok? En in het bijzonder met de cilinderkop??? -naughty- -naughty- -naughty-

ik wil eerst de complete GK inbouwen en kijken of het allemaal naar behoren functioneert. tot die tijd hou ik de 2e GK op reserve. daarna wil ik die wel verkopen... maar als 't zover is hoor je het hier op 't forum wel weer...

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #22 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 20:26:55 »
zo ff 900km rijden voor 2 motoren 2 kabelbomen 2 computers 1 versnellingsbak

je moet er wat voor over hebben.. -wanker-
mooi ritje en ik ben op zich niet heel erg vies van een stukje autorijden... :) :)

Offline Ron polo1f

  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #23 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 21:25:46 »
zo ff 900km rijden voor 2 motoren 2 kabelbomen 2 computers 1 versnellingsbak

je moet er wat voor over hebben.. -wanker-
mooi ritje en ik ben op zich niet heel erg vies van een stukje autorijden... :) :)

ik hoop voor jou dat ze goed zijn, als ik zo de foto bekijk van de cilinderwandjes van dat losse onderblok, ziet het eruit alsof ie buiten gelegen heeft
fuck stock.....................customize

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #24 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 22:44:01 »
Citaat van: Ron polo1f,Sep. 12 2004,21:25
Citaat
ik hoop voor jou dat ze goed zijn, als ik zo de foto bekijk van de cilinderwandjes van dat losse onderblok, ziet het eruit alsof ie buiten gelegen heeft

't gaat me ook niet om het blok dat uit mekaar ligt, die is gewoon extra. als 't andere blok maar goed is ben ik al lang tevreden voor dat geld -naughty-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #25 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 23:00:55 »
En anders neem je gewoon je MH onderblok toch? Met de GK zuigers..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #26 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 23:06:00 »
Stomme ik, Gk is sleeptuimelaar met oude oliepomp :)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #27 Gepost op: zo, 12 sep 2004, 23:44:16 »
Prijs: 2500 pleuri (onderhandelbaar)

Kost die mij Jaap ? :)

Iets minder... serieuze interesse?

Ja dat wel maar er zit al teveel geld in de Ovaal tot nu toe
Ruilhandel werkt al jaren goed met Douwe : join the club !!

Fox is te ruil  -hug-

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #28 Gepost op: do, 16 sep 2004, 09:10:17 »
Gisteren de 8P bak uit de auto gehaald en bekeken.
Bleek wel olie in te zitten, maar niet genoeg, litertje of 2 misschien (moet zijn: 3,1 of meer)
Ik kon de imbusbouten waarmee de flenzen aan het differentieel zitten nog niet loskrijgen en heb de bak daar dus niet open gehad. Aan de kant waar de 5e versnelling zit, heb ik 'em wel opengehaald: het lager van de secundaire as aan die kant is helemaal kapotgelopen. Verder nog wat kleinen beschadigingen aan synchr.ring. Lijkt mee te vallen, maar aan de andere kant: 'k heb nog lang niet alles gezien...
Ik kan me trouwens een beetje moeilijk voorstellen dat het lager alleen kapot is gelopen doordat er niet helemaal genoeg olie in de bak zit...?

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #29 Gepost op: do, 16 sep 2004, 22:47:21 »
changed my mind...
er moet wel meer beschadigd zijn dan alleen 1 lagertje en 1 synchr. ring... gaat veel geld/tijd kosten...fuck die bak!
ben al flink op zoek naar andere 5bak, ebay, marktplaats, enz. moet wel een zijn met redelijk lange overbrengingen (8P, CEE, ....)
iemand nog zoiets liggen? of tips? dan hoor ik het graag... -wanker-

ruilen tegen een 8P met "lichte gebruikssporen"? heheheh -naughty-  -naughty-  -naughty-