Auteur Topic: Project [ XX-XX-XX ] Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc  (gelezen 13142 keer)

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #60 Gepost op: vr, 22 okt 2004, 07:54:55 »
wat denk je zelf.... wat er in gaat moet er ook weer uit! (en als het ff kan even snel...)
trotse mama!

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #61 Gepost op: vr, 22 okt 2004, 08:56:30 »
wat denk je zelf.... wat er in gaat moet er ook weer uit! (en als het ff kan even snel...)

ik haal vanmiddag een dubbele downpipe en die gaat er dan gelijk onder. 't zal zeker verschil maken, weet niet hoeveel, maar ik hoop veel!! -naughty-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #62 Gepost op: zo, 24 okt 2004, 17:15:40 »
wat denk je zelf.... wat er in gaat moet er ook weer uit! (en als het ff kan even snel...)

of sneller
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #63 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 08:47:23 »
zo. de dubbele downpipe zit eronder en dat is te merken. hij is sneller en loopt beter stationair.
even ruig gemeten:
0-100 op teller: 8.5 sec
0-108 op teller: 10 sec (108 komt ongeveer overeen met 100 op teller bij originele bandenmaat)
top: nog niet geprobeerd, maar hij moet uit de teller kunnen lopen... -wanker-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #64 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 09:03:33 »
Nou,.. 180 is best hard!

Ga je niet halen denk ik...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #65 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 10:08:33 »
Nou,.. 180 is best hard!

Ga je niet halen denk ik...

met enkele downpipe kreeg ik teller sowieso op 190, nu moet ie de 200 kunnen halen denk ik.
maar: gecorrigeerde naar bandenmaat is 190: 175 kmh en 200: 184 kmh
gecorrigeerd naar afwijking standaard teller blijft er nog minder over
moet kunnen dacht ik...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #66 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 10:38:52 »
achja.. 180 is bij Polo 1 de 'max'

1f is natuurlijk ook veeel gestroomlijnder :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #67 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 18:27:03 »
Jup, daarom haalt m'n 900tje "gemakkelijk" 160km/h :)

btw: Dennis, heb je me zondag op de terugweg nog geklokt, toen je achter me reed ?
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #68 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 18:33:32 »
"Achter" ??  -naughty-

Ging je de laatste keer volgas?
Toen ging ik rond de 165, en jou redelijk vlot voorbij...
Verder niet op de teller gelet.
(meer op mobiele flitsbakken, op de heenweg wel gezien namelijk.. -gert- )

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #69 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 18:34:46 »
@Janko: goed bezig  -thumbsup-

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #70 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 18:51:42 »
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #71 Gepost op: zo, 31 okt 2004, 20:46:55 »
paar dingetjes die nog niet goed zijn:

1. eerste 20 sec na starten (koud) tikken kleppen behoorlijk
wat kan dit zijn? kleppen heb ik gesteld.
oliepomp lijkt me ook niet kapot, komt wel olie in kop.

2. oliedruklampje brand al onder de 1500 rpm. zitten 2 oliedruksensoren op blok, lampje is nu aangesloten op "telagedruksensor".
als ie op de andere sensor is aangesloten, brandt lampje ook vrij gauw.
dus: ligt niet aan sensoren maar aan "electronica-tussen-sensor-en-lampje"??
en wat te doen? wat is gemakkelijkste/goedkoopste oplossing afgezien van NIET aansluiten, hehehe)??

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #72 Gepost op: zo, 31 okt 2004, 21:35:09 »
Oude Polo'tjes (tot 2e modeljaar Polo 2) heeft maar 1 olie-druksensor; Die werkt heeeel simpel.

Druk te laag? maakt contact (massa -> lampje aan).

Druk goed? breek contact (lampje uit).

Snoertje dus op de lage druk (dichtst bij ontsteking) sensor zetten. Indien ie dan niet 'na starten' uit gaat: druk niet goed of sensor niet goed. Elektronica komt er niet aan te pas.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #73 Gepost op: ma, 01 nov 2004, 08:08:25 »
Snoertje dus op de lage druk (dichtst bij ontsteking) sensor zetten. Indien ie dan niet 'na starten' uit gaat: druk niet goed of sensor niet goed. Elektronica komt er niet aan te pas.

dit heb ik dus...
zal es met andere sensor proberen, hopen dat dat 't probleem is...

en heeft iemand ideeën over de tikkende kleppen (zie 2 hierboven)?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
« Reactie #74 Gepost op: ma, 01 nov 2004, 09:31:10 »
Oliedruk te laag?  -naughty-

Kleppen te strak gesteld...
Of misschien verkeerde olie?