Auteur Topic: Project [ 26-HL-DK ] Polo 1f  (gelezen 167290 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #90 Gepost op: di, 25 jan 2005, 09:26:04 »
zie het als een ultiem licht vliegwiel....

Komt veeeeel sneller op toeren.

Maar wellicht is het wel handig om olie-sproeiers te plaatsen ala 'KR' 16v.  Doordat de 'punten' van de krukas nu niet meer zo stom zijn, slaan ze veel soepeler door de olie in het carter: minder spatsmering/koeling van de zuigers....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #91 Gepost op: di, 25 jan 2005, 10:18:22 »
Maar wat doet zoiets met je stationair?  Wordt dat opschroeven om hem aan de praat te houden?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #92 Gepost op: di, 25 jan 2005, 11:55:51 »
Denk 't... een beetje.. voor de APK word t ff lastig..
Maar eeen 1600 is een redelijk lange slag..

Weet dat mijn 1400 met verlichtvliegwiel wel stationair loopt, maar wel vrij kritisch is qua afstelling. Vooral bij wegrijden vanuit stilstand valt ie makkelijk dood
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #93 Gepost op: di, 25 jan 2005, 13:25:25 »
Oftewel:
vliegwiel niet of niet veel afdraaien en samen laten balanceren...

Stationair een beetje hoger is niet erg voor de APK toch?
Bovendien bepaal ik het CO% geheel softwarematig ;-)

Qua nokkenas ga ik toch voor de 296er, die heeft de gewenste lift.
Helaas is het exemplaar wat ik heb bij 1 lager ingelopen, is dit te herstellen? (oplassen, afdraaien, verharden?)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #94 Gepost op: di, 25 jan 2005, 13:33:22 »
Stationair is toch geen probleem?
Mijn ervaring (helaas pas een paar km's):
Vanaf hoge toeren klapt ie verschrikkelijk hard terug in toeren, zelfs zo erg dat ie afslaat.
Laat je h'm iets rustiger zakken in toeren is er niks aan de hand......
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #95 Gepost op: di, 25 jan 2005, 13:56:36 »
Wat voor vliegwiel gebruik jij, en hoeveel verlicht?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #96 Gepost op: di, 25 jan 2005, 14:25:05 »
kilo of 3  :)

terugvallen van hoog in toeren hoort eigenlijk opgevangen te worden door de ontsteking. Zie groene vacuumbolletje etc etc.

Waarschijnlijk is de ontsteking van die 1.6 16v niet berekend op z'n licht vliegwiel..

bij standaard polo zie je het al: vanaf hoog in toeren gas los: valt ie terug naar 2000 toeren, en zakt vanaf daar rustig naar stationair.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #97 Gepost op: di, 25 jan 2005, 20:05:49 »
Helaas is het exemplaar wat ik heb bij 1 lager ingelopen, is dit te herstellen? (oplassen, afdraaien, verharden?)

je kunt beter een nieuwe kopen, voordat deze voorbewerkt is en bewerkt en nabewerkt is ben je veen pleuro's kwijt! heb geinformeerd, en ben daarna nooit meer teruggeweest! -naughty-
trotse mama!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #98 Gepost op: di, 25 jan 2005, 20:38:38 »
Ik ken iemand bij een revisiebedrijf, zal toch eens vragen.
Weggooien is best wel zonde eigenlijk...

De 280er is splinternieuw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #99 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 20:02:46 »
Nog een: gaat het passen?

Vrees spatbordrandjes platleggen aan de voorkant.
Helemaal met de dreieckslenkers..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #100 Gepost op: vr, 28 jan 2005, 20:03:45 »
Beter aanzicht:

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #101 Gepost op: za, 29 jan 2005, 10:29:07 »
Met 175/50/13 gaat het wel passen.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #102 Gepost op: do, 10 feb 2005, 20:22:08 »
4-2-1 spruitstuk past erop, maar ligt plat tegen het carterpan aan:

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #103 Gepost op: do, 10 feb 2005, 20:23:15 »
Zo staat het er nu bij.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #104 Gepost op: do, 10 feb 2005, 20:27:46 »
Dreieckslenkers passen.
Twijfel of het feest doorgaat, verschillende redenen:

- bevestigingsbeugel met verbinding voorlangs past niet, komt tegen het voorpaneel aan. Niet heel erg, er is genoeg ruimte om een rechte verbinding tussen te lassen.

- zelfs bij 60mm rebound dempers komt bij volledige uitvering het buitenste gewricht in een te grote hoek te staan, en staat dan dus onder spanning. Zal met salzmann domlagers alleen maar erger worden.

- vraag is of voor de openbare weg een starre ophanging wel verstandig is, en de carrosserie er niet te veel van te lijden heeft.