Auteur Topic: Project [ XX-XX-XX ] Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc  (gelezen 13140 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #45 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 11:45:33 »
Stationair-afslagklep schakelt ook goed?
Dus als op contact: trekt in of schuift uit (hoe was het ook al weer?)

Anders loopt ie niet stationair en zal het "onderin" ook raar gaan doen..

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #46 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 13:21:56 »
Stationair-afslagklep schakelt ook goed?
Dus als op contact: trekt in of schuift uit (hoe was het ook al weer?)

Anders loopt ie niet stationair en zal het "onderin" ook raar gaan doen..

zou kunnen maar denk het eerlijk gezegd niet.
het probleem speelt ook niet alleen onder de 2500rpm. hierboven loopt ie wel, maar komt ie ook niet aan z'n vermogen. voelt aan als gewone 55 pk-er.
ik zei net dat ik dacht dat ie te veel lucht krijgt, maar dit kan evengoed zijn: te weinig brandstof. sproeier verstopt ofzo...???

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #47 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 14:45:08 »
Heeft de carburateur ook lang stilgelegen?? Als er water ingekomen is, dan kan de carb. verstopt zitten.

Heel andere toepassing maar toch vermelden waard: bij mijn crosmotor was na een winter stilstand de carburateur ook 'ergens' verstopt. Moest volgas starten en alles volgas, anders sloeg hij af.

Ik zou de carburateur eens goed schoonmaken, Je hebt volgens mij nu door je ontsteking op zijn maximale te verdraaien de motor zo afgesteld dat ie met minder brandstoftoevoer nog een beetje wil blijven draaien. Vooral bij lage toeren is een goede brandstof-flow erg belangrijk...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #48 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 14:45:46 »
met water bedoel ik Kalk wat later bij opdrogen kleine doorgangen verstopt. withstupid
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #49 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 14:55:16 »
Ik zou de carburateur eens goed schoonmaken

bedoel je: SPROEIERS eruit draaien en doorspuiten met compressor en evt. doorsteken met dunne draad van bijv. staalborstel???

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #50 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 15:30:40 »
Bij mij werkte dat niet.. Ik heb op aanraden van mijn 'dealer' de carburateur 'uitgekookt' -dunno-  Het klinkt misschien raar, maar ik heb de carburateur helemaal ontmanteld ( alles wat los kon losgehaald) en het huis 5-10 minuten in kokend water gelegd (door het borrelen is er waarschijnlijk troep uit los gekomen).
Na opdrogen en opnieuw assembleren liep hij weer als een zonnetje.

Er zaten in die carburateur veel kleine gangetjes waar ik niet bij kon komen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #51 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 17:40:08 »
Of als je iemand met een ultrasoon bad kent, werkt super!

Je hebt ook carbcleaner in spuitbus vorm, als je geen zin/tijd hebt om je carbs eraf en uit elkaar te halen is dat wat sneller.

Wat ook nog een optie is als je geen tijd hebt is een literje wasbenzine bij een volle tank benzine te gooien (raar maar waar).
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #52 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 18:04:20 »
Maandag is ie geleverd; 't nieuwe ultrasoonbad bij mij op m'n werk :-) :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #53 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 18:42:00 »
Maandag is ie geleverd; 't nieuwe ultrasoonbad bij mij op m'n werk :-) :)

ja, en waneer is ie bij jou thuis dan gemonteerd??? -naughty-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #54 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 18:58:26 »
De oude is niet stiekem niet stuk?

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #55 Gepost op: wo, 20 okt 2004, 20:06:00 »
Je hebt ook carbcleaner in spuitbus vorm, als je geen zin/tijd hebt om je carbs eraf en uit elkaar te halen is dat wat sneller.

ervaring hiermee? werkt goed?

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #56 Gepost op: do, 21 okt 2004, 01:43:17 »
Mmmja, maar niet zo goed als uit elkaar halen...
Ik weet ook niet zeker of het goed werkt bij verstopping door kalk, volgens mij is het meer gemaakt voor, eehm, troep -dunno-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #57 Gepost op: do, 21 okt 2004, 07:19:24 »
Mmmja, maar niet zo goed als uit elkaar halen...
Ik weet ook niet zeker of het goed werkt bij verstopping door kalk, volgens mij is het meer gemaakt voor, eehm, troep -dunno-

kalk??????????????in een carburateur ????????????/
laat zien die vinding van een motor die op puur water loopt  -hitit-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #58 Gepost op: do, 21 okt 2004, 10:30:16 »
Loopt ook niet op puur water....

maar op water met in iedergeval kalk :-)

hihi..

Oude trilbad is helaas niet stiekum niet stuk helaas.. ga m wel conficeren denk ik.. (ook al heeft de elektronica boer er naar gekeken, en de hoop opgegeven, misschien is ie nog te fixen.. en anders kan je m in iedergevalgebruiken om water in te koken :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #59 Gepost op: vr, 22 okt 2004, 00:17:30 »
carb uit elkaar gehaald, sproeiers gecontroleerd, acceleratiesproeier zat dicht. gangbaar gemaakt en pakt nu veel beter op. stationair werd er uiteraard niet beter van. weer flink wat geprobeerd met afstellen van ontst, CO en stat. toerental. werd iets beter, maar niet goed. stationaire sproeier vervangen door die uit 2e3 carb van MH, deze is groter (47,5/105 ipv 37,5/95). toen wou die veel beter stationair lopen! nog niet geheel regelmatig, maar 't wordt steeds beter, moet gewoon eerst kilometers maken... :)
trekkracht/vermogen valt me nog tegen, voelt niet sneller aan dan de MH...
misschien dat de enkele downpipe die er nu onder zit 'em nog wat afknijpt???